Laguna - Bukmarker - Lagunini hitovi za Noć knjige - Knjige o kojima se priča

Lagunini hitovi za Noć knjige

Da li ste već napravili svoj spisak za Noć knjige?

Pored novih knjiga Vanje Bulića „Dušanova kletva“ i Dr Neleta Karajlića „Solunska 28“ koje su nedavno objavljene, predstojeću Noć knjige obeležiće i novi hitovi domaće i svetske književnosti!

Četrdeset godina od prvog izdanja, Laguna za Noć knjige ekskluzivno predstavlja roman „Beži, zeko, beži“ koji je proslavio Džona Apdajka, jednog od najznačajnijih američkih pisaca. Autor čitaoce izvodi iz ušuškanosti srednje klase u Americi krajem pedesetih godina i uvodi ih u svet želje, neprilagođenosti, zebnje i traganja za nečim neizrecivim. Objavljivanje ove knjige poklapa se i sa Konferencijom o Apdajku koja se održava u Beogradu od 1. do 5. juna.

Džejms Paterson ima armiju čitalaca širom sveta, a ni Srbija nije izuzetak. „Unakrsna vatra“ je najveći slučaj Aleksa Krosa, a njegov najgori neprijatelj, Veliki Mozak, vratio se i željan je osvete.

Serijal Lusinde Rajli „Sedam sestara“ u svetu i kod nas postiže neverovatan uspeh. Nedavno se pojavila četvrta knjiga iz serijala „Biserna sestra“ koja prati život četvrte sestre KeKe.

Srpska književnost je bogatija za novi roman Vuleta Žurića, „Pomor i strah“. Ovo je intrigantan roman koji, poput srodnih književnih alegorija (kao što su Kamijeva „Kuga“, Pekićevo „Besnilo“ ili Saramagovo „Slepilo“), ispituje granice ljudskosti u nevoljnim vremenima. Na osnovu detaljnih svedočanstava koje su za sobom ostavili nemački i mađarski lekari koji su se bavili suzbijanjem kuge u Irigu, pisac pokušava da rekonstruiše celokupnu proceduru čišćenja varoši, uplevši u ono što je fakat političku i ljubavnu intrigu.

Pisac i prevodilac Dejan Mihailović za Noć knjige predstavlja svoj novi roman „Podvizi i stradanja Grofa od Takova“. Romansirani portret kralja Milana Obrenovića razvejava predrasude o njegovoj ličnosti i epohi nudeći čitaocu splet zabavnih, necenzurisanih i često dramatičnih epizoda iz jednog burnog života, od dolaska na presto posle ubistva kneza Mihaila 1868. do smrti u Beču 1901.

Bratstvo po mrlji“ je nova knjiga dvostrukog dobitnika Ninove nagrade Dragana Velikića. Spreman da okom kolumniste secira socijalne, moralne, kulturne, političke i druge prilike i neprilike u društvu i „dostignuća“ vladajuće elite, Dragan Velikić ovom knjigom eseja postiže ono što ne može kao pisac: da angažovano i neuvijeno ukaže na svakodnevne bolesne pojave već godinama prisutne u zemlji Srbiji.

Da li, pošteno govoreći, stvarno pamtimo ko je, kada i zbog čega rekao da je kocka bačena, čime je Tantal zaslužio svoje muke i kakve su te muke zaista bile, odakle potiče izraz lupus in fabula, kako se to javlja deus ex machina i ko je prvi kome dao jabuku razdora? Ovo su samo neke od nedoumica koje nam otkriva Vladeta Janković u knjizi „Antičke izreke“. Svrha ove knjige je da na ovakva pitanja jasno i zabavno odgovori, da tako proširi okvire naše opšte kulture i pomogne nam da se tačnije i slikovitije izražavamo.

Skoro 15 godina od poslednjeg izdanja, u knjižarama će se ponovo naći roman „Gori Morava“ Dragoslava Mihailovića. Priča o detinjstvu junaka Stevana u srpskoj varošici na Moravi tridesetih godina XX veka zapravo je piščeva gorka ispovest o svojoj mladosti. Likovi meštana, rođaka i prijatelja oživljeni su nezaboravnim dijalozima i osenčeni strpljivim podnošenjem svoje teške i mukotrpne sudbine u nemirnim vremenima, a opisi odnosa sa svojom rodbinom i opraštanje od oca na samrti spadaju u najbolje stranice novije srpske proze.

