Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Mamin test“ – tražite problem a ne pohvalu - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Prikaz knjige „Mamin test“ – tražite problem a ne pohvalu

Mamin test“ je najpronicljivija, najpraktičnija i prosto najbolja knjiga o biznisu koju sam pročitao u poslednje vreme. Ima usku, jasno definisanu temu, kako pitati potencijalne kupce o vašoj biznis ideju... i izbeći greške koje znače da vas svi generalno lažu u tim diskusijama.

Konkretno, prva i najbitnija lekcija je ako pitate bilo koga (uključujući i vašu mamu) šta misle o vašoj ideji garantovano će odgovor biti neiskren i beskoristan.

Zašto je ovo odlična knjiga?

„Mamin test“ ide pravo na vrh liste iz više razloga. Prolazi frikonomiks test (u stvari, mnogo je bolja od „Freakonomics“). Rasuđivanje možda nije inutitivno, ali kada je jednom izloženo  tačno se vidi da proizlazi iz dugog iskustva. Autor jasnim i jednostavnim jezikom priča o komplikovanim istinama koje sam morao da naučim na teži način, ali ih nisam razumeo dovoljno da bih pričao o njima.

Te jednostavne i jasne rečenice su još jedan veliki plus. Knjiga je prilično kratka, a jezik je jednostavan a sadržaj sjajno iskazan. Samo sam jednom morao više puta da se vratim na određeni pasus u celoj knjizi od 133 strane. U pojedinim knjigama koje vrve od žargonskih izraza, nekad moram i po tri puta da čitam pasuse na svakoj strani... i onda ih ostavim pre nego što pročitam prvo poglavlje.

Kako da stvarno bude korisna

Možda će zvučati preterano, ali bukvalno je svaka stranica korisna. Autor se trudio da se ne ponavlja i nema pokušaja popunjavanja sadržaja. Još bitnije, „Mamin test“ ne tvrdi da je izmislio model koji će rešiti celi svet biznisa. Prekomerni značaj nekoliko interesantnih studija slučaja je mnogo češći pristup. Rob Ficpatrik ne tvrdi da postoji fiksna formula koju moramo pratiti do najsitnijih detalja. Niti kaže da svaki čitalac mora primeniti lekcije iz ove knjige. Nasuport tome, kaže da ako ne želite to da uradite, nemojte se ni mučiti.

Ovo stvarno znači

Zašto je ovo važno? Identifikovanje problema kupca i kreiranje rešenja je osnovna premisa bilo kog startapa. Brojni biznis planovi upadaju u dve zamke. Ponekad citiraju statistiku velikih tržišta kako bi demonstrirali samu veličinu baze kupaca. Znate tu vrstu – Gartner kaže da tržište vredi 2 milijarde dolara godišnje i raste 14%. Niti su startap ni Gardner definisali potrebe ciljanog tržišta, tako da je ova poruka u osnovi beskorisna. Alternativni pristup je istraživanje kupaca zasnovano na upitniku koji u osnovi pita kupca „Da li biste hteli veoma kul X proizvod?“ Fino, ali nam takođe ništa ne govori o tržištu.

„Mamin test“ ide dalje od ovih mitova i predlaže način na koji treba prići kupcima kako bismo otkrili pravu istinu. Odgovor može da zaboli, ali ako ne postavite ova pitanja vaše šanse za uspeh su mnogo niže. Svako ko mora da identifikuje pravo tržište za proizvod (što je slučaj svakog startapa i brojnih drugih biznisa takođe) treba da pročita ovu knjigu i ima je na polici.
 
Autor: Keni Frejzer
Izvor: sunstonecommunication.com


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
proročanstvo još uvek odnosi žrtve kremanska straža u prodaji od 25 septembra laguna knjige Proročanstvo još uvek odnosi žrtve – „Kremanska straža“ u prodaji od 25. septembra
21.09.2021.
Svež i originalan glas u savremenom srpskom trileru, Aleksandar Gajić u romanu „Kremanska straža“ čitaocima nudi uverljivu priču o našim naravima. Šta se krije u temelju stare kuće razrušene tokom ...
više
promocija romana i živ i mrtav ivana zlatkovića laguna knjige Promocija romana „I živ i mrtav“ Ivana Zlatkovića
21.09.2021.
U utorak, 28. septembra u 18 sati u kafeteriji Bukmarker knjižare Delfi SKC biće predstavljen roman Ivana Zlatkovića „I živ i mrtav“ za koji je nedavno dobio književnu nagradu „Danko Popović“. ...
više
izuzetna pripovest o snovima, žudnjama i moći žena da promene svet knjiga čežnji sju monk kid u prodaji od 25 septembra laguna knjige Izuzetna pripovest o snovima, žudnjama i moći žena da promene svet – „Knjiga čežnji“ Sju Monk Kid u prodaji od 25. septembra
21.09.2021.
Od autorke svetskog hita „Tajni život pčela“ Sju Monk Kid stiže izuzetna priča smeštena u prvi vek o ženi koja pronalazi svoj glas i sudbinu – roman „Knjiga čežnji“. U središtu radnje nalazi se Ana...
više
 ako dugo gledaš u ponor u prevodu na italijanski laguna knjige „Ako dugo gledaš u ponor“ u prevodu na italijanski
21.09.2021.
Roman „Ako dugo gledaš u ponor“ Enesa Halilovića, posle engleskog i makedonskog jezika preveden je i na italijanski Ovenčana nagradom „Stevan Sremac“, Halilovićeva knjiga je zastrašujuća je i majst...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.