VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupciVideoKolumneNagradeKalendar

Frideman Šulc fon Tun nas uči u svojoj knjizi kako razgovaramo

„Kako razgovaramo“ je klasik psihologije komunikacije. U prvom delu autor Frideman Šulc fon Tun,  profesor psihologije na Univerzitetu u Hamburgu, objašnjava osnovu za njegov model „prijem s četiri uva“, i daje mnogobrojne primere iz prakse. Pravilnim pristupom različitim stranama razgovora lakše se može doći do konkretnog rešenja za mnoge nesporazume.
 
Kome je namenjena ova knjiga:
 
– Onima koje zanima tema komunikacije.
– Svakome ko želi da nauči kako bolje da razgovara sa ljudima.
– Svakome ko se barem jednom osećao kao da ga sagovornik ne razume. 
 
Fon Tunov „Prijem četiri uva“ nam omogućava da pravilnije razgovaramo

Svima nam je poznata ova situacija: sedimo sa kolegama u kancelariji, atmosfera je opuštena, svi nešto pričaju. Zatim se neko našali na račun kolege pored nas, svi se smeju, osim onoga na čiji račun je šala napravljena. Pri pogledu na njegov ljutiti izraz lica svi zaćute, i dobro raspoloženje odjednom prestaje. Šta se dogodilo?
 
Ovakva pitanja, kao i mnoge druge konfliktne situacije, Frideman Šulc fon Tun obrađuje u svojoj knjizi. Na osnovu mnogih primera pokazuje se u kojoj situaciji na šta treba obratiti najviše pažnje, kako pravilno razmišljati pri verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji, i predstavlja faktore koji utiču na prenos neke poruke. Ovo nam pruža uvid u to šta je to što je pri slanju neke poruke pošlo po zlu, kao i kako se eventualni problemi u komunikaciji mogu rešiti.
 
Svaka poruka koju šaljemo, bez obzira na to da li se radi o verbalnoj ili o neverbalnoj, nezavisno od intonacije, konteksta i ostalih pratilaca, može se posmatrati sa četiri različite strane, kaže autor. Pred primaocem stoji izazov da pogodi, na koju od četiri strane poruke on treba da se koncentriše. Za svaku od komunikacionih strana postoji jedno uho kod primaoca.
 
Kada nešto govorimo ili slušamo, nešto što svi svakodnevno radimo, četiri nivoa igraju važnu ulogu: nivo sa činjenicama, nivo sa predstavljanjem sebe, nivo sa odnosom i nivo sa namerom, molbom. Ukoliko smo svesni ova četiri nivoa, otvoreno ih izražavamo i pažljivo ih osluškujemo kod naših sagovornika, lakše ćemo rešiti konflikte ili uopšte nećemo dozvoliti da do njih dođe.
 
Knjiga otklanja strah od neprijatnih razgovora kod čitaoca, i predstavlja mnoge ideje i trikove sa kojima u takvim razgovorima možemo očuvati hladnu glavu.
 
Izvor: blueprints.de
Prevod: Sandra Žarković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
akcija 399 sjajni naslovi po odličnoj ceni je osvežena i produžena  laguna knjige Akcija „399 – sjajni naslovi po odličnoj ceni“ je osvežena i produžena!
21.09.2019.
Izdavačka kuća Laguna je prošle godine obradovala čitaoce akcijom „399 – Sjajni naslovi po odličnoj ceni“, na kojoj su se našle veoma zanimljive knjige iz različitih žanrova. S obzirom na velik...
više
velikiću uručena srednjoevropske nagrade za književnost vilenica  laguna knjige Velikiću uručena Srednjoevropske nagrade za književnost „Vilenica“
20.09.2019.
Prošle nedelje Dragan Velikić je bio gost Festivala „Vilenica“ u Sloveniji i tom prilikom mu je uručena istoimena nagrada. Među dosadašnjim dobitnicima su Peter Handke, Fulvio Tomica, Peter Esterhazi,...
više
utopljeni svet intervju sa džonom makgregorom laguna knjige Utopljeni svet: intervju sa Džonom Makgregorom
20.09.2019.
Makgregorov novi, za Bukera nominovan roman, „Jezero br. 13“ otvara potraga za trinaestogodišnjom devojčicom koja je nestala tokom šetnje kroz jedan od nacionalnih parkova u centralnoj Engleskoj. Ljud...
više
umetnici angažovani da privuku posetioce u biblioteke laguna knjige Umetnici angažovani da privuku posetioce u biblioteke
20.09.2019.
Privlačenje nove publike u biblioteke danas je možda teško, ali neke biblioteke su spremne na ovaj izazov. Kao način za istovremeno povećanje pismenosti i afirmaciju lokalnih umetnika, gradska bibliot...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.