Laguna - Bukmarker - Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu - Knjige o kojima se priča
Obaveštenje o radnom vremenu knjižara za praznike »
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Tajna šifra bestselera: reči koje čine uspešnu knjigu

Dobra vest za mlade pisce kojima je potrebna pomoć da napišu knjigu koja će se naći na bestseler listama: postoji formula za pisanje uspešnih romana. Neće vam pomoći da napišete celu knjigu, ali vam može pomoći da krenete u dobrom smeru.



Nekadašnja urednica britanskog Pingvina, Džodi Arčer, i pomoćnik profesora engleskog na Univerzitetu Nebraska-Linkoln, Metju Džokers, u poslednjih pet godina prikupljali su sirove podatke pokušavajući da otkriju šta čini magičnu formulu bestselera.

Pošto su analizirali dvadeset hiljada nasumično izabranih romana objavljenih u poslednje tri decenije, otkrilli su šta čini knjigu „uspešnom“ (odnosno, šta je potrebno da se nađe na Njujork Tajmsovoj listi bestselera).

Rezultat je algoritam – nazvan „bestselerometar“ – koji proučava određene aspekte knjige kao što su tema, zaplet, stil, likovi, rečnik, i proračunava da li će knjiga biti bestseler; tvorci „bestselerometra“ tvrde da algoritam daje tačno predviđanje u 80% slučajeva.

U intervjuu za Tajms Džodi Arčer i Metju Džokers, pričaju o detaljima projekta koji se mogu naći i u njihovoj zajedničkoj knjizi „The Bestseller Code“. „Otkrili smo da je zaplet veoma važan“, otkriva Arčerova, „takođe upotreba uobičajenog emotivnog i stilizovanog jezika stvara naraciju koja kada se provuče kroz algoritam daje grafikon sa vrlo simetričnim krivama.

Zbog toga se na listi bestselera uglavnom nalaze romani u kojima dominiraju vrlo jake emocije, i s druge strane vrlo slabe emocije.“

Istraživanje pokazuje da su čitaocima privlačniji pravi ljudi od fiktivnih stvorenja, zato izbegavajte da birate patuljke, jednoroge i vilenjake kao glavne junake.  Od likova koji se čitaocima najviše dopadaju su oni koji će „zgrabiti“, „misliti“ i „pitati“.

Reči „treba da“, „želim“ i „delam“ se duplo više pojavljaju u bestselerima, dok se reč „okej“ pojavljuje tri puta više. Reči kao što su „ljubav“ i „nedostaje“ se češće pojavljuju u uspešnim knjigama.

Još jedna zanimljivost: prema analizi bestselerometra, roman Dejva Egersa „Krug“ iz 2013. godine, o fiktivnoj zloj kompaniji koja neobično podseća na Google, pravi je primer savršenog betselera.
 
Autor: Džek Šepard
Izvor: independent.co.uk
Prevod: Aleksandar Mandić


Podelite na društvenim mrežama:

obaveštenje o radnom vremenu delfi knjižara i isporuci pošiljaka tokom predstojećih praznika laguna knjige Obaveštenje o radnom vremenu Delfi knjižara i isporuci pošiljaka tokom predstojećih praznika
29.04.2024.
Obaveštavamo vas da od 1. do 6. maja nećemo vršiti obradu i slanje porudžbina, već prvog sledećeg radnog dana. Porudžbine napravljene od 7. maja biće obrađivane po redovnoj proceduri i važiće standard...
više
francuski akademik andrej makin gost 111 laguninog književnog kluba laguna knjige Francuski akademik Andrej Makin gost 111. Laguninog književnog kluba
30.04.2024.
Nova tribina Laguninog književnog kluba biće održana u petak, 10. maja. Specijalni gost našeg druženja biće ugledni svetski pisac i francuski akademik Andrej Makin koji će od 17 sati potpisivati svoje...
više
5 književnih preporuka šta smo čitali u aprilu 2024 godine laguna knjige 5 književnih preporuka: Šta smo čitali u aprilu 2024. godine
30.04.2024.
Danas vam preporučujemo pet knjiga koje su objavljene tokom aprila, a koje prosto morate imati na svom radaru! Ovi naslovi su sve što vam je potrebno da osvežite svoju biblioteku, bilo da ste ljubitel...
više
knjiga meseca đavo u belom gradu  laguna knjige Knjiga meseca – „Đavo u Belom gradu“
30.04.2024.
Za ljubitelje knjige Laguna uvek ima dobre vesti! Svakog meseca jedan od aktuelnijih naslova proglašavamo za Knjigu meseca. To znači da će od 1. do 31. maja Knjiga meseca moći da se kupi na specijalno...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.