O neverovatnim pričama iz naše prošlosti na promociji knjige „Nestvarno, a stvarno“ Živojina Petrovića

Uz mnogo smeha i neverovatnih priča iz naše prošlosti, u Bukmarker kafeteriji u knjižari Delfi SKC 16. januara predstavljena je knjiga Živojina Petrovića „Nestvarno, a stvarno“. Osim autora, o knjizi su govorili istoričarka Suzana Rajić, i novinarka Aleksandra Vasiljević, koja je Živojinu pomagala u prikupljanju priča. Neke od najzanimljivijih odlomaka čitao je glumac Marko Mak Pantelić.

Kod nekoga ko je osnivač prve obrazovne TV stanice – Srpske naučne televizije, koja je prerasla u regionalni kanal nauke i umetnosti Brainz TV – glad za novim informacijama i znanjem je konstantna. „Danju promovišem budućnost, a noću prošlost. Danju na televiziji predstavljam mlade genijalce, naučnike, umetnike i vrsne profesore, a noću istražujem i čeprkam po arhivskim građama, a to je ono što najviše volim. Najpre sam to radio za svoju dušu, pa su mi drugari tražili da im pričam priče do kojih sam dolazio, a onda sam to objavljivao na društvenim mrežama. Tako je moj rad došao i do Lagune“, rekao je na početku Živojin Petrović i dodao da do pravih informacija nije teško doći ukoliko znamo gde da ih tražimo.

„Moj kompjuter stalno ima bar pet otvorenih pretraživača i uvek tačno znam gde mi je koja arhiva i gde treba da tražim u odnosu na to šta mi i iz kog dela sveta treba. Takođe, naše arhive su divne. Obilazio sam Arhiv Srbije, Istorijski arhiv grada Beograda, Jugoslovenski arhiv. Mnogo dana sam proveo i u Arhivu Valjeva. Takođe, nigde ne idem bez svoje crne sveščice, jer sam magnet za priče. Mnogo sam čuo i naučio od pokojnog Boje Bojovića, koji je živeo i radio u Americi, a rođen je pored kuće Arčibalda Rajsa na Topčideru. Bio je izuzetno bogat čovek, a svoje nasledstvo je ostavio meni. To nasledstvo su priče koje je tokom života doživeo i video. Taj čovek je bio moja inspiracija.“

Autorova saradnica na istraživanju ovih priča bila je novinarka Aleksandra Vasiljević, koja je rad na ovoj knjizi uporedila sa maratonom na čijem je cilju bilo nešto nestvarno, a stvarno. „Ova knjiga je rezultat velikog rada i posvećenosti. Živojin je svoj nemirni istraživački duh i ljubav prema zaboravljenim delićima istorije objedinio u jednu celinu i tako je doneo današnjici“, ispričala je Aleksandra i podelila sa prisutnima i nekoliko anegdota tokom istraživanja priča za knjigu.

Profesorka Suzana Rajić je istakla da je knjiga „Nestvarno, a stvarno“ pravi zalog za budućnost mlađim generacijama. „U ovim pričama ima svačega zanimljivog. Napisane su na sasvim pitak i prijemčiv način, pa se čitaju bez napora. Jezik kojim su pisane je negovan, a iz svakog retka se vidi da autor voli to što piše i da je ’inficiran’ istraživač. Kao istoričar mogu vam reći da su to priče u kojima su svi akteri jednaki. Ovde su isti i Obrenovići i Karađorđevići, i obični ljudi i veliki zadužbinari, jer vreme niveliše mnoge stvari, pa ostaju samo prave vrednosti. Ovo je knjiga puna pozitivnih primera, koja rodoljublje, herojstvo, veru u uspeh i život ističe na najbolji mogući način. Iz svake priče ide poruka. Iz svakog retka vam dođe da budete ponosni što ste Srbi.“

Knjigu „Nestvarno, a stvarno“ možete pronaći u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.