Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Toranj praskozorja“ Sare Dž. Mas - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Toranj praskozorja“ Sare Dž. Mas

Do pre nekoliko godina, romani iz žanra epske fantastike opisivali su jake i hrabre muškarce. Nemojte pogrešno da me shvatite, obožavam „Gospodara prstenova“, ali uvek sam imala utisak da takvim romanima nešto fali, a to su snažni ženski likovi. Autorka Sara Dž. Mas stvorila je epske priče sa jakim ženskim likovima na koje možete da se ugledate. Obožavam njene knjige još od kad sam pročitala prvi roman pod nazivom „Stakleni presto“, tako da nije ni čudo što sam s nestrpljenjem čekala da izađe šesta po redu knjiga „Toranj praskozorja“.

Radnja romana „Toranj praskozorja“ odvija se u isto vreme kad i radnja knjige „Carstvo oluja“. Roman govori o Kejolu Vestfalu, omiljenom liku čitalaca ovog serijala. Možda se sećate da je Kejol bio ozbiljno ranjen u bici u kojoj je srušen stakleni zamak, a u kojoj je zadobio udarac u kičmu, zbog čega više ne može da hoda. Kako je Kejol nova desna ruka kralja Dorijana, on ga šalje na Južni kontinent, gde mu se pridružuje kapetanica kraljevske garde, Nesrin Falik, kako bi ubedili Kagana da im se pridruži u predstojećem ratu protiv Valga.

Međutim, postoji još jedan razlog zbog kojeg Kejol ide u Antiku, a to je da bi pronašao legendarne vidarke, najjače i najmoćnije magične isceliteljke, koje žive u Tore Cesmeu, u Antici. Kejol ovde nailazi na Ajrin Tauers, koja se bori sa svojom prošlošću i zlodelima koja je Adarlan naneo njenoj majci. Ajrin nije voljna da pomogne Kejolu, jer je njegov narod kriv za nedaće njenih ljudi. Uprkos tome, pristaje da ga izleči, ali zbog njegove tvrdoglave naravi i mračne sile koja je uzrok njegove povrede, put do oporavka neće biti nimalo lak.

U međuvremenu, strašno prisustvo se nadvilo nad Antikom, koje počinje da napada vidarke, čak i u sigurnom utočištu Tore Cesme. Da li su se to Valga demoni vratili? Ako jesu, zašto žele da povrede vidarke?

Kako se priča raspliće i tajne počinju da se otkrivaju, sve više zalazimo u ovaj epski svet Sare Dž. Mas. Ona ume da vas natera da pogađate šta će da se desi. Kada pomislite da ste shvatili o čemu se radi, autorka vas iznenadi i priča ode u potpuno drugom smeru. Kao i prethodnih pet knjiga, „Toranj praskozorja“ pun je zapleta zbog kojih ćete lupati glavu i kritikovati sebe što niste uspeli da predvidite sled događaja.

Ovaj roman je ispričan iz ugla muškarca, ali ženski likovu su ti koji nose čitavu priču. Lik Ajrin Tauers ćete možda prepoznati iz serijala „The Assassin’s Blade“. Ona je vidarka koja je spremna da ide u rat, kako bi svojim talentom spasila živote ljudi. Nesrin Falik je streljašica koja je poznata po svojoj veštini; imamo i nadmenu princezu Hasar, koja upravlja armadama i hrabro brani svoju sestru. U ovom romanu imamo snažne, nezavisne ženske likove koji će učiniti sve za svet i ljude koje vole.

Iako u ovom romanu nije bilo akcije kao u prethodnih pet delova, radnja se ne odvija sporo. Ovo je epski roman, pun romantičnih scena zbog kojih će vam biti pomalo vruće, kao i emotivnih trenutaka i zapleta koje uopšte niste očekivali. Sara Dž. Mas još jednom je uspela da napiše sjajan roman fantazije, pun ženskih likova na koje možete da se ugledate. Ako još uvek niste pročitali nijednu knjigu iz ovog serijala, ne znam šta čekate. Obećavam da se nećete pokajati.

Autor: Lia
Preuzeto sa: kettlemag.co.uk
Prevod: Lidija Janjić