Laguna - Bukmarker - O samoći, slobodi i umetnosti na promociji knjige „Persson“ Nikole Lekića - Knjige o kojima se priča

O samoći, slobodi i umetnosti na promociji knjige „Persson“ Nikole Lekića

Promocija romana „Persson“ mladog i talentovanog pisca Nikole Lekića održana je 30. maja u Delfi Caféu u knjižari Delfi SKC. O ovoj uzbudljivoj savremenoj priči o samoći, unutrašnjim lomovima i ljubavi, osim autora, govorili su i pisac i marketinški stručnjak Lazar Džamić, novinar i pisac Dejan Katalina i glumac Slaven Došlo, koji je i čitao odlomke iz knjige.

Radnja romana prati mladog samozvanog pesnika Nikolu Nikolajevića, koji je bez prihoda i bez krova nad glavom. Njegova sestra mu pronalazi stan u drugom gradu i ubrzo posle preseljenja nestaje bez traga. Samome u ogromnom stanu, koji kao da je zaboravljen od sveta, u Nikolajeviću se bude strahovi koje uzavrela mašta samo uvećava. Da stvar bude gora, čudna porodica Persson, kojoj stan pripada, stanuje na istom spratu. Nikolajević se trudi da ostane neprimećen, provodi dane u preispitivanju, razgovarajući sa sobom i zamišljenim prijateljem.

Ovo je Nikolina prva zvanično objavljena knjiga, ali ne i prva koju je napisao. Lazaru Džamiću se, pre svega, dopao Lekićev preduzetnički duh, jer je sam izdao  svoju prethodnu knjigu. Ono što je ga je preporučilo izdavačkoj kući Laguna jeste način na koji piše. „Nikada ne komentarišem knjige drugih ljudi zato što je pisanje već samo po sebi teško i zahtevno. To je usamljenički posao, koji iscrpljuje čoveka. Pisac je znao šta je hteo da kaže, a sve ostalo su naše interpretacije. Čitajući Nikolinu knjigu, osetio sam kontrolu tonaliteta, kao da je pisana starijom, zrelijom rukom, i shvatio sam da je to talenat koji treba podržati.“

Dejan Katalina je iskreno proznao da je na početku brinuo da će priča o momku zatvorenom u stanu biti previše hermetična. Ali baš u tom zatvorenom prostoru nastala je magična priča. „Neverovatno je kakve se sve stvari dešavaju našem junaku i koliko se priča širi. Istovremeno je moderna i staromodna – na pozitivan način. Mislim da će čitaoci biti iznenađeni naracijom i zrelošću, idejama i magijom koju je Nikola proizveo.“

S obzirom na to da je glumac Slaven Došlo Nikolin prijatelj, mogao je da nam otkrije da li su i u kojoj meri pisac i glavni junak slični, kao i koliko ima situacija koje su zaista doživeli. „U ovoj knjizi sam prepoznavao neke situacije, ali u drugom obliku. Imam utisak da je Nikolajević sastavni deo Lekića, jer u svakoj umetnosti inspiraciju crpimo iz unutrašnjih doživljaja. Do najsitnijih detalja sam zamišljao film dok sam čitao ovu knjigu.“

Nikola Lekić nije imao nikakvu početnu ideju pred pisanje romana. Tema o junaku koji je višak u svemu i o stanu Persson nametnula se sama. „U jednom trenutku života zaista sam se zadesio u jednom čudnom stanu, u kom sam razmišljao i planirao da napišem nešto potpuno drugačije. Taj spis se u radnoj verziji zvao ’Nevolje, nervoze i nerviranja’. U međuvremenu se dešavao život, baš u tom stanu, koji je vrlo sličan onome koji je opisan u knjizi 'Persson'. U vremenu u kom živimo deluje kao da su nam date sve slobode, da pomislimo da možemo sve što hoćemo, a to nije tako. Ljudi ne umeju da žive u samoći. Čovek može da sedi zatvoren u stanu i u isto vreme bude slobodan, ako sam sebi to omogući.“

Roman „Persson“ u prodaji je u svim Delfi knjižarama, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs kao i na sajtu www.laguna.rs