Laguna - Bukmarker - Hitovi Laguninih domaćih autora na Sajmu knjiga 2019. - Knjige o kojima se priča

Hitovi Laguninih domaćih autora na Sajmu knjiga 2019.

Pripremite na vreme svoj spisak naslova za 64. Međunarodni beogradski sajam knjiga, koji počinje 20. oktobra!

Laguna vam kao i svake godine priprema pregršt novih izdanja. Predstavljamo vam hitove domaće književnosti, koje ćete za vreme trajanja Sajma moći da nabavite po specijalnoj ceni.

Drugi deo trilogije Dr Neleta Karajlića „Solunska 28 – O prijateljstvu i izdaji“ nastavak je monumentalne sage o jednoj kući, jednom gradu i dva sveta. Posvećen je ljudima i događajima koji su prolazili kroz dorćolsku kuću na samoj obali Dunava tokom nemačke okupacije Beograda u Drugom svetskom ratu. Pripovedajući o svemu onome što je tada snašlo stanare Solunske 28, Dr Karajlić nudi podjednaki čitalački užitak i onima koji su čitali prvi deo trilogije, ali i onima koji se tek sada pridružuju armiji njegovih vernih čitalaca.

„Poslednji put“ Isidore Bjelice je priča o prijateljstvu tri žene koje odlaze na kraj sveta da iznova pronađu sebe i smisao života. To je brutalno iskrena pripovest o danima koje je autorka provela u Peruu i predstavlja krunu svega što je ona napisala za trideset godina karijere. Oni koji tragaju za ezoterijskim znanjem u ovoj knjizi će proniknuti u tajne o kojima niko drugi nije pisao. Oni koji traže beg i avanturu putovaće sa Isidorom na najčudesnije mesto na svetu. Oni koji traže odgovore na pitanja kako izaći iz pakla svojih misli, otarasiti se strahova zauvek i pronaći istinsku ljubav dobiće iznenađujući i neočekivan odgovor.

„Obećao si mi“ Mirjane Bobić Mojsilović je nesvakidašnja zbirka poezije sa autorkinim ilustracijama. Snažan poetski izraz, pesme o ljubavi, stvaranju, sumnji – sve to ovu zbirku čini posebnom. A crteži koje je pravila specijalno za ovu zbirku daju knjizi jednu sasvim novu dimenziju. „Mislim da crteži na jedan poseban način ilustruju ne samo moju poeziju nego, možda, i malu istinu, zbog koje sam je pisala. Moji crteži, čak i kad su rudimentarni, imaju tu sinkopu, taj mali trzaj, kao i moje pesme, kao i moj život“, otkrila je autorka.

„Ples oko Sunca“, autobiografija Vedrane Rudan, najčitanije spisateljice u regionu, žene koja se usuđuje da kaže ono što se drugi ne usude i koja ruši sve tabue, brzo je pronašla put do čitalaca i postala veliki hit. Vedrana Rudan, iskreno i bez ulepšavanja, piše o svom nimalo bezbrižnom detinjstvu, o deci i unucima, o putu koji je prešla od prodavačice sladoleda na rivi do najčitanije spisateljice u region, o tome zašto je u socijalizmu bilo nemoguće dobiti otkaz i kako je ona postala prva novinarka kojoj je to uspelo u novom hrvatskom demokratskom režimu. Konačno, ona nam pokazuje zašto je u životu najvažnije i najteže bez stida pogledati sebi u oči.

Knjiga „Između krajnosti“ Ivana Ivačkovića je vodič kroz albume Azre i Džonija Štulića. To je pošten i objektivan pogled na Štulićevu diskografiju, kako sa Azrom, tako i samostalnu. Ivan Ivačković, jedan od naših vodećih rok kritičara, slavi Džonija kao najvećeg generacijskog pesnika i glasnogovornika, ali ne podilazi mitovima i ne pothranjuje zablude stvorene tokom njegovog holandskog egzila. Uz korisne dodatke – osvrt na nastanak Azre i rezime o njenom značaju i trenutnoj Štulićevoj poziciji – „Između krajnosti“ je nezaobilazno štivo za sve kojima su ova grupa i njen frontmen stari znanci, kao i one koji njihovu muziku tek treba da otkriju.

­­­­­­­­­­­­­­Od autora bestselera „Vodič kroz ljubavnu istoriju Beograda“ Nenada Novaka Stefanovića stiže nova knjiga „Beograd kroz ključaonice 100 kuća“. Autor nas sada vodi u nesvakidašnje razgledanje srpske prestonice. Kroz istoriju sto beogradskih zdanja daje panoramu grada na ušću dveju reka, raskrsnici Istoka i Zapada. U ovom jedinstvenom vodiču saznaćete malopoznate činjenice o građevinama pored kojih svakodnevno prolazite kao i brojne kuriozitete koji će oplemeniti vaš pogled na grad. Šetnja kroz Beograd postaće vam nezaboravno iskustvo.

Radnja novog romana Igora Marojevića „Roman o pijanstvima“ dešava se u maju 2009. godine. U džez klubu na Vračaru dva prijatelja razrađuju uređivačku strategiju za književni časopis. Situacija je nakon dve-tri rakije izmakla kontroli, na svu sreću brzo su stigla kola Hitne pomoći i policija. Tako započinje roman čiji glavni junak, pisac zavisan od alkohola, promiskuitetan i sklon tuči, pokušava da izroni iz problema. On menja devojke, prijatelje, lekare, poslove i kafane, putuje u Barselonu, Gvadalaharu, Ljubljanu, na Brač, u Dimitrovgrad i Nikšić, ali u tim mestima i usled pogrešnih izbora tone sve dublje.

Roman „Bunker patka“ Mirjane Đurđević donosi nam priču nimalo obične emigrantske porodice iz Ulice Bunker u Čikagu, koju čine ženska glava i tri muškarca od kojim se ne dâ skrpiti jedan ceo muž. Vraćaju se u Kraljevinu Jugoslaviju s koferima prepunim dolara, zarađenih u doba prohibicije na ilegalnoj rakiji. Američki san žive u Sremu, gde vino prave legalno. Doduše, uz grožđe gaje i konoplju.

Prateći istoriju dve porodice u bezbrižno vreme raspusta i letovanja, Ljubica Arsić u svom novom romanu „Četiri kiše“ postupkom smenjivanja naratora prati periode formiranja svojih junaka, i istovremeno diskretno evocira jednu proteklu epohu i nestalu zemlju. Melanholično i duhovito, autorka dočarava sva uzbuđenja i radosti, često i nevesele ishode i mladalačke muke koji prate odrastanje Senke, Milice i Paška, u ono doba detinjstva i prvih ljubavi kada se bude nepoznate strasti, zanosi, opažanja sveta oko sebe i sebe u svetu.

Uz niz bisera kratke forme i osvrta Dušana Radovića na svoj život i stvaralaštvo, zahvaljujući knjizi „Svaštara“ imamo i retku priliku da vidimo tekstove onako kako su izašli iz pisaće mašine, njegove početne ideje, crtežiće, privatne fotografije, nepoznate radove... Pošto prvi put donosi sadržaj razglednica i pisama koje je Dušan slao svom sinu Milošu, zbirka „Svaštara“ prikazuje velikog pisca i u ulozi izvanrednog oca. Ukratko, u ovoj knjizi nalazi se sve ono bez čega bi portret Dušana Radovića bio nepotpun.