Laguna - Bukmarker - Svaka knjiga nađe svoj par - Knjige o kojima se priča

Svaka knjiga nađe svoj par

Često imam problem da pronađem knjigu koja će mi se svideti na osnovu onoga što sam već čitala. Preporuke knjižara uvek pomognu, ali ako nemate vremena da svratite u knjižaru za vikend, imam pravo rešenje za vas.

Ovog petka ću vam predstaviti knjige koje će vam se sigurno svideti ako ste čitali neke od naših popularnih naslova. Ako niste, to samo znači da ćete u ovom tekstu naći duplo više preporuka nego ljudi koji su ih čitali. Pa da počnemo!

Prvi par nam donosi priču o Indijancima. Roman Sahranite mi srce kraj Ranjenog kolena nam otvara oči i govori o tome šta se zapravo dešavalo na američkom zapadu krajem 19. veka. Kontroverzna knjiga, zbog koje sporenja ne prestaju već gotovo pola veka, govori o sistematskom uništavanju Indijanaca. Bile su to godine pogaženih obećanja, razbijenih iluzija, prljavih ratova i masakra nad starosedeocima kontinenta. Ovo je uznemirujuća pripovest, koja je promenila viziju kako je Zapad pobedio i kojoj se treba vraćati da se to više nikada ne bi ponovilo.

Ako tražite narednu knjigu o Indijancima, zabeležite da uskoro izlazi knjiga Ubistva pod cvetnim mesecom. Malo je poznato da je jedan od prvih slučajeva u kojem se pročuo FBI bio niz ubistava Osejdž Indijanaca iz Oklahome. Ovi Indijanci su postali milioneri kada je na njihovoj teritoriji otkriveno jedno od najvećih nalazišta nafte u Americi. Belci su naravno našli način da eksploatišu njihovo novostečeno bogatstvo. A onda su počela ubistva i slučaj je došao do čuvenog Edgara Huvera. Martin Skorseze je odmah prepoznao da će se ova knjiga fenomenalno preslikati na filmsko platno, a glavne uloge su dodeljene Robertu de Niru i Leonardu di Kapriju. Film se očekuje u martu 2021.

Drugi par je za one koji vole da ih knjiga rastuži i u isto vreme vrati nadu u ljudski rod i potvrdi da ovaj svet nije baš skroz otišao dođavola. Verujem da ste čuli za knjigu Čovek po imenu Uve, o njoj se već nekoliko godina toliko priča da deluje kao da će vam iskočiti iz frižidera. Možda baš iz inata nećete da je pročitate jer svi samo o njoj pričaju. I verujem da bi vam i sam Uve rekao da ga izuzetno iritira pompa koja se oko njega digla, ali ako mu date šansu, sigurna sam da će vam ovaj džangrizavi starac dugo ostati u sećanju.

Ako ste fan Uvea, vreme je da upoznate i žensku verziju ovog gunđala. Spasavanje Misi Karmajkl je priča o sedamdesetdevetogodišnjoj Misi Karmajkl, koja je tvrdoglava, usamljena i štedljiva, i uz poneki očajnički gutljaj šerija ili vina uverava sebe da joj niko nije potreban. No jednog dana u parku neočekivano nailazi na neke drugačije ljude, na topli glas prijateljstva, pruženu ruku. Zbunjena i nenavikla na takve odnose, Misi odlučuje da pod stare dane isproba novu vrstu poznanstva, ne nadajući se, međutim, da će se među njenim najvećim prijateljima naći i jedan pas.

Fanove neustrašivih špijunki oduševiće sledeći par. Tajne koje smo čuvale je roman o dve špijunke u potrazi za zabranjenim remek-delom. Uzbudljiva priča o preobražaju, dužnosti i žrtvovanju nadahnuta istinitom pričom o zaveri CIA da jedan od najvećih ljubavnih romana svih vremena – Doktor Živago – iskoristi za antisovjetsku propagandu. Ova knjiga spaja legendarnu književnu ljubavnu priču – višedecenijsku vezu Pasternaka i njegove ljubavnice i muze Olge Ivinske, koja je poslata u gulag i bila model za Pasternakovu junakinju Laru – s pričom o dve žene kojima je data prilika da vode život pun intriga i opasnosti.

