Laguna - Bukmarker - Osnivač „Najkija” Fil Najt otkriva tajne osnivanja kompanije - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Osnivač „Najkija” Fil Najt otkriva tajne osnivanja kompanije

Skakanje s padobranom? Bandži skok? Ako tražite uzbudljivo iskustvo od koga vam se istovremeno ledi krv u žilama, evo jedne aktivnosti koju bi trebalo da razmotrite: pokretanje sopstvene kompanije! Ili, ako želite još veći rizik onda pokrenite kompaniju bez ikakvog predznanja o preduzetništvu.


 
Imajte na umu da ćete tako slediti stope samoukog milijardera, biznismena i preduzetnika Fila Najta, suosnivača „Najkija“. „Najki“ danas raspolaže bogatstvom od oko 100 milijardi dolara, ima godišnji prihod od 34 milijarde dolara, 74.000 zaposlenih i svetski poznat brend.
 
U intervjuu povodom knjige „Umetnost pobede“, Najt se sastao sa Dejvidom Rubinštajnom koji je ovako objasnio Najtovu situaciju 1962. godine: „Ništa niste znali o tome kako se pravi obuća, niste znali kako se vodi posao, a niste imali ni novca.“
 
Uprkos početnom nedostatku znanja i iskustva, Najt je priznao nekoliko ključnih detalja koji su išli na ruku „Najkiju” i kako je kompanija uspela da se probije na tržištu: „Iskoristili smo trkački bum, koji se pretvorio u džoging bum, koji se pretvorio u fitnes bum... i izvukli dobit iz toga." Sposobnost Najta i njegovog tima da procene, ocene i prilagode ponudu i potražnju na tržištu nadoknadila je nedostatak poslovne i dizajnerske stručnosti u početku.
 
Na pitanje kakvom je veštinom Najt uspeo da dorinese uprkos tome što „ništa“ nije znao, suosnivač „Najkija“ odgovara: „Umem dobro da procenim ljude.“ Najtove izuzetne veštine pomogle su mu da ostvari uspešnu saradnju sa „Najkijevim“ prvim partnerima, kolegama i saigračima, a zahvaljujući svojim sposobnostima uspeo je i da razume ko je potrošač koji će kupovati njegovu obuću.
 
Najt je, pre svega, svojoj firmi pristupio sa mnogo ljubavi i strasti. Objašnjavajući značenje naslova knjige (The Shoe Dog u originalu), Najt je otkrio kako ga je strast podstakla: „Zaluđenik za obuću (shoe dog) je neko ko stvarno voli obuću, a to sam bio ja. I sam sam trčao... to mi je postalo važno i od tada je sve vreme tako."
 
Osnovati i voditi firmu nije lako, pogotovo ako osećate da nemate sve što vam je potrebno za to. Međutim, možda će se ispostaviti da je to bio dobar potez – osmisliti biznis i „potrčati s njim”.
 
Ili, kako bi to Najt rekao: „Samo uradi.”
 
Izvor: inc.com
Prevod: Ivana Jevtić


Podelite na društvenim mrežama:

nescafé za pravo uživanje u čitanju  laguna knjige Nescafé za pravo uživanje u čitanju!
14.08.2020.
Mnogi se slažu da nema bolje kombinacije od omiljene kafe i knjige. Želje ispunjavaju Nescafé i Laguna, jer u ponedeljak 17. avgusta počinje sjajna akcija za sve knjigoljupce „3 za 999“. Možete da bir...
više
ko kupuje elektronske knjige  laguna knjige Ko kupuje elektronske knjige?
14.08.2020.
Magija analize podataka nam omogućava da zaronimo u informacije i vidimo ko kupuje elektronske knjige. Sajt ebooks.com koji postoji od 2000. godine i posvećen je prodaja elektronskih knjiga, bavi se o...
više
pariz omiljeni grad u književnosti laguna knjige Pariz – omiljeni grad u književnosti
14.08.2020.
Pariz je glavni lik mnogih romana i čini se da nikada neće biti dovoljno knjiga o ovom gradu ljubavi i svetlosti. Osvojio je srca čak i onih koji ga nikad nisu posetili, a pisci o kojima danas govorim...
više
veoma kratka istorija elektronskih knjiga laguna knjige Veoma kratka istorija elektronskih knjiga
14.08.2020.
Hajde da ukratko vidimo kako smo stigli dovde. Elektronske knjige su relativno skoro postale popularne, ali je njihova istorija malo starija. Osvrnućemo se na rani razvoj – i lažne početke – i kako su...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.