Laguna - Bukmarker - Intervju sa Megan Goldin - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Intervju sa Megan Goldin

Nekadašnja novinarka i dopisnica Rojtersa sa Bliskog istoka i iz Azije, Megan Goldin napisala je triler „Escape Room“ koji zalazi u teme seksizma i zlostavljanja na radnom mestu i preispituje razvoj uloge žena u poslu i na visokim i odgovornim pozicijima. Na zanimljiv način nam pokazuje da je pred nama dug put po pitanju polne jednakosti i poštovanja.



Razgovarali smo sa autorkom za čiji je roman Li Čajld izjavio da mi je jedan od omiljenih koje je pročitao u ovoj godini. Megan Goldin je sa nama i razgovaraćemo o neobičnom trileru „Escape Room“.

Šta je inspirisalo zaplet ovog romana?

Pisanje mi je poprilično fluidno tako da je zaplet dobio život sam od sebe. Polazna tačka mi je bila ideja za korporativni noar triler o politici poslovanja – oduvek me je fascinirala politika što je verovatno posledica mog rada u novinarstvu. A nema nemilosrdnije politike od poslovne – kolege kriju mnoštvo tajni jedni od drugih: od plata i bonusa preko toga šta o kome govore šefovima, do raznih drugih mahinacija koje se dešavaju u kancelarijama. Zapitala sam se šta bi se dogodilo kada bi te tajne počele da isplivavaju na najgorem mogućem mestu u najgore moguće vreme. U vreme kada su mi se ove ideje vrzmale po glavi, zaglavila sam se u mračnom liftu i shvatila da bi to bila savršena postavka za moj roman.

Kakvo ste istraživanje sproveli?

Mnogo sam istraživala o liftovima – od toga kako rade i u kojim sve dimenzijama postoje, kakav im je unutrašnji dizajn, sve do ponašanja ljudi u njima. Čitala sam psihološke radove o tome kako se ljudi ponašanju u liftovima, i to mi je bilo naročito fascinantno. Čitala sam i zapise ljudi koji su bili dugo zaglavljeni u liftu, na primer urednik jednog magazina koji je u liftu proveo 41 čas.

Kako bih istražila život ljudi sa Volstrita, čitala sam mnogo, pre svega blogove i forume ljudi koji tamo rade. Tako sam stvorila osnovni osećaj o tome kako se oblače, kako balansiraju posao i privatni život, o problemima sa kojima se sreću, platama, bonusima, odnosu sa nadređenima... Ubacila sam i neka lična iskustva poput užasnog razgovora za posao koji sam imala nakon što sam rodila treće dete.

Li Čajld je na društvenim mrežema za „Escape Room“ napisao: „Fantastičan – jedan od mojih omiljenih romana ove godine.“ Kako ste se osećali?

Pa, morala sam da se uštinem nekoliko puta. On je prva osoba koja je posle izdavača čitala roman i provela sam nekoliko besanih nedelja čekajući da čujem da li ga je pročitao i da li mu se dopada. Odgovor koji sam dobila je fenomenalan.

Jesu li postojali izazovi u pisanju ovog romana?

Bilo je teško. Znala sam to čim sam počela da pišem. Nekoliko kompleksnih likova, komplikovana priča koja je smeštena u lift što je poseban izazov. A tu je i izazov sa kojim se svaki pisac trilera susreće – održavanje ritma i integriteta priče. Bilo je teško, ali sam uživala.

U čemu ste najviše uživali pri razvijanju likova i priče?

Ja sam od onih pisaca koji ne planiraju mnogo unapred. Sve se razvija dok pišem pa mnogo uživam u samom iskustvu jer ne znam šta će se sledeće dogoditi. Priča me je odvela u smerovima o kojima nisam razmišljala i mnogo sam se zabavljala pišući dijaloge i pokušavajući da obuhvatim esenciju mojih likova i korporativnog okruženja Volstrita.

Zašto mislite da su knjige o seksualnom uznemiravanju i poslovnom zlostavljanju danas važne?

Važno je da govorimo i pišemo o tim stvarima kako bi ljudi i kompanije mogle da se bave njima i promene poslovnu kulturu. Snažno verujem u to da bacanje svetla na sve što je pogrešno u društvu kako bi se identifikovali problemi – umesto da ih guramo pod tepih i nadamo se da će nestati.

Vaše pisanje je veoma kinematografsko. Da li postoji ideja o adaptaciji ovog ili vašeg prethodnog romana?

Mnogi ljudi koji su pročitali moje romane mi to govore. Mislim da je to zato što kada pišem, mogu da vidim to što se dešava kao da gledam film. Imam filmskog agenta u SAD i nekoliko stvari se trenutno dešava, ali je to veoma spor proces. Pisala sam scenarija ranije i bila bih oduševljena da budem uključena u adaptaciju, ali i mnogo romana još uvek želim da napišem.

Zbog čega pišete baš trilere?

Čitam raznovrsne stvari, ali sam oduvek uživala u dobrim trilerima – i knjigama i filmovima. Mislim da je to fantastičan žanr zbog koga srce lupa i adrenalin skače.

I za kraj nam recite nešto o vašem procesu pisanja?

Imam troje dece tako da pišem kad god nisu u blizini. To obično znači da pišem od trenutka kada odu u školu dok se ne vrate, kao i noću, od nekih 22h pa sve do zore. Raspusti su najgora stvar za mene jer su deca neprestano tu i mogu da pišem samo kada odu na spavanje.

Izvor: maureeneppen.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
dirljiva pripovest o nepoželjnoj ljubavi kloni se grete jedna nemoguća ljubav u prodaji od 17 jula laguna knjige Dirljiva pripovest o nepoželjnoj ljubavi – „Kloni se Grete: Jedna nemoguća ljubav“ u prodaji od 17. jula
16.07.2024.
Nemačka autorka Suzan Abel doživela je veliki uspeh svojim romanom „Kloni se Grete: Jedna nemoguća ljubav“ koji Laguna objavljuje u prevodu Dušice Milojković. Ovo je duboko dirljiva pripovest o nepože...
više
ljubivoje ršumović o knjizi nacionalistička geografija dragutina minića karla laguna knjige Ljubivoje Ršumović o knjizi „Nacionalistička geografija“ Dragutina Minića Karla
16.07.2024.
Posle detaljnog čitanja knjige „Nacionalistička geografija“ Dragutina Minića Karla ostaje utisak da bi tu nešto, bez pitanja autora, trebalo promeniti, pa bi novo njegovo modifikovano ime glasilo Drag...
više
slavenka drakulić o romanu frida ili o boli fridina umetnost nosi snagu, upornost i borbu protiv nepravednih društvenih normi laguna knjige Slavenka Drakulić o romanu „Frida ili o boli“: Fridina umetnost nosi snagu, upornost i borbu protiv nepravednih društvenih normi
16.07.2024.
„Frida ili o boli“ već je peti roman Slavenke Drakulić koji u središte priče postavlja žensko telo i varijacije na krajnosti koje to telo izaziva. Ovo je tema kojom se autorka često bavi u svojim deli...
više
prikaz romana ko zna šta će od mene biti ispod napuklog telefonskog ekrana laguna knjige Prikaz romana „Ko zna šta će od mene biti“: Ispod napuklog telefonskog ekrana
16.07.2024.
Književnica Ivana Lukić (1977) je čitav svoj dosadašnji, veoma zapaženi i uglednim priznanjima nagrađivani opus posvetila zahtevnoj književnoj publici – tinejdžerima. Ako na vreme ne otkriju štivo koj...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politikom korišćenja kolačiča.