Ako ste već otkrili sve tajne koje čuva ova knjiga, predlažem da pređete na Alisinu mrežu. Ova knjiga spaja dve hrabre žene: jedna je špijunka u Prvom svetskom ratu i radi za „Alisinu mrežu“, dok je druga nekonvencionalna Amerikanka iz više klase koja je trudna i nada se da će pronaći svoju rođaku nestalu u Francuskoj tokom Drugog svetskog rata. Godine 1947. doći će do naglog susreta ove dve žene koje progone duhovi prošlosti. Autorka je prikazala snažnu pozadinsku sliku rata kroz delovanje hrabrih i otpornih žena. Dala nam je uvid i u patnje likova koji se suočavaju sa kršenjem ljudskih prava i zločinima protiv čovečnosti, sve užase kroz koje su morale da prođu.

Sada ćemo se malo posvetiti ljubavi, verovali ili ne, iz muške perspektive. Ovaj par knjižica je pravi izbor za romantike, ali može i da preobrati neke skeptike. U knjizi O ljubavi saznaćete kako nastaje, rađa se i umire jedna ljubav. Da li ste ikad pomislili da ćete sa odabranom osobom ostati doveka, pa se pokazalo da je vaš vek oročen na godinu, dve, dok nesporazumi i razlike konačno ne utanje nežnost, strast i razumevanje koje gajite jedno prema drugom? I nadasve, da li je moguće da vas iko nauči da budete pametniji u ljubavi?

Ako ste već pročitali knjigu Alena de Botona i iščekujete sledeću koja će vam ljubav prikazati iz druge perspektive, pročitajte Dvadeset jednu istinu o ljubavi, originalnu priču o junaku koji je strastveni sastavljač spiskova i koji upada u naizgled nerešive situacije. Njegova priča je ukrašena urnebesnim smislom za humor, jedinstvenim pogledom na svet i duboko ličnim mislima. Kad se pročitaju do kraja, spiskovi oslikavaju čoveka koji se muči da bude muško, čoveka koji je stigao do tačke kad je spreman na sve zbog ljubavi (i uskoro nove ljubavi) svog života.

Za kraj imamo jedan par noar romana. Poštar uvek zvoni dvaput Džejmsa M. Kejna pripoveda o Frenku, probisvetu koji nalazi posao u oronulom restoranu i zaljubljuje se u Koru, zavodljivu suprugu vlasnika. Njihova veza, prepuna požude i nasilja, vodi Frenka i Koru opasnim putem. Priča prati put likova do samouništenja, motivisanih karnalnim željama. Požuda i pohlepa dovode do ubistva. Anksioznost i strah dovode do izdaje. Uticaj ovog autora prevazilazi granice žanra, a najveću pohvalu je dobio od Albera Kamija, koji je izjavio kako mu je baš Poštar poslužio kao inspiracija za Stranca.

Ako ste već pročitali ovaj bestseler, sigurno će vam se svideti Opekotine, roman koji odiše klasičnim elementima noar romana u savremenom dobu. Ova knjiga je pravi noar dragulj, i odličan nastavak tradicije koju je započeo Džejms M. Kejn. Upoznajemo muškarca i ženu koji sede u baru – ona je crvenokosa sa opekotinama od sunca, a on pokušava da privuče njenu pažnju. Već u sledećem poglavlju saznajemo da je on unajmljen da pronađe ovu crvenokosu damu i da se s njom zbliži, ali ne znamo zašto. I to je samo jedna od zagonetki koje nas teraju da čitamo dalje. Sveprisutna zlokobna neizvesnost vam neće dozvoliti da knjigu ispustite iz ruku.

Autor teksta: Dunja Lozuk

19.04.2024.
19.04.2024.