Laguna - Bukmarker - 20 knjiga koje su obeležile 2020. - Knjige o kojima se priča

20 knjiga koje su obeležile 2020.

Kako bismo ovu godinu ispratili u boljem raspoloženju i u atmosferi daleko od svakodnevice, predlažemo vam da pregledate listu od 20 stranih naslova koji su obeležili 2020. u Laguni.

Bilo da pročitate neke od ovih naslova do kraja godine ili ih prenesete u narednu, svih dvadeset koji se nalaze na ovoj listi zaslužuju vašu pažnju u nekom trenutku.

„Hamnet“ – Megi O'Farel

Još od kada je u školi izučavala Šekspira, Megi O’Farel je zanimala priča o autorovom jedinom sinu, Hamnetu, koji je sa 11 godina umro od kuge 1596. Znatiželja koja se probudila u njoj pre trideset godina, prerasla je u njen najbolji roman – preispitivanje Hamnetove smrti i posledica koje je to ostavilo na njegovu porodicu. Priča se s vremenom razvija u intrigantnu spekulaciju, koju ovde nećemo otkrivati, a kako se bliži kraju, vodi nas dirljivom i optimističnom zaključku da se čak i u trenucima najdublje tuge i beznađa može pronaći uteha i put ka isceljenju. Roman je ove godine ovenčan nagradom za književnost Women's Prize...detaljnije
__________________________________________________________________________________________

„Drugi mač“ – Peter Handke

Kada je Peteru Handkeu prošle jeseni dodeljena Nobelova nagrada, podigla se bura kojoj se neko vreme nije nazirao kraj. Sam Handke delovao je dirnuto. Izneo je nekoliko ljutitih komentara na račun kritičara, ali uglavnom ih je ignorisao. Danas se pred nama nalazi prva knjiga koju objavljuje kao Nobelov laureat. Pripovedač novog romana Petera Handkea kreće od kuće u želji da osveti svoju „svetu“ majku, koja se ubila nakon što je u novinskom članku objavljeno da je na trgu proslavljala pripojenje Austrije Trećem rajhu. Ako očekujete zaplet i teške emocije, izabrali ste pogrešnog pisca. Ali zato je svaki događaj, ma koliko banalan, uobličen jezikom majstora, kakvom teško da ima ravnog. ...detaljnije

„Bez granica“ – Džim Kvik

Savršena knjiga za sve koji žele da otkriju svoje bezgranične potencijale i otkriju sopstvene supermoći! Ako želite da bolje učite i unapredite sve aspekte svog života, nemojte propustiti ovu knjigu. Džim Kvik se obraća svima: studentima, ljudima koji su na početku karijere, ali i onima koji osećaju potrebu da nešto promene u svom životu a ne znaju kako. Uz najnovija saznanja iz neurologije oslobodićete supermoći vašeg mozga: čitaćete triput brže ili naučiti novi jezik za rekordno vreme, a to je samo početak. Ova knjiga nije teorija, nego praktičan i lak plan koji vam pokazuje šta tačno da radite da biste oslobodili vlastite bezgranične moći! ...detaljnije

„Reči od mramora“ – Robert Hodel

Iscrpan životopis našeg velikog pisca, akademika Dragoslava Mihailovića, koji mu se do kraja razotkrivao i otvarao tokom njihovih brojnih i dugih razgovora, ispisao je Robert Hodel, nemački slavista, komparatista i prevodilac. Kao Mihailovićev odani čitalac i tumač od mladićkih dana, a još od studija u Novom Sadu – i čest sagovornik znamenitog našeg pisca – opisuje ga kao „običnog pisca, velikog, ali onog koji se ne uklapa ni u jedan kontekst, ne pripada sasvim niti jednoj od strana, već prosto piše o ljudima i o životu.“ Ova biografija je utoliko značajnija što je Hodel u nju uvrstio brojne piščeve iskaze i stavove izrečene neposredno u njihovim brojnim razgovorima. ...detaljnije

„Grad devojaka“ – Elizabet Gilbert

Kada se susrećete sa plodnim stvaraocem kao što je Elizabet Gilbert, od svake nove knjige neizbežno imate velika očekivanja. Srećom po mnoge čitaoce, „Grad devojaka“ nije razočarao čitaoce. Prošlo je četiri godine od kako je Gilbertova objavila „Veliku čaroliju“, svoju prvu knjigu o samopomoći i veliki zaokret u odnosu na njene prethodne bestselere poput „Jedi, moli, voli“, ali se pobrinula da unese seks, moć i „sočnost“ u svoj novi roman. Priča definitivno predstavlja zaokret u odnosu na prethodna dela spisateljice, a njen dekadentni stil i živopisna galerija junaka pružaju veliko čitalačko zadovoljstvo. Vivijen je vatrena, komplikovana i hrabra. Samo, pripazite, toliko ćete brzo pročitati ovu knjigu da će vam posle hitno biti potrebna naredna! ...detaljnije
_________________________________________________________________________________________

