Laguna - Bukmarker - Džafet Ašer: Knjige proširene stvarnosti - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Džafet Ašer: Knjige proširene stvarnosti

„Karlton pablišing“ je vodeći međunarodni izdavač sa sedištem u Londonu. Ova kuća objavljuje ilustrovane knjige za decu i odrasle, a specijalizovana je za popularne teme poput zabave, istorije, sporta, umetnosti, životnog stila, slagalica i razbibrige.



Tokom prošle decenije, ovaj izdavač je tražio način da se prilagodi promenama na tržištu: kao i sve industrije, i ovaj sektor je pretrpeo promene zbog toga što su se korisnici prebacili na nove digitalne proizvode i tehnologije.

Osnovna promena bila je angažovanje direktora za digitalni sektor. Pre godinu dana, zaposlili su Džafeta Ašera, a zanimljivo je da je dosta godina pre nego što se priključio „Karltonu“, upravo on uticao na promenu u kompaniji.

„Pre sedam godina sam predložio menadžmentu da razmotre korišćenje proširene stvarnosti u knjigama, ali kada pogledam unazad, verovatno je bilo prerano jer je to još uvek bilo vreme veb kamera i PC-jeva. Tek sa dolaskom pametnih telefona i tableta desila se eksplozija u korišćenju proširene stvarnosti i to je donelo uspeh kompaniji na ovom polju“, rekao je Ašer.

Kompanija je prodala više od 3,5 miliona knjiga proširene stvarnosti i privukla brendove poput „Mog malog ponija“, „Parka iz doba Jure“, „Ledenog doba“ i „Transformersa“, a nedavno je objavljena i knjiga za odrasle – vodič za preživljavanje „Osmi putnik“.

Koncept proširene stvarnosti je jednostavan. Korisnici treba da kupe knjigu, preuzmu aplikaciju na telefon ili tablet i krenu sa čitanjem skenirajući usput svaku stranicu: na taj način dolaze do dodatnog ili potpuno novog sadržaja.

Iako prodaja raste i aplikacija je jednostavna za korišćenje, veliki izazov za „Karlton“ je stvaranje koncepta koji će biti privlačan za knjige koje nisu deo velikih brendova poput „Osmog putnika“.

Ašer objašnjava da se samo efikasnim korišćenjem ovih proizvoda svi na dobitku: „Ako korisnik zna šta dobija, knjige će se dobro prodavati – tako je sa svakim digitalnim proizvodom. Nije stvar u tome šta se nalazi na naslovnoj slici i u tome je naš izazov.“

Tim proširene stvarnosti

Iako je Ašer taj koji vodi kompaniju ka proširenoj stvarnosti, on nije tehnolog i njegova uloga nije tehnološke prirode: „Moj posao je da pomognem kompaniji da nastavi da stvara intelektualno vlasništvo i koristi licence na inovativan način.“

„Karlton“ zapošljava ljude koji razvijaju tehnologije i dizajn na isti način na koji angažuje i autore za različite teme – Ašer kaže da na taj način dobijaju pravi spoj kompetencija i mogućnosti. Kompanija zapošljava tim koji je fokusiran na dizajn korisničkog interfejsa i koristi specijaliste za tehnologije, koji realizuju svaki projekat.

Zbog turbulentne današnjice i čestih promena, kompanija zapošljava radnike po projektu i ne drži se stalnih timova kako bi održala fleksibilnost i prilagođavala se modernim tokovima.

Proširena stvarnost budućnosti

U pogledu novih ideja, Ašera posebno zanima razvoj tehnologija za prepoznavanje slika, ali insistira na tome da će „Karlton“ nastaviti da i dalje stvara više štampanih stranica umesto da sve pretvara u digitalni sadržaj.

„Reč je o stvaranju dodatnih iskustava u samim knjigama, dodavanje elemenata koji ne bi bili mogući bez digitalnog sveta“, rekao je.

Smatra da je sledeći prirodan korak kod proširene stvarnosti prelazak sa telefona na naočare ili sočiva.

„Čini mi se da će ljudi očekivati da svaka podloga ubuduće ima na raspolaganju neke informacije u sledećoj generaciji interfejsa i zbog toga su ljudi toliko uzbuđeni oko proširene stvarnosti – to je nov način povezivanja sadržaja digitalnim putem“, rekao je za kraj.

Izvor: tech.newstatesman.com
Prevod: Dragan Matković


Podelite na društvenim mrežama:

Povezani naslovi
intervju sa lindom bustrem knausgor laguna knjige Intervju sa Lindom Bustrem Knausgor
18.09.2020.
Linda Bustrem Knausgor sedi za stolom u uglu jednog londonskog kafea nekoliko dana pre uvođenja mera karantina. Vitka, bleda i ozbiljna, u krem bluzi sa visokom kragnom, podseća na junakinje Ibsenovih...
više
intervju sa fredrikom bakmanom laguna knjige Intervju sa Fredrikom Bakmanom
18.09.2020.
„Uznemireni ljudi“ pisca Fredrika Bakmana na prvom su mestu na spisku knjiga koje treba da pročitate u septembru prema izboru nezavisnih knjižara širom zemlje. Bakmanova poslednja knjiga prati ...
više
roman gaela faja od sada i na filmskom platnu laguna knjige Roman Gaela Faja od sada i na filmskom platnu
18.09.2020.
Film Erika Barbijea „Mala zemlja“, rađen na osnovu istoimenog romana Gaela Faja, pojavio se u bioskopskim salama širom Francuske. Film je bio u takmičenju na najbolji frankofoni film u Angulemu, a kri...
više
sto mu tekstova rajke obeležavaju jubilej intervjuom sa osnivačem lagune laguna knjige Sto mu tekstova! Rajke obeležavaju jubilej intervjuom sa osnivačem Lagune
18.09.2020.
Želimo da obeležimo ovaj mali jubilej, tako da smo vam ovog petka pripremile ekskluzivni intervju sa direktorom i osnivačem izdavačke kuće Laguna, gospodinom Dejanom Papićem, koji je ujedno bio i prvi...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.