Laguna - Bukmarker - Kao na pozorišnoj sceni – održana promocija knjige „Boda – Slušaj, sine, ove velike reči“ [video] - Knjige o kojima se priča

Kao na pozorišnoj sceni – održana promocija knjige „Boda – Slušaj, sine, ove velike reči“ [video]

Promocija knjige „Boda – Slušaj, sine, ove velike reči“ Jovice Tišme, održana 15. marta u Delfi Caféu u SKC-u, bila je sve samo ne obična promocija knjige. Prisutni su imali utisak da gledaju dobru predstavu. O knjizi su, osim autora Jovice Tišme i glavnog junaka, glumca Bode Ninkovića, govorili i književnik Ljubivoje Ršumović, glumci Nenad Nenadović i Dragan Petrović Pele, koji su ne samo Bodine kolege već i prijatelji i kumovi. A gost iznenađenja bio je glumac Vlasta Velisavljević, koji je sa publikom podelio zanimljive anegdote o kolegi. Svaki od učesnika promocije ima i svoje mesto u ovoj jedinstvenoj, nekonvencionalnoj glumačkoj biografiji.

Knjiga „Boda – Slušaj, sine, ove velike reči“ režirana je tako da čitalac kroz priču o Bodi proživi i svoje detinjstvo, seti se snova, ljubavi, prijatelja, uspeha i zabluda, i pokuša da bolje razume svoju ulogu na sceni života. A između uloga teče jedna životna priča koja mami osmeh, budi emocije, golica nas po uspomenama. Uzbudljiva, verodostojna, lekovito zabavna i duhovita.

Nakon bluz uvertire Jovice Tišme na usnoj harmonici i Bode Ninkovića kao vokala, gostima se obratio Ljubivoje Ršumović, koji je bio prvi Bodin upravnik u pozorištu. „U to vreme kada smo ga primili u pozorište ’Boško Buha’, imao sam utisak da se Boda još uvek lomio da li da bude glumac ili da ostane u bendu. Srećom za mene i za pozorište opredelio se za glumu. Ne verujem da bi imao ovakvu knjigu o sebi da je ostao u bendu. Boda je od onih glumaca što imaju ’personality’, koji u svakoj ulozi pomalo glume i sebe.“

Nenad Nenadović i Boda se poznaju više od trideset godina i radili su zajedno na bezbroj predstava. „Kada budem pročitao knjigu, znaću šta mi je činiti – da li mogu da kažem jeste, baš je tako bilo, ili da poričem sve i pretim tužbom“, našalio se Nenadović. „Znam da se u knjizi nalazi epizoda u kojoj sam ja bio Bodin šofer, kako bi on mogao da stigne na dve predstave za jedno veče. Uopšte nisam znao kako ćemo to izvesti, tresao sam se sve vreme, ali Boda je sve lepo isplanirao – te presvlačiće se u kolima, ići ćemo jednosmernom ulicom u pogrešnom smeru, i tako je stvarno i bilo. To naše dugogodišnje prijateljstvo krunisano je i kumstvom. Drago mi je zbog ove knjige, jer ako se priče na zapisuju i ne prepričavaju, onda se zaboravljaju.“

Dragan Petrović Pele se „požalio“ na Bodu i njegovo hrkanje, kojem je svedočio mnogo puta, na zajedničkim putovanjima, gostovanjima, ali mu to nikad nije zamerio... Otkrio je i da nije ljubomoran na to što je Boda dobio svoju biografiju. „Ne zavidim ja Bodi što je Jovica napisao knjigu o njemu, čak sam je i pročitao, Boda je to potpuno zaslužio, jer nije on samo spolja veliki, krupan, gabaritan, on je takav i iznutra.“

I Vlasta Velisavljević je podelio sa prisutnima nekoliko anegdota. „Ono što mogu da kažem za Bodu jeste to da je on izuzetan vozač autobusa. Vozili smo autobus Pele, Boda i ja naizmenično na neko daleko gostovanje u Rumuniju – sedeli smo na prvom sedištu na spratu dabldekera, a planirali smo i na nekom vojnom otpadu da kupimo helikopter – to je bar bila priča za naše kolege, a Boda je to tako uverljivo pričao da je jedan kolega mislio da ćemo stvarno da kupujemo avion, pa je želeo i on da učestvuje. Pamtim ga i iz zajedničke saradnje u ’Višnjiku’, gde je bio sjajan.“

„Boda je glumac koji je jednom primljen na Akademiju, a dvaput se upisivao, igrao je dve predstave za jedno veče, mnogo toga o njemu je neobično i drugačije“, rekao je autor knjige Jovica Tišma. „Poznajemo se skoro pola veka i ja sam učestvovao u mnogim događajima, pa sam došao u situaciju da na momente pišem o sebi, što mi je bilo veoma čudno, ali sam se potrudio da to sve nekako upakujem, sve te lepe uspomene koje bismo da sačuvamo od zaborava.“

Boda Ninković je bio dirnut lepim rečima svojih kolega i prijatelja. „Ako se osvrnem na svoje 62 godine i 3 meseca, mogu samo da kažem da sam zadovoljan.“

Iz svega rečenog se zaključuje da je možda jedna knjiga o Bodi malo. Možda zato na kraju knjige i piše „nastaviće se“.

Knjiga „Boda – Slušaj, sine, ove velike reči“ Jovice Tišme u prodaji je u svim knjižarama Delfi, Laguninim klubovima čitalaca, na sajtovima www.delfi.rs i www.laguna.rs.