Priča o prijateljstvu dvojice vrlo različitih dečaka, prirodi i životu sadržana je u romanu „Osam planina“ Paola Konjetija. Ovaj višestruko nagrađivani italijanski pisac nam dočarava kako se odnos dvojice dečaka razvija i menja tokom godina, o odnosu između oca i sina, a cela priča je smeštena u alpsko okruženje. Paolo Konjeti je jedan od pisaca koje kritika u Italiji najviše ceni i koje čitaoci najviše vole. Ova njegova zrela knjiga istražuje odnose koji su slučajni, ali čvrsti kao kamen, mogućnost učenja i potragu za našim mestom u svetu.

Klasik američke književnosti „Boja purpura“ istaknute književnice Alis Voker koja je za ovu knjigu dobila Pulicerovu nagradu, u Laguni dobija svoje prvo srpsko izdanje, 37 godina od objavljivanja. Ovo je priča o mladoj Afroamerikanki Sili koja je proživela strašno zlostavljanje – prvo je zlostavljao otac, a kasnije i muž. Istovremeno, govori o problemima s kojima su se suočavale Afroamerikanke tridesetih godina prošlog veka. Rasizam i seksizam su glavne teme, a zbog scena nasilja roman je dugo bio meta brojnih kritičara.

Istanbul: Priča o tri grada“ Betani Hjuz je sjajna dvotomna istorijsko-putopisna knjiga ali i više od toga! Ovo je priča o ljudima pre nas i Gradu u kojem se prelama sudbina sveta. Putujući kroz istoriju autorka nam otkriva mnoga lica ovog „dijamanta između dva safira“, jer on je bio i Bogorodičin i krstaški i Alahov grad, njim su vladali i muškarci, ali i žene, goreo je i građen je, osvajan je i oslobađan. Ova knjiga je više od istorije, ovo je priča o ljudima pre nas i Gradu u kojem se prelama sudbina sveta.

Majstor ljubavnih romana Nikolas Sparks nam u svojoj novoj knjizi „Noći u Rodanteu“ donosi nežnu priču o nadi i radosti, o žrtvovanju i oproštaju – dirljiv podsetnik na to da je ljubav moguća u svim životnim dobima i da nam se uglavnom desi onda kad je najmanje očekujemo.

Kako se dobra navika čitanja stiče u detinjstvu, Laguna veliku pažnju posvećuje književnosti za decu.

Humor je jedna od bitnih umetničkih kvaliteta književnosti za decu, bez kojega ona ne bi mogla opstati. U mnoštvu dela koje dete čita, humor treba da ima najviše mesta, baš kao što i u životu veselost ispunjava njegov veći deo. Upravo humor dominira u knjizi „Otkačena škola – Vicevi i pitalice“. Knjigu je ilustrovao Radič Mijatović, a dizajnirala Branislava Marjanović. „Loši momci“ i „Loši momci 2 – Pernata misija“ Arona Blejbija donose nam avanture „loših momaka“. Svako zna, oni su strašni i opasni i… pa, prosto loši. Ali ovi momci bi da budu heroji. I pokazaće da jesu tako što će činiti dobra dela… hteli vi to ili ne. Spremite se za najsmešniju, našašaviju i najluđu knjigu koju ste ikad čitali – vreme je da ih upoznate. Oni su loši momci. Ove knjige pomažu mališanima da stvari sagledaju iz drugog ugla i kod dece će razviti empatiju i bolje razumevanje drugih!

A kako nešto valja i naučiti, preporuka su mini-biografije slavnih istorijskih ličnosti namenjene deci, koje sadrže važne činjenice i zanimljivosti: „Mocart – muzički genije“, „Kleopatra – poslednja kraljica Egipta“, „Albert Ajnštajn – veliki mislilac“, „Leonardo da Vinči – renesansni genije“. Knjige su u punom koloru i tvrdom povezu.

Čitanje najvećih književnih klasika na engleskom je lako zahvaljujući knjigama iz edicije „Read in English“. Klasici na engleskom jeziku „Treasure Island“, „The Hound of the Baskervilles“, „Peter Pan“ i „King Arthur“ prilagođeni su deci i onima koji počinju samostalno da čitaju na engleskom. Audio-verzija može da se presluša i preuzme na internet stranici svake od knjiga na www.laguna.rs.

Čekamo vas u Noći knjige, 8. juna od 17 sati do ponoći u svim Delfi knjižarama, Laguninim klubovima čitalaca, ali i na sajtovima www.laguna.rs i www.delfi.rs!