Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Kraljica senki“, autorke Sare Dž. Mas - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Kraljica senki“, autorke Sare Dž. Mas

Svaka stranice ove dinamične fantazije je kao injekcija adrenalina pravo u srce!

Četvrta knjiga iz serijala „Stakleni presto“ i Selena Sardotijen su ponovo tu! Ubica je postala Kraljica, nakon što je prigrlila svoj identitet Elin Galatinijus, nasledice Terasena; ništa je neće zaustaviti u nameri da zbaci Kralja, oslobodi svoj narod i vrati se u svoj dom. Da bi to uradila moraće da se bori protiv svojih prijatelja, spasi svoje neprijatelje i suoči se sa svojim demonima. Uspeće samo ako bude rizikovala sve.

Sara Dž. Mas je ponovo prevazišla samu sebe. Stvorila je magičan epski svet – savršen za beg iz stvarnosti. Opisi predela su toliko živopisni da imate osećaj da ste i sami u priči, hodate tim ulicama, posmatrate rasipništvo, siromaštvo, lepotu i krv. Svaki detalj, od opisa staklenog dvorca do prikaza podzemnog kanalizacionog sistema doprinosi slikovitosti Riftholda. Ovaj svet zaista može da se poredi sa Tolkinovim svetom iz „Gospodara prstenova“ ili Narnijom K. S. Luisa.

Ipak nije samo svet taj koji ovu seriju čini biserom ovog žanra tinejdž fantastike. Kompleksni i jedinstveni likovi su ti koji ovu knjigu čine fantastičnom. Način na koji su se Dorijan, Selena I Čoal promenili u isti mah inspiriše, zastrašuje i šokira. S druge strane, lik Rovana je pomalo stereotipan, besmrtni ratnik vatre, otelotvorenje muške privlačnosti, ali kad lik ima pločice na stomaku i mač u ruci, obično mu progledamo kroz prste... Kao što sama Sara Dž. Mas priznaje, uživanje je pisati scene „i davati neubedljiva opravdanja za to što su u njima tipovi polugoli“. Ups!

Pređimo na junakinju: Elin Galatinijus je, jednom reči, opasna. Upoznali smo je u „Staklenom prestolu“ kao Selenu Sardotijen – borbenu, briljantnu, a ipak slomljenu osobu. Ovde je prvi put vidimo sa obe noge čvrsto na zemlji, postala je hrabra, nezavisna – „kučka koja bljuje vatru“. Mas je izgradila jak glavni ženski lik, koji može da stoji rame uz rame sa Katnis Everdin, Deneris Targerijen i Beatriks Kido (koju u filmovima „Ubiti Bila“ tumači Uma Turman).

Osim toga, u sustretima sa Abrobinom, na površnu izlaze stvari iz Selenine prošlosti, koje bacaju potpuno novo svetlo na njeno detinjstvo, dodatno naglašavajući koliko se promenila.

Ali Elin nije jedina u priči. Drugi moćni likovi i njihove priče mnogo doprinose kvalitetu zapleta. Moj lični favorit je Manon Blekbik. Od trenutka kad se pojavila u nastavku „Naslednica vatre“ kao nemilosrdna predvodnica Trinaestorke, njena priča me je privukla. Način na koji je izabrala Abraksosa i spasila drugog naslednika, jasno je da nije kao ostale veštice. Ona jeste opaka, odvažna i krvoločna, ali nije zla – nije surova. U „Kraljici senki“, ona nanovo otkriva svoju humanost, suprotstavlja se svojim starešinama i čak se, možda, zaljubljuje. I, bez otkrivanja detalja, scena susreta između Elin i Manon je verovatno najbolja scena u čitavoj knjizi!

Osim toga, Kaltain se vraća, nakon što je nestala u „Kruni ponoći“. Njen lik je... uznemirujuć, najblaže rečeno. Njena magija i problematično mentalno stanje je sada čine opasnim, smrtonosnim oružjem. S druge strane, njena ranjivost i krhkost je veoma naglašena, što je čini mnogo drugačijom od žene koju smo znali i prezirali u „Staklenom prestolu“.

Ako bi ovoj knjizi trebalo naći manu, to bi bila činjenica da se svaki iole privlačan muški lik zaljubljuje u Elin. Ili je ona Afrodita, ili je autorka malo preterala kad je reč o tome kolika je njena privlačnost. Mislim, kakav ljubavni trougao, ovde imamo ljubavni šestougao! Ipak, priča se udaljava od svega toga, i Selenino razočaranje Čoalom doprinosi većoj uverljivosti kad je reč o njenom ljubavnom životu.

Moje jedino pitanje je – kada će izaći nastavak? Morala sam da podnesem godinu dana „strpljivog“ iščekivanja „Kraljice senki“, ali pretpostavljam da su neke knjige vredne čekanja!

Bez sumnje, Mas je napisala knjigu koja će uzdmati tinejdž fikciju!

Autor: CaraErika, Gardijanova saradnica za tinejdž literaturu