Laguna - Bukmarker - Nova izdanja knjiga - Knjige o kojima se priča

Nova izdanja knjiga

Na polovini kalendarske godine svi se pitamo koji su to književni hitovi godine. One knjige koje ostavljaju bez daha i ne ostavljaju vas ravnodušnim. I nije važno da li je knjiga izašla u tekućoj godini ili je reč o naslovu koji je objavljen pre nekoliko godina. Knjige nemaju rok trajanja, zato možete da napravite svoju godišnjih listu hitova. Neki od tih naslova su upravo oni koji će ovih dana doživeti svoja nova izdanja, jer su prethodna rasprodata.

Na prvom mestu tu je knjiga „Urnebesna fizika“ Igora Kolarova, Svetislava Paunovića i Branka Stevanovića koja će uskoro ugledati svoje 11. izdanje. Ako spadate u one koji su greškom otvorili ovu knjigu (dobili ste je na poklon; bilo vam je dosadno; nemate nijednu drugu knjigu; mislili ste da se u njoj radi o ljubavnom životu nemačkih žaba; zgrabili ste je žureći u toalet), najozbiljnije se pridržavajte ovog upozorenja: Bežite! „Urnebesna fizika“ vam može pomutiti mozak i naterati vas da se potpuno zaljubite u nju! Ovo je knjiga za one koji su ludi za fizikom! I za one koji bi radije vukli krokodila za rep nego izučavali fiziku! Knjiga je ovenčana nagradom Neven za najbolju knjigu iz oblasti popularne nauke u 2015. Knjigu „Urnebesna fizika“ ilustrovala je Ana Petrović.

Triler koji odgovara na pitanje kakva je sudbina dve najveće hrišćanske svetinje koje su nekad štitile malteške vitezove, a danas su u posedu dinastije Karađorđević, okosnica je romana „Dosije Bogorodica“ Vanje Bulića. Svi oni koji su „gladni“ ovakve literature biće oduševljeni romanom Vanje Bulića koji je napisao triler koji kombinuje kontekst tajnih društava i srpske istorije. U prodaji će se naći 9. izdanje.

„Zovem se mama“ je zbirka kratkih, humorističkih priča. Jelica Greganović u svojim pričama dočarava svoje dane i doživljaje, nežno i duhovito, a književni kritičari je nazivaju ženskim Momom Kaporom i srpskim Efraimom Kišonom. Ove kratke priče nasmeju nam dan, ulepšaju veče. Jelica Greganović govori o trenucima koje poznaju svi roditelji: kad beba dođe na svet, svakodnevne brige, uloženi trud da mame veruju deci, da budu opuštene, savremene i liberalne, prvi domaći zadaci, brzina jurcanja vremena, pubertet, matura, glavne brige – da ne bude gladno dete... sve sa mnogo humora i razumevanja. Sedmo izdanje je samo potvrda da nikada nije kasno za čitanje dobre knjige.

Šesto izdanje knjiga „Stefan Dečanski“ Luke Mičete i „Marko Kraljević“ Marka Aleksića potvrđuje da Lagunini čitaoci vole knjige sa istorijskom tematikom.

„Stefan Dečanski“ je biografija najnesrećnijeg srpskog vladara. Nijednog srpskog vladara nije pratila takva misterija, takav dramski naboj, takva kob, kao Stefana Dečanskog, najnesrećnijeg kralja Srbije u njenoj više od milenijuma dugoj istoriji. Srpska istorija ne poznaje veštije izvedenu igru dolaska na vlast, ali ni tragičniji odlazak sa nje.

Knjiga „Marko Kraljević“ pokušava da prvi put ispriča celu i istinitu priču o njegovom životu: priču o tome kako je kao svaki srednjovekovni vladar i ratnik učestvovao u bitkama, često putovao, provodio vreme u lovu ili čitanju, prisustvovao proslavama i venčanjima, vodio privatni život (ženio se najmanje tri puta), ali i kako je doživljavao sebe i kako ga je doživljavalo njegovo vreme – kao viteza. U isto vreme, priča o istorijskom Marku, postavljena u širi okvir burnog 14. veka, predstavlja i priču o srpskom srednjovekovnom društvu i vremenu u kojem je živela jedna od najpoznatijih ličnosti u srpskoj istoriji.

Jedinstveno izdanje magične zbirke „Tako zamišljam nebo“ u originalnu poetsku i vizuelnu celinu okuplja neke od najčuvenijih pesama Miroslava Antića. Za života slavan, s vremenom sve čitaniji, u trećoj deceniji posle odlaska toliko popularan da je na društvenim mrežama okupio stotine hiljada poštovalaca, Miroslav Antić ostaje zadivljujuće nepoznat. Ovo izdanje sadrži stihove ispisane autorovom rukom u trenutku nastanka, originalne crteže i veoma izražajne fotografije – ukomponovane u autentičnu poetsku i vizuelnu celinu koja pruža neponovljivo iskustvo otkrića Antićevog sveta.

U pričama o detinjstvu i odrastanju „Tri čvora na trepavici“ krije se trag beskrajne ljudske mudrosti i umeća postojanja. Ova duhovita i visprena ispovest Ljubivoja Ršumovića o tome kako nas događaji u detinjstvu predodređuju obogatiće iskustvo svakog čitaoca. „Tri čvora na trepavici“ nisu samo sećanja velikog majstora pripovedanja i poznavaoca srpske baštine već i praznik jezika i pohvala traganju za poreklom.

Knjige „Tako zamišljam nebo“ Miroslava Antića i „Tri čvora na trepavici“ Ljubivoja Ršumovića imaće ovih dana svoje peto izdanje.

Drugo izdanje dečjih knjiga „Avanture kraljevića Marka“ i „Hajduk na Dunavu“ uskoro će izaći iz štamparije.

„Avanture kraljevića Marka“ Branka Stevanovića su duhovite pesme o srpskom junaku iz srednjeg veka. Autor se duhovito poigrava sa epskom tradicijom našeg naroda i urnebesne ilustracije Koste Milovanovića čine ovu knjigu izuzetnom, što je pokazala i reakcija publike i nadahnuta kritika žirija na dodeli nagrada: Neven, Srebrno Gašino pero za najduhovitiju dečju knjigu, Dositejevo pero, „Sima Cucić“ za knjigu poezije za decu i „Momčilo Tešić“ za 2011. godinu.

Drugi deo nagrađivanog i obožavanog serijala „Hajduk na Dunavu“ Gradimira Stojkovića je duhovit roman o Gligoriju Pecikozi Hajduku i razredu osmom pet. Legendarni serijal koji je privoleo mnoge generacije da se zaljube u čitanje. „Hajduk na Dunavu“ je kultni roman o odrastanju, uklapanju i o nedoumicama mladih. Važan kao prekretnica u domaćoj književnosti za decu i mlade. Gradimir Stojković je najčitaniji dečji pisac u poslednjih 20 godina na prostorima bivše Jugoslavije. Dobitnik je brojnih književnih nagrada, između ostalog i Povelje Zmajevih dečjih igara za izuzetan doprinos stvaralaštvu za decu, bezgraničnu odanost svetu detinjstva i najplemenitijim ljudskim težnjama.