Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „Kaktus“ autorke Sare Hejvud - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „Kaktus“ autorke Sare Hejvud

Roman „Kaktus“ me je osvojio, na prvi pogled, zbog korice. Mnogo mi se dopada i natpis:  „Čak i najbodljikaviji kaktus procveta“. Samoprihvatanje i životne promene u zrelom dobu centralne su teme „Kaktusa“, prvog romana autorke Sare Hejvud, koji će ostaviti trag u vašim srcima.

Prigodan naslov knjige odnosi se na ljubav koju glavna junakinja Suzan Grin ima prema kaktusima, koje drži u kancelariji. To bi takođe mogla biti i metafora koja je opisuje. Kada otvorite roman, saznaćete da Suzan ima četrdeset pet godina, da je hrabra, nezavisna žena koja voli rutinu. Uz funkcionalan stan u Londonu, dugogodišnju karijeru i vezu koja ima stroga pravila, Suzan vodi pažljivo uređen život, baš onakav kakav želi. Sve dok jednog dana taj svet ne počne da se ruši. Nakon smrti njene majke, saznaje da je u drugom stanju. „Kaktus“ prati Suzan dok se bori sa činjenicom da će i ona postati majka, što je dovodi do toga da se nađe u potpuno novim situacijama. Život Suzan Grin iznenada postaje vrlo komplikovan.

Mogu da kažem da sam uživala čitajući „Kaktus“. Odmah ću vam reći da neki od vas neće na samom početku zavoleti Suzan, a neki možda neće uopšte. Njena oštroumna, feministička, iskrena i često neobična priroda možda će se samo nekima dopasti, a ja sam je odmah zavolela. Neki čitaoci su u svojim prikazima napisali da nisu mogli da se povežu sa tako oštroumnim likom, ali se isplati pročitati knjigu do kraja. Meni se strašno dopao Suzanin preobražaj.

Svidela mi se misterija koja je okruživala Suzan, koja vas dočeka na prvim stranicama romana. Svidelo mi se kako je Hejvudova predstavila Suzan kao zagonetku ili enigmu. Prvo sam mislila da Suzan pati on traume zbog neke nesreće (moje procene su donekle bile tačne), a onda sam mislila da ima dozu autizma. Bilo kako bilo, uživala sam što sam dobila šansu da upoznam Suzan. Kako se radnja dalje odvija, o Suzaninom detinjstvu i životu u mladosti saznajemo kroz scene u romanu, u kojima se pominje prošlost, kao i o Suzaninim odnosima sa simpatičnim likovima ovog romana. Postaje očigledno da je Suzan veoma čudna žena, koja voli rutinu svog života, ali ponekad je njen način razmišljanja imao smisla i čak se činio racionalnim. Divila sam joj se jer se držala rutine zbog koje se osećala sigurno. Ali je takođe bilo uzbudljivo pratiti je dok se oslobađa svojih ograničenja i da bi na kraju knjige počela da živi i uživa u trenutku.

Suzan podržava lepa grupa pojedinaca, koju čine potpuno razvijeni likovi. Suzanin brat Edvard, sećanja na majku i oca, tetka Silvija, rođaci blizanci, komšinica Kejt, prijatelj s povlasticama Ričard, prijateljica sa fakulteta Bridžid i na kraju, Rob, toliko su puni života, da iskaču iz stranica ovog romana. Pošto knjigu isključivo pripoveda Suzan u prvom licu, imamo odličan uvid u Suzanina osećanja prema svakom od njih. Njen opis ljudi u njenom životu je oštar, detaljan, a ponekad i smešan! „Kaktus“ je knjiga za koju bih definitivno rekla da je roman kojim dominira jedan lik. Priča, koja se uglavnom vrti oko bitke za nasleđe Suzanine majke i oko Suzaninog predstojećeg majčinstva, oblikuje se oko lika ovog divnog romana.

Kada se radi o temama, „Kaktus“ nam skreće pažnju na brojna pitanja. U okviru romana, Hejvudova govori o sećanju, vaspitanju, rivalstvu između braće i sestara, alkoholizmu, teškoj bolesti, tuzi, izgubljenoj ljubavi, sporu oko nasledstva, bračnim problemima, samostalnom roditeljstvu, usvajanju i trudnoći u zreloj dobi. Hejvudova je svaku od ovih tema savršeno obojila.

Sve u svemu, ovaj roman mi se jako svideo. Postoji samo jedna mala mana. Knjiga se sporo čita. Bilo mi je potrebno mnogo više vremena nego inače da pročitam „Kaktus“, ali čini mi se da sam upila svaku reč. Međutim, kao brzom čitaocu, to me je jako zbunilo! Uprkos tome što sam bila rezervisana jer se knjiga sporo čita, radovalo me to što sam bila deo Suzaninog uspona. Zaista je bilo dirljivo gledati kako postaje ono što jeste i kako prihvata sve aspekte svog života. Poruka koju sam naučila u ovoj knjizi jeste da nikad nije kasno za cvetanje, ne dajte da život prođe!

„Kaktus“ je jednostavno divna knjiga prvenac. Sara Hejvud definitivno ima novog obožavaoca!

Autor: Amanda Baret
Izvor:  mrsbbookreviews.wordpress.com