VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Prikaz romana „PR“

Iako je podnaslov romana „PR“, ljubavni roman, romantične ljubavi ovde nema, pa već po tome vidimo da pred sobom imamo jedno sarkastično delo, koje na duhovit način prikazuje moderne veze i odnose u savremenoj, urbanoj džungli gde se više ceni kako prikazujemo sebe online, nego u stvarnom životu. Radnja prati neimenovanog radnika u PR firmi u Beogradu, koji dane provodi na poslu koji mrzi, a noći sa svojom koleginicom Sonjom, koja vara dugogodišnjeg dečka, i imaju aferu ispunjenu seksom, drogom, alkoholom i gledanjem televizije.

Način na koji Aleksandar Ilić piše je vrlo precizan, bez preteranih opisa, često koristeći strane izraze koji su neophodni kada govori o internet i marketinškim terminima, ali na takav način da ismejava ljude koji su „amerikanizovali“ jezik. Deluje da je narator otuđen kako od drugih, tako i od samog sebe, i pitanje je da li je uzrok posao koji mu uništava dušu ili da li je ikada i imao. Glavni lik mrzi svog šefa i posao, i mašta o osnivanju svoje PR firme, ali deluje da je toliko upao u letargiju i lažnu uljuljkanost rutine da se pomeri i napravi taj korak. On stalno priča kako voli Sonju, ali pitanje je koliko je to istina, ili se samo radi o tome što nikada ne može da je ima i da li bi isto osećao kada bi afera prerasla u pravu vezu.

Neimenovani narator nas podseća na Čaka Palahnjuka koji je takođe u svom delu „Borilački klub“ osuđivao kapitalističko društvo, ali stalno pominjanje brendova, beogradskih klubova, kafana i restorana i kulta pet minuta slave, podseća na romane Breta Istona Elisa, pisca „Američkog psiha“. Uz to, grafički opisi seksa i pornografije, i psovki podsećaju na Čarlsa Bukovskog, ali Ilić im samo pruža omaž i ne kopira ih.

Upravo je smeštanje priče u današnji Beograd i naš milje koji poznajemo jedan od kvaliteta romana, gde se cene jeftini novinski naslovi, „klikbejtovi“ i reklame koji od kriminalaca i starleta prave zvezde i idole. Sa glavnim (anti)junakom je lako poistovetiti se, iako ćemo ga često mrzeti zbog njegove okrutnosti prema drugima i sažaljevati zbog njegove okrutnosti ka samom sebi, koja ga je i dovela do depresije i opšteprisutne apatije.

Narator je okrenut samo sebi, dani i godine mu prolaze praćenjem televizije, Fejsbuka, Tvitera, deep web-a i svim ostalim mrežama koje mu pružaju lažni osećaj da ima prijatelje i da nije sam kada mu se ljubavnica vrati dečku, a radno vreme se završi. Sve je potčinjeno instant zadovoljstvu i sreća deluje nedostižno. Ipak, na kraju on odluči da preuzme kontrolu nad svojim životom, a od vas zavisi da li ste cinik pa ćete sumnjati u njegovu iskrenost, ili verujete u hepiend i da je promena moguća.
 
Autor: Milan Đuričić
Izvor: knjigefilmoviserije.wordpress.com


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
velikiću uručena srednjoevropske nagrade za književnost vilenica  laguna knjige Velikiću uručena Srednjoevropske nagrade za književnost „Vilenica“
20.09.2019.
Prošle nedelje Dragan Velikić je bio gost Festivala „Vilenica“ u Sloveniji i tom prilikom mu je uručena istoimena nagrada. Među dosadašnjim dobitnicima su Peter Handke, Fulvio Tomica, Peter Esterhazi,...
više
utopljeni svet intervju sa džonom makgregorom laguna knjige Utopljeni svet: intervju sa Džonom Makgregorom
20.09.2019.
Makgregorov novi, za Bukera nominovan roman, „Jezero br. 13“ otvara potraga za trinaestogodišnjom devojčicom koja je nestala tokom šetnje kroz jedan od nacionalnih parkova u centralnoj Engleskoj. Ljud...
više
umetnici angažovani da privuku posetioce u biblioteke laguna knjige Umetnici angažovani da privuku posetioce u biblioteke
20.09.2019.
Privlačenje nove publike u biblioteke danas je možda teško, ali neke biblioteke su spremne na ovaj izazov. Kao način za istovremeno povećanje pismenosti i afirmaciju lokalnih umetnika, gradska bibliot...
više
šta očekivati od knjiga koje koriste tehnologiju ar (proširenu stvarnost)  laguna knjige Šta očekivati od knjiga koje koriste tehnologiju AR (proširenu stvarnost)?
20.09.2019.
Tehnologije poput proširene stvarnosti (augmented reality – AR) su u poslednjih nekoliko godina počele da dobijaju na popularnosti jer izdavači postepeno uviđaju da taj segment njihove industrije pose...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.