VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Osnivač „Najkija” Fil Najt otkriva tajne osnivanja kompanije

Skakanje s padobranom? Bandži skok? Ako tražite uzbudljivo iskustvo od koga vam se istovremeno ledi krv u žilama, evo jedne aktivnosti koju bi trebalo da razmotrite: pokretanje sopstvene kompanije! Ili, ako želite još veći rizik onda pokrenite kompaniju bez ikakvog predznanja o preduzetništvu.


 
Imajte na umu da ćete tako slediti stope samoukog milijardera, biznismena i preduzetnika Fila Najta, suosnivača „Najkija“. „Najki“ danas raspolaže bogatstvom od oko 100 milijardi dolara, ima godišnji prihod od 34 milijarde dolara, 74.000 zaposlenih i svetski poznat brend.
 
U intervjuu povodom knjige „Umetnost pobede“, Najt se sastao sa Dejvidom Rubinštajnom koji je ovako objasnio Najtovu situaciju 1962. godine: „Ništa niste znali o tome kako se pravi obuća, niste znali kako se vodi posao, a niste imali ni novca.“
 
Uprkos početnom nedostatku znanja i iskustva, Najt je priznao nekoliko ključnih detalja koji su išli na ruku „Najkiju” i kako je kompanija uspela da se probije na tržištu: „Iskoristili smo trkački bum, koji se pretvorio u džoging bum, koji se pretvorio u fitnes bum... i izvukli dobit iz toga." Sposobnost Najta i njegovog tima da procene, ocene i prilagode ponudu i potražnju na tržištu nadoknadila je nedostatak poslovne i dizajnerske stručnosti u početku.
 
Na pitanje kakvom je veštinom Najt uspeo da dorinese uprkos tome što „ništa“ nije znao, suosnivač „Najkija“ odgovara: „Umem dobro da procenim ljude.“ Najtove izuzetne veštine pomogle su mu da ostvari uspešnu saradnju sa „Najkijevim“ prvim partnerima, kolegama i saigračima, a zahvaljujući svojim sposobnostima uspeo je i da razume ko je potrošač koji će kupovati njegovu obuću.
 
Najt je, pre svega, svojoj firmi pristupio sa mnogo ljubavi i strasti. Objašnjavajući značenje naslova knjige (The Shoe Dog u originalu), Najt je otkrio kako ga je strast podstakla: „Zaluđenik za obuću (shoe dog) je neko ko stvarno voli obuću, a to sam bio ja. I sam sam trčao... to mi je postalo važno i od tada je sve vreme tako."
 
Osnovati i voditi firmu nije lako, pogotovo ako osećate da nemate sve što vam je potrebno za to. Međutim, možda će se ispostaviti da je to bio dobar potez – osmisliti biznis i „potrčati s njim”.
 
Ili, kako bi to Najt rekao: „Samo uradi.”
 
Izvor: inc.com
Prevod: Ivana Jevtić


Podelite na društvenim mrežama:

klasici nikada ne umiru laguna knjige Klasici nikada ne umiru
20.01.2020.
Mnogo se pričalo o vrstama knjiga koje bi trebalo čitati tokom određene sezone. Ali šta ako postoji knjiga koja se može čitati svake sezone? Ovih pet knjiga su večne. U ovom vremenu dobro je vratiti s...
više
sofija lundberj pisala bih čak i kada ne bih imala čitaoce laguna knjige Sofija Lundberj: Pisala bih čak i kada ne bih imala čitaoce
20.01.2020.
Njeni romani se čitaju širom sveta, prevedeni su na 35 jezika, a čitaoci sa svih kontinenata navode da im se dopadaju gotovo iste stvari. Kako kaže romansijerka Sofija Lundberj, to je samo potvrda da ...
više
intervju sa žozeom saramagom laguna knjige Intervju sa Žozeom Saramagom
20.01.2020.
Ovaj intervju preuzet je iz PN Reviewa 72, iz šesnaestog toma četvrtog broja, mart – april 1990. godine. Gospodine Saramago, svoja kapitalna dela počeli ste da objavljujete kasno, barem relativ...
više
ugaoni kamen knjige zaveštanje svetog save  laguna knjige Ugaoni kamen knjige „Zaveštanje Svetog Save“
20.01.2020.
Istražujući život Svetoga Save, istoričari nisu propuštali da do detalja razjasne sve nedorečenosti koje su ostale nakon starih žitija ili su baš zahvaljujući njima stvorene, pa je kao pomalo kontrove...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.