Laguna - Bukmarker - Radeći „Mamin test“ - Knjige o kojima se priča
Besplatna dostava za porudžbine iz Srbije
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Radeći „Mamin test“

Prvi put sam čuo za „Mamin test“ kada sam bio na onlajn času, na temu metoda istraživanja korisnika. U početku nisam bio sasvim siguran o čemu se tu zapravo radi. Pitao sam se da li je to test o tome kako usrećiti svoju mamu nekim proizvodom ili idejom. Da nije možda o tome da treba stalno misliti na svoju majku?
 
Od tada sam o „Maminom testu“ naučio sledeće stvari:
 
1. Mamino mišljenje je važno – Glavna ideja „Maminog testa“ jeste da preduzetnici, dizajneri i planeri konstantno misle na to kako bi njihove majke reagovale na proizvode ili ideje na kojima rade. Premda, ne treba to shvatiti previše doslovno! Stvar je u tome da budete sigurni da će potencijalni korisnik vašeg proizvoda – koji možda nije izrazito tehnološki potkovan – skapirati vaš proizvod i koristi koje donosi. Drugim rečima: neka stvari budu jednostavne!
 
2. Tri glavna kriterijuma za „Mamin test“ - Koosnivač Flipborda Majk Mekkju govori koja tri kriterijuma proizvod mora ispuniti da bi prošao „Mamin test“: 1. razumevanje, 2. želja i 3. sposobnost. Radi se o tome da korisnik razume u čemu je stvar sa vašim proizvodom, da je sposoban da ga koristi ali takođe i da ŽELI da ga koristi. Mekkju ističe da nije potrebno da vaš proizvod ima nekakve „fensi“ osobine da bi ga neko želeo koristiti.
 
3. Postavljati prava pitanja i slušati, slušati, slušati – Preduzetnik i startap savetnik Rob Ficpatrik koristi „Mamin test“ u kontekstu postavljanja pravih pitanja i slušanja onoga šta ljudi imaju da kažu. Njegov argument je da će majke – po samoj svojoj prirodi – voleti vašu ideju. Ona je vaša majka i naravno da će voleti vaš proizvod! Stoga je Ficpatrikova verzija „Maminog testa“ u tome da ne treba pitati korisnike šta misle o vašem proizvodu već umesto toga voditi razgovor sa njima. Naučio sam da je jedna od najvećih grešaka pitati korisnika direktno pitanje ili tražiti decidirano mišljenje u vezi sa vašim proizvodom ili idejom. Mislim da je mnogo bolje navesti korisnika da razmišlja naglas, i da govori o svojim potrebama i problemima.
 
4. Ako ne vaša mama, onda bilo koja druga osoba – Pretpostavljam da će neki ljudi reći da ne treba tokom razvijanja ideje misliti o svojoj majci kao krajnjem korisniku i da njihova ciljna korisnička grupa ima specifične potrebe ili da je zapravo tehnički veoma stručna. Tim ljudima ću reći: zamenite majku osobama na koje ciljate svojim proizvodom. Da li mislite da će Džo ili Keti razumeti vašu ideju ili proizvod? Da li će biti sposobni koristiti ga i da li će želeti da ga koriste. Veoma je lako da zapravo zaboravite na ljude za koje pravite proizvod, kao i na njihove probleme. Postavljajte sebi pitanja koja sadrži „Mamin test“ i to će vam pomoći da ostanete usredsređeni na glavne ciljeve vašeg proizvoda.
 
Ključna stvar: Naučio sam da je zapravo suština „Maminog testa“, to da svaki korisnik treba da razume vaš proizvod, bude sposoban da ga upotrebljava i da želi da ga koristi. Mislim da taj princip treba da ima glavnu ulogu od početka do kraja procesa razvitka nekog proizvoda. Bez obzira da li primenjujete pitanja iz „Maminog testa“ na svoju majku ili na neku drugu osobu koja će biti korisnik vašeg proizvoda, njegovo korišćenje će vam, po mom mišljenju, pomoći da ostanete fokusirani na bitne stvari tokom životnog ciklusa proizvoda.
 
Izvor: marcabraham.com     


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
među prvima pročitajte ekskluzivnu ispovest ace lukasa u potpisanom primerku knjige ovo sam ja  laguna knjige Među prvima pročitajte ekskluzivnu ispovest Ace Lukasa u potpisanom primerku knjige „Ovo sam ja“
14.06.2021.
Iskrena „od bola“, otvorena kao „lična karta“, ispovest bez dlake na jeziku večito lošeg momka naše estrade, knjiga „Ovo sam ja“ Ace Lukasa pokazuje šta znači živeti život koji je uvek na crti. ...
više
na konferenciji za novinare najavljena noć knjige laguna knjige Na konferenciji za novinare najavljena Noć knjige
14.06.2021.
Najveća manifestacija koja promoviše knjigu i čitanje posle Beogradskog sajma knjiga, 24. Noć knjige održaće se od 18, 19. i 20. juna 2021. godine pod pokroviteljstvom banke Eurobank Srbija. Na...
više
dodeljena nagrada grigorije božović za ljude bez grobova enesu haliloviću laguna knjige Dodeljena nagrada „Grigorije Božović“ za „Ljude bez grobova“ Enesu Haliloviću
14.06.2021.
Nagrada „Grigorije Božović“, koja se sastoji iz novčanog dela, povelje i plakete sa likom Grigorija Božovića, uručena je Enesu Haliloviću na svečanosti u Domu kulture ,,Stari Kolašin“ u Zubinom Poto...
više
noć knjige priča koja traje  laguna knjige Noć knjige – Priča koja traje!
14.06.2021.
Dragi čitaoci, Otpočinjemo još jednu avanturu zvanu Noć knjige! Omiljena manifestacija svih koji vole knjigu i čitanje dobila je novu formu. Umesto druženja tokom nekoliko sati, 24. Noć...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.