Laguna - Bukmarker - Prikaz knjige „39 tragova: S one strane groba – četvrta knjiga“ - Knjige o kojima se priča

Prikaz knjige „39 tragova: S one strane groba – četvrta knjiga“

Kada je Grejs Kahil preminula, počeli su da se pojavljuju rođaci iz rupica u podu u nadi da će se dokopati bogatstva. Ali Grejs nije bila tipična stara dama i nije napustila ovaj svet na tipičan način. Umesto testamenta i nasledstva, iza sebe je ostavila 39 tragova koji vode do ogromnog blaga i najveće moguće moći. Sada, šest timova Kejhilovih utrkuje se po svetu, jureći komplikovane tragove, koje su ostavili drugi poznati Kahili, poput Bena Frenklina. Trka je u toku, a pravila ne postoje.

Četrnaestogodišnja Ejmi i njen jedanaestogodišnji brat Den čine jedan od timova. Ostavljeni i neželjeni od svih, sem njihove voljene bake, brat i sestra nisu imali šta da izgube i odlučili su se da jure blago. Ali za razliku od svojih suparnika, nemaju novac, veze i nikakav specijalni trening, da ne pominjemo činjenicu da su samo deca. Osim toga, Ejmi je stidljiva i zamuckuje kad je nervozna, a Den zna da bude impulsivan. Verovatnoća da ovaj tim pobedi je vrlo mala. Ali imaju nekoliko komada nakita njihove bake koje mogu da prodaju da podmire troškove, vrlo kul dadilju koja putuje sa njima, i iznad svega, veliku količinu energije, pameti i odlučnosti. Do sada su se nosili sa svojim protivnicima, nekako.

U četvrtom delu ovog besteler serijala, Ejmi i Den lete u Kairo s figuricom piramide i rečju „Sakhet“ da ih vode. Polako postaju pravi svetski putnici, posetivši već Koreju, Tokio, Veneciju, Austriju i Pariz, za samo nekoliko nedelja. Ejmi, stručnjak za istraživanja, otkrila je da je Sakhet egipatska boginja sa glavom lava. Uz malo sreće, sleću u skrivenu tvrđavu ogranka Ekat, porodice Kahil, gde saznaju fascinantnu – i uznemirijuću – istoriju.

Ejmi i Den još uvek ne znaju kom od četiri ogranka pripadaju, ali što više saznaju o porodici, sve manje žele da prihvate Kahil status. Pronalaze nešto drugo u utvrđenju Ekat, drugi deo zagonetke koji ih vodi dublje u mračne zapuštene delove egiptaske grobnice da traže još tragova.

Naravno, jurnjava za tragovima ne bi bila kompletna bez izazova rođaka. Ejmi i Den naleću na poznatu tinejdž zvezdu Džonu i njegovog oca, zbog kojih se nađu oči uoči sa besnim krokodilom na Nilu. Oklevaju da uđu u savez sa drugim timom, jer još jednom se potvrdio tačnim savet da nikome ne veruju. Dok se muče sa izazovima u Egiptu, bilo da su iz prošlosti ili sadašnjosti, Ejmi i Den počinju da se pitaju da li se te instrukcije zaista odnose na njihovu dragu baku. Zašto im nije više pomagala? Da li su stvarno sami u svetu? Bitnije je nego ikad da sad budu zajedno. Ali pritisak u trci za 39 tragova raste i neki igrači su spremni da urade sve da bi pobedili, spremni su čak i da počine ubistvo.

Autorka Džud Votson preuzela je zadatak pisanja ovog dela trke i zaslužuje odlikovanje za odlično odrađen posao za roman „S one strane groba“. U već uzbudljivu priču unosi svoj stil, dopunjujući je energijom i imaginacijom. Od napetosti zastaje dah, avantura je veoma uzbudljiva, a tu je i autorkin  smisao za humor. Votsonova mudro postavlja genijalne tragove i delove slagalice, uklapajući ih u egipatsku kulturu i uvlačeći čitaoce dublje u zaplet. Takođe, dublje zalazi u karakteristike likova, proučavajući više njihovu emocionalnu stranu, posebno vezu Ejmi i Dena i njihovu prošlost sa bakom. Snažno i sa entuzijazmom nosi svoju ulogu i daje veliki doprinos ovom neverovatnom serijalu.

Što se tiče sledećeg nastavka, obožavaoci neće morati dugo da čekaju na knjigu broj pet, „Crni krug“, i ona je već objavljena!

Autor: Kris Šenli-Dilman
Izvor: kidsreads.com