Laguna - Bukmarker - Zašto treba da pročitate knjigu Pitera Tila - Knjige o kojima se priča
Sajamski dani od 15. do 31. oktobra
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Zašto treba da pročitate knjigu Pitera Tila

„Od nule do jedan“ je knjiga vredna čitanja, čak iako vas ne interesuje svet startapova i preduzetnički kapital. Vredno je čitanja na isti način kao što vredi popiti trostruki espreso: čini da se osećate superčovekom, makar na trenutak. Skoro da možete čuti kofein kako ide kroz vaše vene dok upijate ideje.



Ova knjga se može čitati na dva načina, kao biznis priručnik i kao politički manifest. I zato što je hibrid, možda će vam trebati malo vremena da odvojite jedno od drugog.

Tilova prva tačka je kreiranje kompanije koja će promeniti igru, znači pomaći se od nule ka jedinici – od ničega ka nečemu, umesto od nečega ka nečemu malo boljem. Ono što za kompanije znači  „od nula do jedan“ jeste polaganje prava na do tada neistraženi tržišni prostor, uz kreiranje monopola. Monopol, u Tilovom rečniku, nije loša reč koju često prepisujumo nasilnicima. To je dobra stvar koja stvara vrednu tržišnu teritoriju čineći nešto novo.

Da li koristi reč „monopol“ samo da bi nas provocirao? Možda, ali to radi vrlo efiksano kako bi dobio našu pažnju i izložio ključnu tačku ove knjige, koja glasi ovako: biznis bolje uspeva kada se diferencira nego kada se takmiči sa sebi sličnim. Direktno takmičenje ubija vrednost kompanija dok se međusobno bore. Diferencijacija kreira korist, jer kompanije više naplaćuju željene produkte i usluge koje kupci ne mogu naći nigde drugo. Na istom principu se zasniva brend strategija.

Zašto praviti kostime od starih ideja? Zato da bi Til mogao da iskoči sa svojom drvenom nogom i povezom preko oka i napravio mesta za dalje piratske tvrdnje. Smelo.
 
Autor: Marti Nojmajer
Izvor: forbes.com    
Prevod: Miloš Vulikić


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
dani publicistike u svim laguninim i delfi knjižarama tokom sajamskih dana laguna knjige Dani publicistike u svim Laguninim i Delfi knjižarama tokom Sajamskih dana
16.10.2021.
Sajamske dane u Delfi knjižarama i Laguninim klubovima čitalaca obeležiće posebni žanrovski dani, tokom kojih će kupci knjiga određenog žanra na poklon dobiti vaučer za mesečnu pretplatu na Eden Books...
više
tajne pisaca putevima misterije i intrige laguna knjige Tajne pisaca: Putevima misterije i intrige
15.10.2021.
Šta se dogodilo sa najbogatijom Beograđankom svih vremena – pitanje je koje decenijama intrigira ne samo policiju već i celokupnu domaću javnost. Stoga ne čudi što je dokumentarni triler „Do viđenja!“...
više
ženska borba za osvajanje moći laguna knjige Ženska borba za osvajanje moći
15.10.2021.
U intervjuu za Bukmarker Ana Solomon otkriva zašto je želela da napiše „Knjigu o V.“ i kako nas neke priče mogu zarobiti ali i osloboditi. Ana Solomon, američka novinarka i književnica, dvostruka d...
više
volela bih da više ljudi pročita sto i jedan dalmatinac dodi smit laguna knjige Volela bih da više ljudi pročita „Sto i jedan dalmatinac“ Dodi Smit
15.10.2021.
Gledali ste filmove i crtaće, ali roman je mnogo zabavniji – pravo štivo za jesenje dane. Ubeđeni ste da znate priču o sto i jednom dalmatincu. Gledali ste ekranizacije, bilo da se radi o šarmantno...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.