VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

„Velika čarolija“ Elizabet Gilbert

Memoari Elizabet Gilbert po imenu „Jedi, moli, voli“ prodali su se u 10 miliona primeraka i postali kulturološki fenomen koji je autorki doneo slavu, bogatstvo i kontroverzu. Ali, ta knjiga je objavljena pre skoro jedne decenije, a ona je od tada provela godine dajući sve od sebe da ponovo postane pisac a ne kulturološki fenomen. Njena nova knjiga je „Velika čarolija“ kojom se vraća na teme svog najpoznatijeg dela. „Velika čarolija“ ima za cilj da pomogne čitaocima da žive kreativno, što ne znači neizostavno da „teže životu koji je profesionalno i isključivo posvećen umetnosti“, već da „žive život koji je više vođen radoznalošću nego strahom“. Ako želite da pišete, slikate ili glumite, ova će vam knjiga pomoći u tome. A ako vam je cilj da naučite da klizate, crtate ili pravite modele aviona, ova vam knjiga vam može i u tome pomoći.

„Velika čarolija“ se sastoji iz šest poglavlja: Hrabrost, Očaranost, Dozvola, Istrajnost, Poverenje i Blaženstvo. Gilbert veliki deo knjige odvaja na motivacioni govor koji treba da podstakne našu kreativnost. Ono što odašiljete svetu to će vam se i vratiti. Gilbert ne smatra, kao što se to tvrdi u „Tajni“, da će vas ispravan stav spasiti od bankrotstva ili izlečiti rak. Uopšteno gledano, „Velika čarolija“ daje dobar savet. Nađite vremena u životu da se bavite nečim u čemu zaista uživate, upravo iz tog razloga što vam to predstavlja zadovoljstvo.

Autorka baca svetlo na neke od najtežih osobina kreativnog života – ne samo na osećaj straha već i suočavanje sa odbijanjem i sumnjom, i kako obaviti posao bez obzira na sve. To su stvari koje Elizabet Gilbert s lakoćom radi. (Kao tinejdžer je prevazišla strah kada je „shvatila da je dosadan“.) Ona uzgredno objašnjava da čak i kada nema nadahnuće, ona sedne i radi, na taj način pokazujući svoju otvorenost vaseljeni. Gilbert svoju radnu etiku prikazuje u najgorem slučaju kao nešto sporedno a u najboljem kao čarobnog saradnika, ključnog za njen rad. Time zapada u neku vrstu lažne skromnosti, umanjujući ono što dobro radi da bi naglasila čaroliju nad kojom nema nikakvu kontrolu. Mnogo je teže dostići njenu posvećenost i neizmerno samopouzdanje nego naglas reći „ja sam pisac“.

Izvor: nytimes.com
Prevod: Vladimir Martinović


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
10 brutalnih uvreda koje su pisci uputili jedni drugima laguna knjige 10 brutalnih uvreda koje su pisci uputili jedni drugima
22.08.2019.
Neki od pisaca koje danas smatramo tvorcima najznačajnijih dela književne umetnosti, tokom istorije bili su meta najgrubljih kritika – koje su im često upućivale njihove podjednako poznate kolege. Bro...
više
datum objavljivanja drugog dela vatre i krvi je i dalje maglovit laguna knjige Datum objavljivanja drugog dela „Vatre i krvi“ je i dalje maglovit
22.08.2019.
Prošle godine je Džordž R. R. Martin objavio „Vatru i krv“, prvu od dve knjige o istoriji prodice Targerijan. Knjiga počinje kada Egon Osvajač pokori Sedam kraljevstava Vesterosa i završava se sa Egon...
više
intervju sa timom maršalom važno je razumeti teren na kom se nalazite kako biste mogli da razumete širu sliku laguna knjige Intervju sa Timom Maršalom: Važno je razumeti teren na kom se nalazite kako biste mogli da razumete širu sliku
22.08.2019.
Knjiga „Zatočenici geografije“ autora Tima Maršala je bestseler Njujork Tajmsa i Sandej Tajmsa. Poreklom iz Jorkšira, Maršal je započeo svoju karijeru kao novinar BBC-ja i LBC-ja u Londonu, da bi poto...
više
prikaz knjige daj, ne smaraj se izađi iz svojih misli i zakorači u život  laguna knjige Prikaz knjige: „Daj, ne smaraj se: Izađi iz svojih misli i zakorači u život“
22.08.2019.
U poslednje vreme neprestano čitam knjige o samopomoći, pa sam tako naleteo i na „Daj, ne smaraj se“ koja je pravo osveženje. Ako samo pogledate nazive poglavlja („Spreman sam“, „Prihvatam neizvesn...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.