„Majka ubice“ – Ida Linde

Ako postoji jedan triler koji biste obavezno morali da pročitate, a da se ne nalazi u „aleji poznatih“, onda bi to obavezno morao da bude ovaj. Neočekivan, turbulentan, škakljiv, zloslutan. Švedska autorka Ida Linde izvodi oglede s našim poimanjem majčinske ljubavi, u koju se uzdamo, koja nikad ne sme da nas izda, ali s druge strane ne sme da bude bezgranična. Ovo je bezvremena drama o majkama i sinovima, o nasilju. „Majka ubice“ postavlja provokativna pitanja o tome koliko ljubavi i koliko srama pripada majci – što kod čitaoca pobuđuje osećanje izdaje i neverice. ...detaljnije

„Poslednja stanica Aušvic“ – Edi de Vind

Skrivajući se ispod gomile stare odeće, ispod barake, Edi de Vind pisao je memoare iz najozloglašenijeg logora smrti. Edi de Vind, holandski lekar i psihijatar, poslat je u Aušvic sa svojom ženom Fridel, koju je sreo i oženio u radnom logoru Vesterbork u Holandiji. U Aušvicu su prošli kroz brutalan proces selekcije i stavljeni su da rade. Svakoga dana, svaki sat je postao borba za opstanak. Razmišljaćete o pročitanom dugo nakon okretanja poslednje stranice ove knjige za koju se smatra da je jedina cela knjiga napisana u samom Aušvicu. ...detaljnije

„Klejov most“ – Markus Zusak

Od autora bestselera „Kradljivica knjiga“ stiže dugoočekivani novi roman. Reč je o snažnoj porodičnoj priči u kojoj jedan od petorice braće treba da izgradi porušene mostove između muških članova. Oni su porodica koju su snašle sve moguće nesreće obavijene velom davno zakopanih tajni. Ovo je priča o tome kako uvek postoji „početak pre početka“. To je kompleksna slagalica sa različitim vremenskim tokovima koji se smenjuju kroz nekoliko decenija, sa velikim brojem likova, koja otkriva malo informacija i deliće pozadinske priče dok sve postepeno ne krene da se uklapa. Ova topla i srdačna, bezobrazna i radosna, duhovita i mudra priča o ljubavi, umetnosti i iskupljenju, dirnuće srce svakog čitaoca. ...detaljnije

„Mračna šuma“ – Liju Cisin

Posle spektakularnog prvog dela trilogije Besede o Zemljinoj prošlosti, kineski autor Liju Cisin ponovo je oduševio poklonike žanra. U romanu „Problem tri tela“ Cisin je načeo temu vanzemaljske invazije na Zemlju sa ciljem uništenja ljudske rase. „Mračna šuma“ ima elemente kriminalističkog romana, ali i misterije. Ovo je odlično napisana knjiga, sa mnogo zapleta u radnji i preokreta po pitanju kola sreće. Glavni pokretač radnje su autorova sumorna ali veoma uverljiva, razložna i gotovo filozofska promišljanja sa blistavim idejama komplikovane strukture koje ponekad zahtevaju veću čitaočevu pažnju, ali pisac taj naš trud višestruko nagrađuje. ...detaljnije

„Cena radosti“ – Stiven Erikson

Od autora bestselera, Pripovesti iz Malaške knjige palih, dolazi nam priča o prvom kontaktu i upozorenje za budućnost. Ako očekujete futurističko oružje ili epska putovanja o kojima ste čitali u Malaškoj knjizi, ovde to nećete naći – ali rasprave i razgovori između junaka romana i koraci koje preduzimaju kao odgovor na uticaj vanzemaljaca, uglavnom su krajnje napeti i intrigantni. U trenutku kada uvede čitaoca iza kulisa moći i otkrije mu kako se političari i medijski magnati nose sa promenama u načinu upravljanja svetskom populacijom i ekonomijom, piscu se pruža prilika da sprovede ozbiljnu analizu aktuelnih društvenih problema, iznese kritiku i ponudi moguće rešenje – nešto što je svojstveno žanru naučne fantastike.. ...detaljnije

