Laguna - Bukmarker - Novi tiraži knjiga domaćih autora - Knjige o kojima se priča

Novi tiraži knjiga domaćih autora

Kontroverzna knjiga „Deca komunizma I: Magle sa istoka “ Milomira Marića krajem osamdesetih godina izazvala je burne reakcije u tadašnjoj jugoslovenskoj javnosti, pred čitaocima će se naći u svom osmom izdanju. Milomir Marić je nastojeći da razobliči zablude i tabue jugoslovenskog komunističkog sistema, decenijama istraživao zabranjene stranice naše istorije, rušio usađene zablude i opsesije i otvarao opasne tabu-teme. U ovoj knjizi on pokušava da prepozna šta se zapravo događalo i šta se krilo iza političkih kulisa i obmana, istovremeno sladostrasno prebirajući po namerno zaturenim i sklonjenim dokumentima, domaćim i inostranim arhivama, i beležeći sećanja koja su junaci naše epohe želeli da ponesu u grob – da bi ih kao opomenu za budućnost štampao u knjizi „Deca komunizma“.

U štampi je četvrto izdanje knjige Bojana Ljubenovića „Pisma iz Srbije“. Stranac, koji je glavni junak ovog epistolarnog romana, neprestano se iščuđava ovdašnjim paradoksima praveći se naivnijim nego što zaista jeste. Iz te naivnosti rađa se oštra kritika srpskog društva. Njegovim zapažanjima ništa ne promiče, od srpskog odnosa prema Kosovu pa do toga kako se prosečna ovdašnja porodica ponaša na letovanju. Ova knjiga će i najveće mrgude naterati da se smeju.

Pred čitaocima će se uskoro naći i četvrto izdanje knjige „Dvadeset srpskih podela“ Dušana Kovačevića. U ovoj satiričnoj nabrajalici srpskih podela autor na sebi svojstven način, duhovito i neuvijeno, objašnjava kako se Srbi množe deljenjem i podseća nas u koliko smo se kolona svrstali i koliko nas ima istih a toliko različitih: nebeski i ovozemaljski Srbi, proistočni i prozapadni, patriote i izdajnici, racionalni i iracionalni, oslobodioci i oslobođeni… Pomenute podele Kovačević sagledava kao nasleđe vekovnih i neprolaznih srpskih međusobica, pa dok čitamo ove apsurdne redove uviđamo kao u kakvoj groteski koliko su srpske svađe besmislene i štetne i, istovremeno, koliko su usađene u srpski mentalitet.

Uskoro će se u knjižarama pojaviti i treće izdanje knjige „Vesela veštica Nika“ Lele Stojanović. Dobra veštica Nika dolazi u grad Šmek i ima zadatak da uveseljava ljude i čini dobra dela. Njene priče su smešne i zabavne, a autorka kaže da se među komentarima čitalaca čuje i da je knjiga neobična, drugačija od onoga što inače čitaju.

U štampi je i drugo izdanje knjiga:

Knjiga eseja „Pohvala nesavremenosti“ Mila Lompara govori o samoći pojedinca i njegovoj izmeštenosti u odnosu na vreme u kojem živi. Pisac će nam kroz eseje razotkriti neke tajne vremena, i pokušati odgovoriti na pitanja: Šta pojedinca čini usamljenim, šta ga čini izuzetnim i kako ga ta izuzetnost povezuje sa sudbinama sličnih u istoriji. Otkriće nam uzbudljive životne priče značajnih istorijskih ličnosti poput: Dositeja, Slobodana Jovanovića, Crnjanskog, Orvela, Gavrila Principa, Nevernog Tome, Hristosa... Likove eseja ćemo sretati u Londonu, Berlinu, Pragu, Bostonu, Terezinu, Potsdamu, a svedočiće nam o šapatu nesavremenosti u nama, o drami sumnje i vere u modernoj sudbini i mnogo čemu drugom.

Semper idem“ Đorđa Lebovića je knjiga o detinjstvu, koja se može čitati kao porodični roman ali i kao memoarski spis, kojim se poznati dramaturg i scenarista Đorđe Lebović, posthumno, predstavio kao veliki majstor moderne realističke proze. Lebović pokušava da napravi paralelu između Drugog svetskog rata i ratova na tlu bivše Jugoslavije kroz neke konkretne događaje. Priču o događajima pre Drugog svetskog rata priča dečak, a u epilogu dečak je pisac na silaznoj liniji života.

Nasmejani svet“ je jedina zbirka pesama Miroslava Antića namenjena najmlađima. Saznaćete kako je na Severnom polu, kakva je jesen, otkriti razne zavrzlame i nezgode i šta se sve dogodilo u cirkusu miševa. Obratite pažnju na plavi mesec i nikako nemojte da preskočite sagu o strašnim kapetanima. Uživajte u vrhunkoj poeziji decu koja i odraslima može dati krila.

Knjige možete kupiti u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, onlajn knjižari www.delfi.rs i na sajtu www.laguna.rs.