VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Roman „PR“ – „godišnjak“ generacija 21. veka

Ljubavni trougao u svetu proširenom internetom i novim navikama.

Log in, Event, Share, Internaut, Settings, Search, Log Out, Digital Development Manager, Director of Online PR Department, Social Media Manager, Media Relations Manager, Facebook, Twitter, MySpace, Viber, lajkovanje, hashtagovanje... Dobrodošli u rečnik srpskog čoveka 21. veka zavisnog od interneta, društvenih mreža, šerovanja, tagovanja, postovanja...

U tom svetu proširenom internetom i novim navikama, Aleksandar Ilić (1981) smešta svoj ljubavni trougao koji, kako navodi njegov izdavač Laguna, istražuje granice ljubavi i beskonačnost interneta.

Radnja romana „PR“ jednim delom se odvija u elitnoj beogradskoj PR agenciji a drugim na internetu – od običnog flertovanja i razmene sitnih zadovoljstava na Fejsu ili Tviteru do najmisterioznijih prostranstava Deep Weba gde je moguće iznajmiti Rent-A-Hacker usluge ili naručiti nečije ubistvo.

Upravo u tom bezličnom, isfabrikovanom svetu bombastičnih naziva funkcija, iskrivljenog rečnika i isfoliranih „faca“ koje sve imaju (i nameću) potrebu da izgledamo isto i ponašamo se isto, Ilić smešta iznenađujuće ljudsku, na momente gotovo romantičnu priču.

Iako u početku roman, zbog internet rečnika i rogobatnih funkcija na engleskom (iza kojih se zapravo kriju obične funkcije sekretarice, dizajnera, osobe za odnose sa javnošću, direktorčića) deluje naporno i razuđeno a Beograd u kome se glavni junak kreće kao grad iz budućnosti, i to ne preterano sjajne, „PR“ ubrzo pronalazi svoj glas i čitaocu pruža zanimljiv, zabavan, na momente surov pogled na domaću PR (public relations) scenu i realističnu, nimalo sentimentalnu ljubavnu priču 21. veka.

Komunikolog i PR Lead za zemlje Balkana u kompaniji Microsoft Tanja Tatomirović odlično je sumirala roman rečima „Kad pročitate 'PR' pročitali ste nas sve“.

Oštar, ironičan, sirov, surov, duhovit, prepun „stranih reči i izraza“ koje na velika vrata ulaze u naš jezik, Ilićev „PR“ je u neku ruku „godišnjak“ generacija 21. veka, svedočanstvo o vremenu u kome žive.

Autor: Ksenija Prodanović, Tanjug
Izvor: Nedeljnik


Povezani naslovi
dečji dani kulture od 19 do 21 aprila u igri sa knjigom video  laguna knjige Dečji dani kulture od 19. do 21. aprila – „U igri sa knjigom!“ [video]
19.04.2019.
Izdavačka kuća Laguna i lanac knjižara Delfi organizuju još jednu manifestaciju posvećenu deci pod sloganom „U igri sa knjigom!“. Radionice, druženja sa piscima, promocije knjiga, popusti na iz...
više
o čitanju u prevozu laguna knjige O čitanju u prevozu
19.04.2019.
Znamo da je pojava železnice povećala prodaju knjiga. Ako izuzmemo razgovor i zurenje kroz prozor, šta čovek na dugom putovanju može da radi osim da čita? Ana Karenjina je čitala u vozu kad je shvatil...
više
dvadeset pitanja za pitera frankopana laguna knjige Dvadeset pitanja za Pitera Frankopana
19.04.2019.
Pisci i mislioci odgovaraju na pitanja koja za njih priprema Tajmsov književni dodatak (The Times Literary Supplement), otkrivajući koje knjige vole da čitaju, kakve su njihove stvaralačke navike...
više
marojevićeve tuđine u sremskoj mitrovici laguna knjige Marojevićeve „Tuđine“ u Sremskoj Mitrovici
19.04.2019.
U biblioteci „Gligorije Vozarović“ u Sremskoj Mitrovici održana je promocija romana „Tuđine“ Igora Marojevića. Programom je moderirala Ružica Stanković iz biblioteke koja je, između ostalog, primetila...
više