„Momci iz Nikla“ – Kolson Vajthed

Dvostruki dobitnik Pulicerove nagrade napisao je roman pošto je čuo da su studenti arheologije pronašli tajno groblje u popravnoj školi koja je na Floridi postojala više od stotinu godina i zatvorena je tek 2011. godine. Smešten u šezdesete godine prošlog veka, u vreme rasne segregacije na američkom Jugu, roman Momci iz „Nikla“ je uzbudljiv, provokativan i snažan prikaz rasizma i neravnopravnosti. Knjiga Kolsona Vajtheda nije optužba, ali predstavljajući nesavesnu istoriju ove institucije, gde su dečake držali u samici i sahranjivali ih kako ih niko ne bi pronašao, Vajthed ponovo, pomoću alegorije, opisuje prošlost koja odjekuje u sadašnjosti. ...detaljnije

„O ljubavi“ – Alen de Boton

Knjiga Alena de Botona donosi nam priču o ljubavi između dvoje mladih ljudi i opisuje tok njihove veze od trenutka kada su se slučajno sreli na letu iz Pariza u London do rastanka praćenog suzama. De Boton tokom ovog putovanja pažljivo analizira navedene situacije i otkriva nam šta su filozofi, pisci i drugi umetnici kroz istoriju govorili o komplikovanoj prirodi ljubavi. Svako ko se ikada zaljubio, srećno ili nesrećno, svako ko je voleo i drhtao, trebalo bi da je pročita i da se nikada ne pokaje što je voleo, jer o ljubavi će se pevati i kada sve pesme zaista budu ispevane, a De Botonova pesma će trajati dok se ne pogase zvezde. ...detaljnije

„Kirka“ – Madlin Miler

Šta se dobije ako se smućkaju bujna mašta, književni talenat, dobar stil i grčka mitologija? Dobije se roman „Kirka“ američke književnice Madlin Miler, koji se čita sa uživanjem jer živopisno spaja sve te elemente sa sjajnim psihološkim portretom glavne junakinje, čarobnice kojoj vrline služe da prebrodi prepreke a mane da načini krupne greške iz kojih će steći životne lekcije. Ovo je originalna epska priča o porodičnim rivalstvima, dvorskim intrigama, ljubavi i gubitku. Sva pitanja i dileme koje muče Kirku ista su ona koja muče sve inteligentne, sposobne žene, kako danas tako i vekovima unazad. Zbog toga je ova knjiga stekla veliku popularnost kod ženske čitalačke publike – podjednako oduševljava one koje ne poznaju dovoljno dobro grčku mitologiju, kao i one kojima je unapred znana sudbina ove junakinje. ...detaljnije

„Druga planina“ – Dejvid Bruks

Najbolja knjiga prema izboru kolumnista Njujork tajmsa ipak navodi da nećemo naći zadovoljstvo u srednjim godinama ukoliko se ne posvetimo određenom cilju ili zajednici. „Naše društvo pati od nedostatka povezanosti, od nepostojanja solidarnosti“, smatra Dejvid Bruks. Potrebno je da svoju energiju posvetimo tome da drugi postanu bolji, i ova knjiga nam pokazuje kako – detaljno i konkretno –  izgleda dublja i radosnija vrsta života, poput uspona na drugu planinu uz četiri zaveta koja tu dajemo: porodici, životnom pozivu, filozofiji i zajednici. Pisana nadahnuto, lično, poletno, knjiga će nam pomoći da otkrijemo kako zaista želimo da živimo i ka čemu težimo.. ...detaljnije

„Svedočanstva“ – Margaret Atvud

„Svedočanstva“ su moderno remek-delo, moćan roman koji se može čitati zasebno ili kao nastavak kultnog romana „Sluškinjina priča“, koje je ovenčano 2019. Bukerovom nagradom. Čitaoci „Sluškinjine priče“ i oni koji su pratili televizijsku adaptaciju se pitaju: da li je to deo koji opisuje dešavanja koja su se desila pre ili posle? I da li je jednako dobar kao i prvi deo? Odgovor na prvo pitanje je: i jedno i drugo. „Sluškinjina priča“ nas je ostavila da pitamo: „Ima li pitanja?“, a odgovori koje ćemo naći u ovom romanu posve su uznemirujući. Zakoračite u srž delovanja galadskog sistema, i saznajte do koje granice su glavne junakinje spremne da brane svoja uverenja. ...detaljnije

