Laguna - Bukmarker - Drugi dan Sajma knjiga – okruženi knjigama i piscima [video] - Knjige o kojima se priča

Drugi dan Sajma knjiga – okruženi knjigama i piscima [video]

Drugi dan Sajma knjiga privukao je pasionirane ljubitelje knjige. Oni su imali odličnu priliku ne samo da razgledaju i kupuju knjige već i da se druže sa piscima Lagune.

Najtraženiji naslovi danas bili su „Veliki pad“ nobelovca Petera Handkea, „Solunska 28 – o prijateljstvu i izdaji“ Dr Neleta Karajlića, „Pertle“ Dominika Starnonea, „Čovek po imenu Uve“ Fredrika Bakmana i „Ples oko Sunca“ Vedrane Rudan.

Druženje sa piscima na štandu Lagune započelo je danas sa autorima knjige „Urnebesna hemija“.

Branko Stevanović, Dragana Petrović Kosanović i Andreja Leskovac od 14 sati su potpisivali svoju zbirku eksperimenata sa mućkanjem. Branko nam je otkrio zbog čega je autorima – a posebno onima koji stvaraju knjige za mlade, važan Sajam knjiga. „Važan je kako bismo se družili sa decom i upoznavali sa ljudima koji se bave istim stvarima kao i mi. Zahvaljujući sajamskim susretima može čak i da se dogodi da neko odluči da našu knjigu prevede na neki drugi jezik, pa ćemo tako dobiti priliku da 'kvarimo' ne samo našu već i decu u inostranstvu“, rekao nam je Branko, a njegova koleginica Andreja je dodala: „Važan je i kako bismo se bar jednom godišnje podsetili šta su prave vrednosti.“

Autorka knjige „Malo zeleno drvo“ Selina Lovren privukla je veliku pažnju posetilaca Sajma knjiga, jer je potpisivanje svoje knjige pretvorila u društveno angažovanu aktivnost: svakome ko je doneo knjigu na potpis autorka je poklonila seme hrasta. Mada Sajam knjiga oduvek za nju ima veliku važnost, ovaj joj je poseban, jer prvi put učestvuje kao autor. „Sad sve posmatram drugačije i baš sve mi je divno“, rekla nam je uzbuđena Selina nakon druženja sa čitaocima.

Od 16 sati na štandu Lagune bili su autori knjige „Bunker patka“. I Mirjani Đurđević i Branku Mlađenoviću dolazak na Sajam knjiga je tradicija od detinjstva. „Od svih događaja koji se dešavaju ovih godina u Srbiji, ovo će izgleda ostati jedini pravi kulturni događaj u Srbiji i samim tim njegov značaj je nemerljiv“, rekao je Branko, na šta je Mirjana dodala da je Sajam idealna prilika da se čitaoci podsete i nekih starih naslova, kojih više nema u knjižarama.

Vule Žurić je svoju zbirku priča „Forenzika Itake“ potpisivao od 17 sati. „Sajam je važan zbog tri stvari: pisaca, knjiga i čitanja. Svake godine se vodi priča o tome kakav nam Sajam treba, a nama u stvari treba Sajam knjiga i važno je da postoji takav kakav jeste, a on se sigurno menja kako se menjaju vremena. Izdavači najbolje znaju da postoji veliki broj ljudi koji dolaze na ovo mesto da bi se družili sa knjigom, a Laguna im omogućava da se druže i sa piscima“, rekao nam je Vule Žurić, koji je i urednik programa Sajma knjiga.

Autor knjige „Hipokratova deca“ Mladen Stevanović na Laguninom štandu bio je od 17 sati i 30 minuta. Rekao nam je da ga Sajam knjiga vraća u vreme kad je kao student knjige kupovao „na kilograme“. „Generalno, Sajam knjiga je jedna izuzetno važna kulturna institucija koja traje 64 godine, a sve što u Srbiji potraje preko pola veka zapravo opravdava svoje postojanje i svoje osnivanje. Jako je važno da se na jednom mestu okupe izdavači i autori, kao što je izuzetno važno što na svakom Sajmu gostuju pojedine države i narodi. Tako da u tom kontekstu Sajam služi za neku vrstu razmene ideja.“

„Meni je prva asocijacija na oktobar Sajam knjiga“, rekla nam je Daniela Bakić, autorka knjige „Čudima nikad kraja“, koja je na Laguninom štandu bila od 18 sati. „To mi je prilika da vidim šta se sve nudi, da napravim neki svoj izbor knjiga, odnesem ih kući i onda godinu dana gustiram. Nekad nemam vremena baš sve da ih pročitam, ali volim da se družim sa knjigama.“

Sve posetioce štandova Lagune u halama 1 i 4, kao i štanda Delfi u hali 4 očekuju veliki popusti!

Pored uobičajenih sajamskih popusta od 15% ili članskih popusta koji idu od 10% do 20% na štandovima Lagune u halama 1 i 4 na koje ste već navikli, i ove godine smo spremili veće popuste za kupovinu više knjiga, pa tako za kupovinu 3–5 knjiga važi i dodatni popust od 10%, 6–8 knjiga – dodatni popust od 15%, i za kupovine preko 9 knjiga – dodatni popust je 20%, kao i popularne akcije „3 knjige za 299 dinara“, „3 knjige za 499 dinara“ i „3 knjige za 999 dinara“.

Partner Lagune na ovogodišnjem Sajmu knjiga je Banca Intesa, a Laguni su se pridružili i brojni sponzori: Radio Laguna, Bambi, Grand Motors, City Residence, Voždove kapije, Moj Aviv, Generali osiguranje, Bel Medic, Beogyn, Hemofarm, Sport klub, Tref sport, Nescafé, Henkel, Dexy Co.

Pozivamo sve posetioce da objave fotografije našeg štanda i izdanja Lagune na društvenim mrežama uz korišćenje heštegova #SajamKnjiga2019 i #lagunaknjige i tako doprinesu velikoj zajednici knjigoljubaca koja je iz dana u dan sve veća. A kad završe kupovinu, neka nam fotografišu svoj sajamski ulov uz hešteg #DodajNaSpisak.