VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Predstavljena knjiga o masoneriji „Rođeni u krvi“

Promocija knjige „Rođeni u krvi“ Džona Dž. Robinsona održana je u utorak, 28. aprila u večernjim satima u Delfi Caféu u SKC-u i okupila je na jednom mestu Velikog majstora, masona Zorana Nenezića i Velikog priora, templara Dejana Jeremića. Ovu retku priliku da se u javnosti zajedno pojavljuju mason i templar iskoristili su svi oni željni da čuju više o tajnim društvima.

„Rođeni u krvi“ predstavljaju najdublju analizu nastanka, razvoja i preobražaja masonerije, kao i značenja ključnih simbola, tajnih reči i rituala. Vanredno zanimljiva pripovest o evropskom srednjem veku i nepoznatim događajima koji su odredili tok istorije.

Uvodnu reč o knjizi dao je pisac i novinar Milan Vidojević, koji je i preveo knjigu „Rođeni u krvi“. Masonerija je svoj vrhunac dostigla u 19. veku, dok u 20. veku, prema rečima Vidojevića, počinje da se širi mržnja i neprijateljstvo prema masoneriji, a to je usko povezano sa slabljenjem katoličke crkve. „Robinson je krenuo neortodoksnim putem. Zaobilazeći sve utabane staze i predrasude kako su masoni nastali iz egipatskih misterija, krenuo je novim putem, odbacio sve što je do tada bilo poznato i detaljnim i pažljivim istraživanjem došao do potpuno novog zaključka. Ova knjiga ne sledi nikog, ona ima svoj put i možemo reći da je Robinson potpuno pronikao u suštinu pitanja kako je nastala masonerija.“

Zoran Nenezić, najveći poznavalac masonerije, ne samo u Srbiji nego i u svetu, imao je priliku u više navrata da se sretne da autorom knjige „Rođeni u krvi“. „Onako kako je pisao tako je i govorio. Pisao je kao neko ko nije bio slobodni zidar, dakle nije bio inicinar. Nije robovao nijednoj dogmi. Sve pseudo-romantičarske i ostale teorije o nastanku moderne masonerije razgrnuo je, uputio se u istraživanje i napisao najbolju knjigu o korenima nastanka modernog slobodnog zidarstva.“

Sa novom redakcijom prevoda, dobili smo knjigu koja je potpuno precizna i najbolje obrađena do sada.

Dejan Jeremić je templar, Veliki prior. „U današnje vreme to znači biti Srbin sa svim osobinama našeg naroda kao što su vitešto i čojstvo. Čudno mišljenje, zbog neupućenosti i mistike same masonerije i templarstva, da Srbi nikad u istoriji nisu imali templarski red. Druga bitna stvar koja nas udaljava od templarstva je opšte ubeđenje da templari predstavljaju deo Vatikana i da su samim tim neprijatelji naše crkve i našeg naroda, što nije istina, jer su templari upravo i zabranjeni od strane Vatikana. Templari su Hristova vojska.“ Rodonačelnici srpske države Nemanjići, prema rečima Jeremića, imali su bliske veze sa templarskim pokretom, iako je zvaničan templarski red u Srbiji ustanovljen tek 2012. godine, prvi put u istoriji u tom obliku, kao nezavisna jedinica. „Veliki priorat na čijem sam ja čelu je izvorna linija, naslednik templara iz 1118, 1307. godine. Naš veliki majstor i princ regent je Don Fernando Pinto koji živi u Portugalu i to je jedina izvorna linija trenutno u svetu.“

U knjizi „Rođeni u krvi“ u izdanju Lagune Džon Dž. Robinson odgovara na pitanja da li su masoni uzvišeni bratstvenici ili satanisti ogrezli u krvi, da li se mason upravlja načelima opšteg dobra, ili interesima zavereničke grupe koja upravlja svetom, kako je i zašto masonerija uopšte nastala. Robinson navodi konkretna imena istorijskih ličnosti i objašnjava njihov uticaj na svetska zbivanja, pre svega u SAD. Objašnjeni su masonski simboli: obelisk u Vašingtonu, Kip slobode, piramida na dolaru, sam znak $ (Solomonov hram sa dva stuba) itd. U ovoj knjizi se prvi put grafički prikazuje i kako je čuveni masonski amblem nastao od Davidove zvezde.