Laguna - Bukmarker - Guglov novi zapanjujući pretraživač čita na hiljade knjiga i odgovara na sva vaša pitanja - Knjige o kojima se priča

Guglov novi zapanjujući pretraživač čita na hiljade knjiga i odgovara na sva vaša pitanja

Zamislite da možete da okupite na hiljade pisaca da raspravljaju o određenoj temi. Šta bi, na primer, optimista Tomas L. Fridman rekao o intervenciji u Siriji? I da li bi se teoretičar haosa, Santo Benerdži, složio sa njim?

Gugl je pronašao način da organizuje takvu vrstu foruma – i to u deliću sekunde. U razgovoru sa jednim od organizatora TED konferencija, Krisom Andersonom, legendarni futurista, Rej Kurcvel, nedavno je predstavio „Talk to Books“ („Pričaj sa knjigama“) – nov način za pronalaženje odgovora na internetu, koji će doneti posebno zadovoljstvo istraživačima, knjiškim moljcima i svakome ko ima potrebu da proširi svoja znanja o velikom broju tema.

Ukucajte pitanje u pretraživač „Talk to books“, i alatka zasnovana na veštačkoj inteligenciji će skenirati svaku rečenicu iz 100.000 tomova koji su sadržani u „Google books“ servisu i izdvojiti spisak najprikladnijih odgovora, sa podvučenim najznačajnijim delovima.

„Talk to books“ će se uhvatiti ukoštac sa bilo kojim pitanjem, koliko god delovalo trivijalno, ezoterično ili apstraktno. Na primer, ovo su prva dva odgovora na pitanje „Kako da prestanem da razmišljam da bih mogao da zaspim?“:

„…ljudi, koji imaju problem sa spavanjem, često i odspavaju deo noći, ali ne budu toga svesni. Ukoliko sumnjate da se to dešava i vama, pokušajte samom sebi da uputite ohrabrujuće poruke koje će vam pomoći da postepeno utonete u san. Takođe, možete samog sebe pokušati da ubedite u to...“ – Iz knjige „Self-Hypnosis for Dummies“ („Samohipnoza za svakog“), autora Majka Brajanta i Pitera Mabuta.

„...ukoliko mi san brzo ne dolazi na oči, pokušam da usmerim svoje misli na božiju zaštitu dok postepeno ne zaspim (Psalm 3:5-6, 4:8, 121:4). Usmeravanjem uma na nešto umirujuće, smanjuje se stimulacija mozga i prirodno tonete u san. Kada vam ovo postane rutina, biće vam sve lakše, jer će se vaš organizam na to navići.“  – Iz knjige „Thriving at College: Make Good Friends, Keep Your Faith, and Get Ready For The...“ („Kako postići uspeh na koledžu: Steknite dobre prijatelje, negujte svoju veru i budite spremni...“), autora Aleksa Čediaka, Aleksa Harisa, Breta Harisa.

Ukucajte pitanje „Šta da večeram?“ i dobićete odgovore poput:

„...stanovnici gradova spremaju prema receptima koji podrazumevaju sveže namirnice sa namerom da odgovore na preporuke zdravih životnih navika. Šta god da je potrebno vašem telu, u italijanskoj kuhinji možete pronaći nešto što će vas zadovoljiti. Bilo da se iscrpljeni od vođenja ljubavi ili tome tek treba da se posvetite, nakon veoma napornog dana, postoji...“ – Iz knjige „101 Top Foodie Sex Tips“ („101 Seksi savet o hrani“), autori Ivan i Lola.

A navešćemo vam i prve odgovore na pitanje „Šta je ljubav?“:

„...ono što se pogrešno naziva samoljubljem, nema nikakve veze sa pravim osećanjem ljubavi (str. 329). Prava ljubav se budi kada jedna osoba primeti drugu osobu sa svim njenim prijatnim osobinama, kao što su lepota, šarm ili talenat, koje su u skladu ili su takve da izazivaju istu vrstu prijatnog osećanja svojstvenog i za samo osećanje ljubavi (str.330-1)“ – Iz knjige „The Invention of Anatomy: A History of Modern Moral Philosophy“ („Nastanak anatomije: Istorija moderne moralne flozofije“), autora Džeroma B. Šnevinda.

