Laguna - Bukmarker - Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga

Organizatori britanskog festivala posvećenom kriminalističkom žanru „Capital Crime“ objavio je u avgustu ove godine rezultate istraživanja o čitalačkim navikama svoje publike i njenoj percepciji izdavačke industrije. Pokazalo se da su čitateljke često kritikovane zbog izbora naslova koje čitaju, jer vlada generalno mišljenje da su previše komercijalni i smeće, dok većina ispitanika smatra da postoji „snobovština“ u načinu na koji izdavači biraju i promovišu određene knjige.



U istraživanju je učestvovalo 1073 ljudi i 72% onih koji čitaju nekoliko puta nedeljno smatra da postoji snobovski pristup u biranju i promociji određenih knjiga. Anketa je takođe pokazala da 65% ljudi radije bira komercijalne romane dok 88% njih smatra da bi književni festivali trebalo da uključe više komercijalnih autora u svoje programe.

Kada je reč o književnim nagradama, 47% ljudi je reklo da će retko izabrati knjigu koja je dobila neku veliku nagradu ili bila u užem izboru uz objašnjenje da im se takve knjige uglavnom ne dopadaju. Suprotno tome, 34% njih je reklo da će vrlo verovatno izabrati knjigu po dobijenim nagradama jer one predstavljaju „pečat kvaliteta“.

Istraživanje je pokazalo i da 20% ispitanika nikada nije koristilo usluge biblioteke i 40% njih kupuje knjige na „Amazonu“.

Adam Hamdi je pisac i scenarista i jedan od organizatora istraživanja. Izjavio je povodom rezultata: „Ove statistike su šokantne. Čitanje je jedno od najomiljenijih hobija u Britaniji a izdavaštvo čini da se ljudi osećaju loše zbog svojih književnih izbora. To je pogrešno. Mi u ’Capital Crimeu’ želimo da slavimo radost čitanja. Ne bi trebalo da postoji osuda ili hijerarhija u tipovima knjiga i autorima koje volite da čitate. Sam čin čitanja je radost.“

Dejvid Hidlej je agent i knjižar, i kao učestvovao je u organizaciji ovog istraživanja: „Verujemo da svako treba da uživa u čitanju bez straha od sramote ili osude zbog svojih izbora. Bilo da to čini književna industrija ili da je reč o negativnim komentarima koje ljudi imaju na račun vaših čitalačkih izbora. Svi zajedno treba da radimo sve što je u našoj moći kako bismo ohrabrivali ljude da čitaju. Želimo da ljudi knjige koriste kako bi se isključili i prepustili nekom drugom svetu – bez osude zbog njihovog izbora naslova ili autora.“

Autor: Kejti Mensfild
Izvor: thebookseller.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

nova izdanja domaćih autora laguna knjige Nova izdanja domaćih autora
18.09.2020.
Na knjižarskim policama uskoro će se naći deveto izdanje knjige „Beograd ispod Beograda“. Autori Zoran Lj. Nikolić i Vidoje D. Golubović otkrivaju nam zaboravljene podzemne objekte i druge tajne koje ...
više
zbogom, aveti laguna knjige Zbogom, aveti
17.09.2020.
Ne, ne prestajemo da volimo nekoga kad se njegovo ime i telo uklone: u sebi nosimo glas i miris – dva najnestalnija traga – onih koji su odsutni… Na početku romana Ida, spisateljica koja živi u...
više
zašto se u svetu prvo objavljuju knjige u tvrdom povezu a tek onda u mekom  laguna knjige Zašto se u svetu prvo objavljuju knjige u tvrdom povezu a tek onda u mekom?
17.09.2020.
Knjige sa mekim povezom su izazvale revoluciju u čitalačkim navikama Amerikanaca kada su se prvi put pojavile 1930-ih. Mekokoričene „džepne knjige“ bile su jeftinije za štampanje, jeftinije za kupovan...
više
značaj života običnih ljudi intervju sa dafni kalotaj laguna knjige Značaj života običnih ljudi: Intervju sa Dafni Kalotaj
17.09.2020.
Medlin Smit: Vaš roman „Smiraj“ započinje izolovanjem velikog broja diplomiranih studenata u Njujorku, a zatim se tema širi na američke političke odnose sa drugim zemljama, kao i na to šta dugujemo on...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.