Laguna - Bukmarker - „Kupologija“ – Martin Lindstrom - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

„Kupologija“ – Martin Lindstrom

Posle više od pola veka, nezavisno srpsko Ministarstvo nauke prestalo je da postoji. Bivši ministar Božidar Ðelić izjavio je nedavno da je procenat ulaganja u nauku porastao na 0.65 odsto od ukupnog budžeta te da ima optimistično mišljenje o napretku nauke pod Ministarstvom prosvete. S obzirom na prethodni podatak, nije ni čudo što su mnogi mediji preneli njegovu izjavu kao vid ulepšavanja katastrofe.

U drugim zemljama, razvijenijim od naše, stanje je, naravno, potpuno drugačije. „Kupologija“ Martina Lindstroma lep je primer za to. Danac po rođenju a zvanični stanovnik Australije, Lindstrom je kao stručnjak za brendove stekao slavu pomažući mnogim poznatim kompanijama da učvrste svoj položaj na tržištu. Sada je u istraživanju brendova otišao korak dalje. Pomoću magnetne rezonance i SST metode snimanja mozga, autor „Kupologije“ nameračio se da pronikne u samu osnovu našeg potrošačkog poriva i da ponudi odgovor na pitanje zašto biramo jedan proizvod umesto drugog.

lako nije prvi istraživač koji je aparate za detektovanje moždanih oboljenja upregnuo u psihološko istraživanje zarad odgonetanja tajni koje stoje iza kupovine, plasmana i brendiranja raznih predmeta, Lindstromov zalazak u polje neuromarketinga sasvim sigurno dovešće do neverovatnog novog zamaha u ovoj disciplini. Njegovim skeniranjem potrošača širom planete, pojedina ustaljena marketinška načela doživela su potpuni krah. Na primer, logotip neke firme, do sada smatran za najbitniju stavku tokom brendiranja, nema gotovo nikakav uticaj na potrošače, dok seks pre reklamira seks sam po sebi nego proizvod koji su mu stručnjaci za marketing prilepili. Nadalje, otkriveno je da mozak reaguje na fotografije voljenih proizvoda slično kao što reaguje tokom prepoznavanja religijskih simbola, a nesumnjivo je dokazano i da naša podsvesna osećanja daleko premašuju jačinu svesnih dok kupujemo.

Ovi, sami po sebi fascinantni rezultati, Lindstromu nisu bili dovoljni. „Kupologija“ je prepuna zanimljivih detalja o prošlosti planetarno popularnih proizvoda, a napisana je i umećem koje konačno opravdava fraze poput one da se knjiga ne ispušta iz ruku.

U ovo istraživanje uloženo je „tričavih“ sedam miliona dolara, i to iz privatnog sektora, što je rezultiralo knjigom koja je više od skupine marketinških saveta – ona je prozor kroz koji se vide naša skrivena osećanja, naša podsvest. Ukratko: milionski budžet – neprocenjivi rezultati. A takva „iznenađenja“ moguća su samo u zemljama koje nauci posvećuju više od 0,65 odsto budžeta. Tamo gde ljudi mogu da se bave naukom, znaju kako, ali i hoće. Nama, s druge strane, preostaje samo optimizam.

Autor: Ljubisav Panić
Izvor: Yellow Cab


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
5 zanimljivosti o orvelovom životu laguna knjige 5 zanimljivosti o Orvelovom životu
21.01.2022.
Na današnji dan umro je jedan od najslavnijih pisaca 20. veka. Foto: Ben Sutherland / CC BY 2.0 / Wikimedia Commons Pored toga što je postao poznat pod pseudonimom (pravo ime mu je Erik Ar...
više
elvedin nezirović, finalista ninove nagrade ovo možda jesam ja laguna knjige Elvedin Nezirović, finalista Ninove nagrade: Ovo možda jesam ja
21.01.2022.
„Ovo je roman jednog života, koji nam pokazuje šta se dogodi kada se o istom poslu nađu intimna nevolja i velika istorija. Tada čovjek zasluži svoju sudbinu. Samo izuzetni životi dorastu do sudbine. O...
više
vladimir kopicl, finalista ninove nagrade stare drame mladih eko aktivista laguna knjige Vladimir Kopicl, finalista Ninove nagrade: Stare drame mladih eko-aktivista
21.01.2022.
Na naše pitanje kako mu se otvorio rukopis romana „Španska čizma“, objavljenog u izdavačkoj kući Laguna, književnik Vladimir Kopicl odgovara: „Lako! Kao flaša relativno starog vina koju će iskusan kuv...
više
prikaz knjige kalaharijski kurs daktilografije za muškarce  laguna knjige Prikaz knjige „Kalaharijski kurs daktilografije za muškarce“
21.01.2022.
Četvrto pojavljivanje Dragocene Ramocve, glavne junakinje romana „Prva damska detektivska agencija“ i njegova dva nastavka, još je jedna neodoljiva pripovest o svakodnevnim izazovima sa kojima se suoč...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.