Laguna - Bukmarker - Prikaz romana „Unakrsna vatra“ Džejmsa Patersona - Knjige o kojima se priča

Prikaz romana „Unakrsna vatra“ Džejmsa Patersona

Šta se može reći nakon čitanja poslednjeg romana Džejmsa Patersona osim: „Ponovo je uspeo.“ U roman „Unakrsna vatra“, koji prati njegovog popularnog junaka Aleksa Krosa, autor upliće savremenu temu kako bi dodatno uzbudio čitaoce: politiku. Tema koju će većina njegovih fanova dočekati sa oduševljenjem je snajperista koji ubija korumpirane političare i sudije. Neki bi se čak i složili da ubica radi za dobrobit društva. Bez obzira na sve, ubistva su zločin, i FBI i vašingtonska policija ih moraju istražiti.

Ubistva se dešavaju u veoma nepovoljno vreme za Aleksa Krosa – on treba da oženi detektivku Brianu Stoun. Kako bi se Aleksov život dodatno zakomplikovao, slučaj snajperiste je dodeljen i agentu FBI-ja Maksu Sigelu. Dva detektiva se, naravno, sudaraju u borbi da se utvrdi koja organizacija ima primarnu nadležnost. I taman kada pomislite da Aleksov život ne može biti kompikovaniji, na scenu stupa Kajl Kreg.

Kreg je stari neprijatelj za koga je Kros mislio da se nalazi zaključan u samici zatvora u Koloradu. I jeste bio... neko vreme, ali sada je na slobodi i zacrtao je sebi misiju – da ubije Aleksa Krosa i sve njemu drage ljude. Poznat je pod nadimkom Veliki Mozak. Reč je o briljantnom dijaboličnom zločincu koji razvija plan zahvaljujući kome je u stanju da uđe u Krosovo okruženje, čak i u Krosov dom jer uspostavlja kontakt sa njegovom verenicom, decom i bakom. Genijalan način na koji uspeva da sebe ubaci u rad na toliko važnom slučaju snajperiste je nešto za šta niko nikada ne bi pomislio da je moguće.

Na prepoznatljiv Patersonov način, priča sadrži svaki element neophodan za dobar policijski roman: pucnjave, jurnjave automobilima, misteriozne likove i izobilje loših momaka. Dodajte toj kombinaciji i uverljiv, a komplikovan zaplet, sve to smešteno u glavni grad Sjedinjenih Američkih Država i BUM! Recept za još jedan bestseler. Da, još jedan, jer je ovaj pisac, prema „Ginisovoj knjizi rekorda“, imao najviše naslova na listi najprodavanijih knjiga „Njujork Tajmsa“ među svim piscima, i prodao je više od 180 miliona primeraka svojih romana. Dva romana o Aleksu Krosu su već pretvorena u filmove: „Prikrade se pauk“ i „Poljubi devojke“. Možda je ovo treći?

Čitaoci će uživati u ovom trileru dok ih Paterson vodi u turistički obilazak po Vašingtonu koristeći znamenitosti i istorijske građevine kao mesta odvijanja neprekidne akcije. Uspeva čak i da koristi gradske beskućnike u svom razgranatom stablu specifičnih likova, a istovremeno i oslikava duboki jaz između vladajuće klase moćnih elitista i stanovnika grada. Izvanredno je to da sporedni junaci zapravo imaju najveći uticaj na ovu avanturu.

Uz sve to, postoji i dodatni zaplet. Nekoliko tela je Pronađeno je nekoliko tela na kojma je urezana misteriozna formula. Zar ubistva koja je počinio snajperista nisu bila dovoljna?

Paterson piše sveže i napeto; ne troši vreme na nepotrebne reči već ih čini dinamičnim i važnim za napredak priče. Zato su poglavlja kratka i pozivaju čitaoca da pročita još jedno kako bi se, pre nego što to shvati, našao već na polovini romana.

Izvor: nyjournalofbooks.com