„...onih ljudi koji su srećno zaljubljeni ili odbačeni. Nakon mukotrpnog istraživanja i ispitivanja njene osnovne hipoteze, Fišer je zaključila da je ljubav duboko ukorenjena u strukturu ljudskog mozga i u hemijske procese koji se u njemu odvijaju, što je čini delom ljudske prirode i univerzalnim ljudskim iskustvom (Fišer, 2004)“ – Iz knjige „Sexuality and Its Disorders: Development, Cases, and Treatments“ (Seksualnost i poremećaji seksualnosti: Razvoj, primeri i lečenje“), autora Majka Abramsa.

Kurcvel je naglasio da pretraživač „Talk to books“ nije napravljen da zameni osnovnu pretragu na osnovu ključnih reči. Ovaj servis se oslanja na „semantičku pretragu“, koja je zasnovana na sposobnosti veštačke inteligencije da razume funkcionisanje ljudskog jezika. Dobijeni rezultati se kreću u rasponu od šašavih do izuzetno dubokih, ali cilj semantičke pretrage zapravo jeste da pronađe rečenicu koja zvuči kao smislen odgovor koji bi neko mogao izgovoriti tokom razgovora. „Semantička pretraga se zasniva na traganju za značenjem, pre nego za ključnim rečima ili frazama“, objašnjava Kurcvel na svom blogu. „Budući da je razvijen kao mašina koja ima sposobnost učenja, oslanja se na 'prirodno razumevanje jezika', odnosno reči i fraza.“ Ovaj sedamdesetogodišnji direktor tehnološkog razvoja u Guglu, pobornik transhumanizma, predvodi tim koji istražuje kako obučiti kompjutere da čitaju i odgovaraju poput ljudi. Prošle godine, njegov tim je predstavio korisnu alatku za uštedu vremena, koja je primenjiva na neke od Guglovih sistema za slanje mejlova pod nazivom „Smart Reply“ („Pametan odgovor“). „Smart Reply“ raščlani otvoreni mejl i zatim ponudi nekoliko (teoretski relevantnih), unapred pripremljenih odgovora, od kojih korisnik samo izabere jedan i pošalje.

„Talk to books“ je najbolje shvatiti kao sredstvo za istraživanje knjiga ili pronalaženje inspiracije. Moglo bi biti od koristi za razmenu ideja o novim načinima posmatranja određenih pojava ili kao sredstvo za brzo pronalaženje citata iz knjiga. „Dobro je za istraživanje ideja, zabavno je poigrati se sa njim“, kaže Kurcvel.

Autorka: En Kjoto
Izvor: qz.com
Prevod: Maja Horvat

branko anđić ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje laguna knjige Branko Anđić: Ništa gore od čitanja suvoparne knjige, jedino gore od toga je njeno pisanje
17.05.2024.
Ovogodišnji dobitnik Nagrade grada Beograda „Despot Stefan Lazarević“ u oblasti književnosti i prevodnog stvaralaštva u razgovoru za Danas govori o značaju ove nagrade, ali i o dve poslednje knjige na...
prikaz presfildovog romana ratnik kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva laguna knjige Prikaz Presfildovog romana „Ratnik“: Kada vas zapuhne prašina starih rimskih puteva
17.05.2024.
Vratio se Stiven Presfild. Autor bestselera o staroj Grčkoj – „Ognjena kapija“ i „Plime rata“ – u novom, uzbudljivom romanu „Ratnik“, pažnju je posvetio Starom Rimu. Zaplet romana je smešten u dve ...
prikaz knjige tajni život drveća zaljubljen u šumu laguna knjige Prikaz knjige „Tajni život drveća“: Zaljubljen u šumu
17.05.2024.
Retko je koja knjiga o prirodi privukla pažnju svetskih razmera i postala bestseler kao što je to slučaj sa naslovom „Tajni život drveća“ Petera Volebena. Zašto noćas tako šume jablanovi, tako stra...
ekskluzivno stiven erikson u beogradu 20 maja  laguna knjige Ekskluzivno: Stiven Erikson u Beogradu 20. maja!
17.05.2024.
Jedan od najznačajnijih svetskih autora žanra epske fantastike, Stiven Erikson, družiće se sa čitaocima u Beogradu u ponedeljak 20. maja od 17 sati u knjižari Delfi SKC. On će potpisivati svoje knjige...