VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Istraživanje je pokazalo da je dve petine žena ismevano zbog izbora knjiga

Organizatori britanskog festivala posvećenom kriminalističkom žanru „Capital Crime“ objavio je u avgustu ove godine rezultate istraživanja o čitalačkim navikama svoje publike i njenoj percepciji izdavačke industrije. Pokazalo se da su čitateljke često kritikovane zbog izbora naslova koje čitaju, jer vlada generalno mišljenje da su previše komercijalni i smeće, dok većina ispitanika smatra da postoji „snobovština“ u načinu na koji izdavači biraju i promovišu određene knjige.



U istraživanju je učestvovalo 1073 ljudi i 72% onih koji čitaju nekoliko puta nedeljno smatra da postoji snobovski pristup u biranju i promociji određenih knjiga. Anketa je takođe pokazala da 65% ljudi radije bira komercijalne romane dok 88% njih smatra da bi književni festivali trebalo da uključe više komercijalnih autora u svoje programe.

Kada je reč o književnim nagradama, 47% ljudi je reklo da će retko izabrati knjigu koja je dobila neku veliku nagradu ili bila u užem izboru uz objašnjenje da im se takve knjige uglavnom ne dopadaju. Suprotno tome, 34% njih je reklo da će vrlo verovatno izabrati knjigu po dobijenim nagradama jer one predstavljaju „pečat kvaliteta“.

Istraživanje je pokazalo i da 20% ispitanika nikada nije koristilo usluge biblioteke i 40% njih kupuje knjige na „Amazonu“.

Adam Hamdi je pisac i scenarista i jedan od organizatora istraživanja. Izjavio je povodom rezultata: „Ove statistike su šokantne. Čitanje je jedno od najomiljenijih hobija u Britaniji a izdavaštvo čini da se ljudi osećaju loše zbog svojih književnih izbora. To je pogrešno. Mi u ’Capital Crimeu’ želimo da slavimo radost čitanja. Ne bi trebalo da postoji osuda ili hijerarhija u tipovima knjiga i autorima koje volite da čitate. Sam čin čitanja je radost.“

Dejvid Hidlej je agent i knjižar, i kao učestvovao je u organizaciji ovog istraživanja: „Verujemo da svako treba da uživa u čitanju bez straha od sramote ili osude zbog svojih izbora. Bilo da to čini književna industrija ili da je reč o negativnim komentarima koje ljudi imaju na račun vaših čitalačkih izbora. Svi zajedno treba da radimo sve što je u našoj moći kako bismo ohrabrivali ljude da čitaju. Želimo da ljudi knjige koriste kako bi se isključili i prepustili nekom drugom svetu – bez osude zbog njihovog izbora naslova ili autora.“

Autor: Kejti Mensfild
Izvor: thebookseller.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

predstavljen roman bunker patka mirjane đurđević i branka mlađenovića laguna knjige Predstavljen roman „Bunker patka“ Mirjane Đurđević i Branka Mlađenovića
21.02.2020.
Predratni Beograd i Srbija kakve su videli Mirjana Đurđević i Branko Mlađenović kroz živote svojih junaka Anđe, Trička, Žarka i Braše zabeležen je u romanu „Bunker patka“. Ovo je nastavak romana „Bunk...
više
laguna chill laguna knjige Laguna & Chill
21.02.2020.
„Knjige i filmovi su kao jabuke i pomorandže. I jedno i drugo su voće, ali potpuno drugačijeg ukusa.“ Stiven King Netfliks, HBO, BBC, Hulu...sve ove platforme i produkcijske kuće imaju jed...
više
bestseler njujork tajmsa kaktus u knjižarama od 26 februara laguna knjige Bestseler Njujork tajmsa „Kaktus“ u knjižarama od 26. februara
21.02.2020.
„Kaktus“ Sare Hejvud je dirljiva i zabavna priča o ženi koja konačno dobija porodicu kakvu zaslužuje. Kad Suzan Grin neočekivano zatrudni u četrdeset petoj godini, njen savršeno uređen život uzdrma...
više
zanimljivo štivo za matematičke sladokusce knjiga matematičke poslastice u prodaji od 26 februara laguna knjige Zanimljivo štivo za matematičke sladokusce – knjiga „Matematičke poslastice“ u prodaji od 26. februara
21.02.2020.
Matematika svima izgleda kao krupan zalogaj, ali ništa nije slađe od rešenog zadatka. U knjizi „Matematičke poslastice“ profesori Mirko i Branka Dejić donose nam izbor tema i glavolomki namenjenih ...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.