Laguna - Bukmarker - „39 tragova: Careva šifra – osma knjiga“ je izuzetno uzbudljiva avantura - Knjige o kojima se priča

„39 tragova: Careva šifra – osma knjiga“ je izuzetno uzbudljiva avantura

Kada je Grejs Kahil preminula, rođaci su izmileli sa svih strana u nadi da će se dokopati njenog bogatstva. Ali Grejs nije bila tipična stara dama, pa nije ni napustila ovaj svet na uobičajan način. Umesto testamenta i nasledstva, za sobom je ostavila potragu za 39 tragova koji vode do ogromnog bogatstva i najvećeg zamislivog autoriteta. Sada, šest timova familije Kahil učestvuje u trci oko sveta, tražeći zatrte tragove koje su postavili drugi poznati Kahili, uključujući Bena Frenklina i Mocarta.

Četrnaestogodišnja Ejmi i njen jedanaestogodišnji brat Den jedan su od timova. Siročad koju niko osim njihove voljene (i pokojne) bake nije želeo, nemaju šta da izgube u trci, pa su rešili da idu do kraja. Ali za razliku od svojih suparnika, oni nemaju ni novca, ni veza, niti su prošli specijalnu obuku, da i ne pominjemo činjenicu da su samo deca. Šanse su ozbiljno protiv njihovog tima, ali oni imaju veoma kul dadilju koja živi i putuje s njima a, pre svega, poseduju mnogo hrabrosti, visprenosti i odlučnosti. Trka je počela i zapravo nema nikakvih pravila.

Osma knjiga počinje u trenutku dok naši heroji lete ka Kini. Kao i obično, nemaju mnogo naznaka od kojih bi počeli, ali neko nepoznat im doturi nagoveštaj u avionu. I dok je svima ostalima na letu obećan akcioni film, Ejmi i Den su primorani da gledaju film „Poslednji kineski car“, i tamo, u pozadini scenografije, ugledaju Janusov grb. I tako kreću u Peking, do Zabranjene palate, gde je živelo šest generacija kineskih careva. Koristeći svoje kahilske talente, kao što su pravljenje diverzija i upadanje na mesta koja nisu namenjena turistima, otkrivaju neke veoma bitne informacije u lovu na tragove.

Ali čekajući da se susretnu sa Neli, svojom veoma kul dadiljom, Ejmi i Den saznaju nešto strašno o sopstvenoj prošlosti – oni su, zapravo, Madrigali. Za Madrigale se šuška da su najveće zlice od svih Kahila. Pa kako onda mogu oni, i, još bitnije, njihovi voljeni, preminuli roditelji kao i baka, da budu deo tako gnusne grupe? Ejmi i Den upadnu u vatrenu raspravu o ovoj temi i to rezultira time da Den pobegne u gužvu. I onda se izgubi. Kako uopšte mogu da se nadaju da će pronaći jedno drugo u zemlji sa billion ljudi?

Nakon što su očajnički svuda tražile Dena, Ejmi i Neli urade baš ono što su se nadale da će izbeći – obrate se za pomoć konkurenciji. Ali čak i ujak Alister ne uspeva da pronađe nestalog dečaka. Bolesne od brige i bez drugih opcija, Ejmi i Neli čine jedinu stvar koje mogu da se sete: nastavljaju sa potragom za tragovima u nadi da će Dena pronaći usput. A sledeći korak u potrazi je zaista ogroman – put na vrh najvišeg planinskog vrha na svetu, Mont Everest.

Gordon Korman je napisao „Jednu pogrešnu notu“, drugu knjigu u serijalu 39 tragova, i ovaj nastavak trke ispunjen je izuzetnim uzbuđenjem, sa puno smeha i malo više detalja o ovoj intrigantnoj misteriji. Izvlači na svetlo veoma snažne emocije, dok se Ejmi i Den bore da se suoče na novootkrivenom istinom o madrigalskom poreklu, i, kasnije, sa međusobnim gubitkom, a ove sirove emocije čine likove još upečatljivijim i ljudskijim.

Pa ipak, „Careva šifra“ nije previše emotivna, zapravo je prepuna akcije, avanture i komedije. Osim toga, Den se poveže sa nekoliko monaha i nauči nešto borilačkih veština, i rok zvezda konkurencije, Džonah, u ovom delu se pojavljuje da odigra veliku ulogu, a Ejmi i Den se suočavaju sa mnogim sumnjama u vezi sa Nelinim identitetom. Korman sve ove detalje povezuje impresivnim i ekspresivnim stilom, koji prosto vuče čitaoce na vožnju koja ostavlja bez daha.

Pa ipak, ne možemo da ne primetimo da se ovaj neverovatno zabavan serijal ipak bliži svom kraju, i da preostaju još samo dve knjige.

Ali to nije sve. Dreamworks studio priprema film baziran na ovoj seriji, pa imamo čemu da se radujemo, jer je potraga za 39 tragova daleko od gotove.

Autor: Kris Šenli-Dilman