Laguna - Bukmarker - Prikaz Kobenovog trilera „Poklapanje“ - Knjige o kojima se priča

Prikaz Kobenovog trilera „Poklapanje“

Harlan Koben već decenijama piše najprodavanije trilere. A u poslednjih nekoliko godina brojne hit serije su zasnovane na nekim njegovim romanima. Zbog toga mi je veoma drago, jer njegove knjige čitaju i oni koji ne vole isključivo trilere – one vas od početka do kraja zabavljaju i iznenađuju.

Verujem da će uskoro i njegov bestseler iz 2020. godine „Dečak iz šume“ biti pretvoren u mini-seriju. Glavni lik u knjizi je Vajld i njegova prošlost je od njega napravila legendu. Kada je bio mali, bio je ostavljen u šumi i morao je da se sam brine o sebi. Pronašli su ga u nacionalnom parku Ramapo u Nju Džerziju, a nakon toga ga je odgajala televizijska advokatica Hester Krimstin.

Vajld je inteligentan, sam sebi dovoljan i još uvek voli da živi u šumi u eko-mehuru, koji mu omogućava da živi skromnijim načinom životom. Veoma je blizak sa svojom hraniteljskom porodicom, koja uključuje Hesterine ćerke Lejlu i Rolu, kao i njenog unuka Metjua. Njegov najbolji prijatelj bio je njen sin Dejvid, koji je poginuo u saobraćajnoj nesreći kada su bili mladi. U romanu „Poklapanje“ sledi nastavak priče, koji ne samo da je dobar kao prethodni deo nego je još bolji!

Vajld koristi jedan od genealoških portala kako bi locirao svog davno izgubljenog oca. Prvo poklapanje ga upućuje na Danijela Kartera, koji živi i radi u Las Vegasu i vodi građevinsku firmu. Vajld mu šalje kratku poruku: „Možda sam vam sin. Možemo li da razgovaramo?“ Vajld seda u avion za Vegas i pojavljuje se pred njegovom kućom. Oni odlaze u najbliži restoran da se upoznaju. Karter se priseća priče o „dečaku iz šume“ i pokušava da se preračuna. Ukoliko je on zaista njegov otac, onda bi njegova majka morala biti neka od osam žena sa kojima je proveo po jednu noć dok je bio na vojnoj službi. On ne želi da njegova žena i njihove tri ćerke ikada čuju za ovo. Pošto ne želi da bude uzrok razdora u porodici Karter, Vajld odlučuje da ode.

Koben nas zatim upoznaje sa čudnom grupom po imenu Bumeranzi, čiji se članovi sastaju na Zumu i skrivaju svoje prave identitete različitim životinjama. Oni razgovaraju o uklanjanju ljudi koje smatraju nasilnicima, a njihovo članstvo im omogućava da to čine sa žestokim predrasudama i putem nasilja. U početku ne znamo zašto nas autor upoznaje sa njima i kako se uklapaju u priču.

U međuvremenu, Vajld se vraća svojoj hraniteljskoj porodici nakon što je godinu dana proveo u Kostariki. Potrebna mu je Metjuova pomoć oko društvenih medija i njegovo poznavanje slavnih ličnosti jer je s njim kontaktirala još jedna osoba preko istog geneološkog sajta, tvrdeći da je njegov rođak. Ispostavilo se da je ta osoba Piter Benet, izuzetno popularan lik iz rijalitija Ljubav je bojište. Piter je na kraju emisije osvojio ruku mlade dame po imenu Dženifer, pa je njihov nadimak na sajtu PB&DŽ.

Vajldova komunikacija sa Piterom se iznenada prekida, a Piterova poslednja poruka deluje skoro kao poruka potencijalnog samoubice. Vajld ubrzo saznaje da se slavni par PB&DŽ razišao nakon što je Piter optužen da je spavao sa Dženiferinom sestrom. Pitera od tada niko nije video, a na internetu kruže glasine da se ubio tako što je skočio sa litice. Vajld istražuje osobe koje su na internetu pretile Piteru, što ga dovodi do jednog člana grupe Bumeranga, a zatim i do leša. Vreme je da se Hester umeša, kao i FBI. Ono što je počelo kao jednostavna potraga za Vajldovim pravim roditeljima je izgleda dovelo do niza serijskih ubistava iza čega se krije nešto mnogo veće.

Roman „Poklapanje“ je pun iznenađenja i daje mogućnost Kobenu da odgovori na pitanja koja su njegovi čitaoci imali o Vajldu nakon prethodnog romana. Kobenovo majstorsko pisanje zapleta i pripovedanje je u ovom romanu došlo do svog punog izražaja, što ovu knjigu čini zaista moćnim štivom.

Autor: Rej Palen
Izvor: bookreporter.com
Prevod: Kristijan Vekonj