VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Radeći „Mamin test“

Prvi put sam čuo za „Mamin test“ kada sam bio na onlajn času, na temu metoda istraživanja korisnika. U početku nisam bio sasvim siguran o čemu se tu zapravo radi. Pitao sam se da li je to test o tome kako usrećiti svoju mamu nekim proizvodom ili idejom. Da nije možda o tome da treba stalno misliti na svoju majku?
 
Od tada sam o „Maminom testu“ naučio sledeće stvari:
 
1. Mamino mišljenje je važno – Glavna ideja „Maminog testa“ jeste da preduzetnici, dizajneri i planeri konstantno misle na to kako bi njihove majke reagovale na proizvode ili ideje na kojima rade. Premda, ne treba to shvatiti previše doslovno! Stvar je u tome da budete sigurni da će potencijalni korisnik vašeg proizvoda – koji možda nije izrazito tehnološki potkovan – skapirati vaš proizvod i koristi koje donosi. Drugim rečima: neka stvari budu jednostavne!
 
2. Tri glavna kriterijuma za „Mamin test“ - Koosnivač Flipborda Majk Mekkju govori koja tri kriterijuma proizvod mora ispuniti da bi prošao „Mamin test“: 1. razumevanje, 2. želja i 3. sposobnost. Radi se o tome da korisnik razume u čemu je stvar sa vašim proizvodom, da je sposoban da ga koristi ali takođe i da ŽELI da ga koristi. Mekkju ističe da nije potrebno da vaš proizvod ima nekakve „fensi“ osobine da bi ga neko želeo koristiti.
 
3. Postavljati prava pitanja i slušati, slušati, slušati – Preduzetnik i startap savetnik Rob Ficpatrik koristi „Mamin test“ u kontekstu postavljanja pravih pitanja i slušanja onoga šta ljudi imaju da kažu. Njegov argument je da će majke – po samoj svojoj prirodi – voleti vašu ideju. Ona je vaša majka i naravno da će voleti vaš proizvod! Stoga je Ficpatrikova verzija „Maminog testa“ u tome da ne treba pitati korisnike šta misle o vašem proizvodu već umesto toga voditi razgovor sa njima. Naučio sam da je jedna od najvećih grešaka pitati korisnika direktno pitanje ili tražiti decidirano mišljenje u vezi sa vašim proizvodom ili idejom. Mislim da je mnogo bolje navesti korisnika da razmišlja naglas, i da govori o svojim potrebama i problemima.
 
4. Ako ne vaša mama, onda bilo koja druga osoba – Pretpostavljam da će neki ljudi reći da ne treba tokom razvijanja ideje misliti o svojoj majci kao krajnjem korisniku i da njihova ciljna korisnička grupa ima specifične potrebe ili da je zapravo tehnički veoma stručna. Tim ljudima ću reći: zamenite majku osobama na koje ciljate svojim proizvodom. Da li mislite da će Džo ili Keti razumeti vašu ideju ili proizvod? Da li će biti sposobni koristiti ga i da li će želeti da ga koriste. Veoma je lako da zapravo zaboravite na ljude za koje pravite proizvod, kao i na njihove probleme. Postavljajte sebi pitanja koja sadrži „Mamin test“ i to će vam pomoći da ostanete usredsređeni na glavne ciljeve vašeg proizvoda.
 
Ključna stvar: Naučio sam da je zapravo suština „Maminog testa“, to da svaki korisnik treba da razume vaš proizvod, bude sposoban da ga upotrebljava i da želi da ga koristi. Mislim da taj princip treba da ima glavnu ulogu od početka do kraja procesa razvitka nekog proizvoda. Bez obzira da li primenjujete pitanja iz „Maminog testa“ na svoju majku ili na neku drugu osobu koja će biti korisnik vašeg proizvoda, njegovo korišćenje će vam, po mom mišljenju, pomoći da ostanete fokusirani na bitne stvari tokom životnog ciklusa proizvoda.
 
Izvor: marcabraham.com     


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
odlični naslovi po sjajnoj ceni da, moguće je, uz laguninu akciju 3 za 999  laguna knjige Odlični naslovi po sjajnoj ceni? Da, moguće je, uz Laguninu akciju „3 za 999“!
15.11.2019.
Spremite se! Omiljena akcija ponovo važi.   U svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca i na sajtu www.laguna.rs počinje akcija koja vam omogućava da kupite 3 sjajna naslova po ce...
više
posetite štand lagune na interliberu u zagrebu  laguna knjige Posetite štand Lagune na Interliberu u Zagrebu!
15.11.2019.
Izdavačka kuća Laguna ove godine drugi put učestvuje na zagrebačkom sajmu knjiga Interliber na zadovoljstvo čitalaca koji rado biraju Lagunina izdanja.   Najtraženije su knjige domaćih auto...
više
15 saveta za započinjanje dugoročnih razgovora o knjigama laguna knjige 15 saveta za započinjanje dugoročnih razgovora o knjigama
15.11.2019.
I, šta misliš o knjizi? Dobra je. Da li ti se dopala? Aha. Šta ti se dopalo u njoj? Bila je dobra. Za mnoge roditelje ovo je uobičajen razgovor sa decom o knjigama. Sve što roditelji žele jeste...
više
prikaz romana tetovažer iz aušvica heder moris laguna knjige Prikaz romana „Tetovažer iz Aušvica“ Heder Moris
15.11.2019.
Čuveni britanski lanac knjižara Vi Ejč Smit (WHSmith) ima svoj dvojac kritičara koji redovno predstavljaju nove naslove. Ričard i Džudi prijemčivim jezikom pišu o knjigama i komentarišu ih na neposred...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.