„Ljudski rod – kako smo s*ebali sve što smo mogli“ – Tom FIlips

U ovoj godini nam je najviše nedostajalo smeha i dobrog raspoloženja. Pa makar to bilo i na sopstveni račun. Ova knjiga upire prstom u ceo ljudski rod, i to hronološkim redom. Ovo je verovatno jedna od najzabavnijih knjiga iz oblasti publicistike i populane istorije koja se ove godine pojavila u prevodu na srpski jezik.  U njoj se govoro upravo o onome čega smo svedoci i danas – u trenutku kada se na planeti pojavio virus s kojim ne umemo da se izborimo, prva veštačka letelica je napustila Sunčev sistem i zaputila se ka zvezdama. Ako smo toliko tehnološki napredni, kako to da sada svi sedimo po kućama sa sapunom u rukama i čekamo da zaraza prođe? Ova knjiga pokazuje da ljudski rod nikada ne reaguje sasvim racionalno. Iako nam se čini da smo mnogo pametni, skloni smo tome da zeznemo stvar… ...detaljnije

„Uznemireni ljudi“ – Fredrik Bakman

Šarenolika grupa Šveđana zadesiće se u ulogama taoca u novoj Bakmanovoj duhovitoj, razdraganoj ludoriji od knjige. Dan pred novogodišnji doček, u „ne preterano velikom ili bitnom gradu“, očajni roditelj pokušava da opljačka banku kako bi mogao da se stara o svoje dvoje male dece. Nakon što policija dođe na scenu zločina, pljačkaš-amater beži i zatiče se na razgledanju stana koji je na prodaju, i od tog trenutka događaji skreću u neočekivanom pravcu. S pravom su svi skloni da kažu, da je ovo najluđi roman Frederika Bakmana. Ali, moramo priznati da samo neko sa velikim kapacitetom osećajnosti za čoveka može da slika ovozemaljski haos i to još na originalan, sada već njegov – bakmanovski način.. ...detaljnije

„U požaru svetova“ – Mihael Martens

Nemački novinar Mihael Martens nas sjajnom biografijom Ive Andrića uvodi u vrtlog istorije  20. veka. Posebnu draž čitanju ove knjige daje činjenica da je Andrić deo života posvetio ulozi visokog državnog službenika koji je Kraljevinu Jugoslaviju predstavljao u nekoliko evropskih prestonica. U osvit Drugog svetskog rata našao se na funkciji ambasadora svoje zemlje u Berlinu, gde je, zahvaljujući Hitlerovoj ambiciji da ostvari savez sa Jugoslavijom, naišao na topao prijem. Kako bi svoju zemlju poštedeo ratnih sukoba, blisko je sarađivao sa samim vrhom nacističke vlasti, što je kasnije moglo skupo da ga košta… Ova pronicljiva, briljantno napisana biografija čita se kao roman o Evropi 20. veka. ...detaljnije

„Brodolom civilizacija“ – Amin Maluf

Akademik i francusko-libanski pisac Amin Maluf objavljuje „Brodolom civilizacija“, veoma ličan esej u kojem ponekad igra ulogu angažovanog posmatrača, ponekad istoričara. Prateći sopstvenu istoriju, od Kaira do Pariza, preko Bejruta, Teherana ili Sajgona, analizira tragičnu krizu kroz koju prolaze naše civilizacije. Autorov cilj nije da oslika pesimistični portret današnjeg sveta i njegovih civilizacija. On smatra da se ovi predvidivi brodolomi mogu izbeći. Zato nas poziva da shvatimo zašto smo ovde dospeli, posmatrajući šta se dogodilo i šta se moglo izbeći u svim krajevima Levanta i na Zapadu. ...detaljnije

„Svaki dan u godini 1“ – Uve Jonzon

Piscu Uveu Jonzonu bilo je potrebno više od petnaest godina da završi svoje remek-delo. Za rad na romanu počeo je da se priprema 1967. godine u Njujorku, proučavanjem dnevne štampe i izradom preliminarnih skica. Jonzonovo četvorotomno delo opisuje jednu godinu u životu protagonistkinje po imenu Gezina Krespal. Radnja Jonzonovog romana obuhvata značajan komad istorije 20. veka: od dolaska nacionalsocijalista na vlast 1933. godine i Gezininog rođenja, preko njenog života u NDR (osnovana 1949) do angažmana SAD u Vijetnamskom ratu, pa do „Praškog proleća“. Književni kritičari su poslednji tom Jonzonovog „uvida u epohu“ dočekali sa oduševljenjem, ocenjujući da je ovaj roman ogledalo vrhunskog književnog umeća. Sve četiri knjige će biti objavljene na srpskom do kraja 2021. ...detaljnije

29.03.2024.
29.03.2024.
29.03.2024.