Laguna - Bukmarker - 21 knjiga koja je obeležila 2021. - Knjige o kojima se priča

21 knjiga koja je obeležila 2021.

Za one koji se pitaju zašto baš 21 knjiga – zato što je 2021. godina. Sledeće godine ćemo listu proširiti na 22 knjige, i tako redom. Sa svakom godinom preporučujemo još jedan naslov iz naše bogate i raznovrsne produkcije. I svake godine nam je teško da sastavimo ovu listu, na kojoj se nalaze knjige objavljene od januara do decembra tekuće godine.

Ovo su knjige koje su, po mišljenju naše redakcije, obeležile 2021. godinu, a naslovi su poređani po hronološkom redu objavljivanja, od januara pa do decembra.

1. Dobrovoljac – Džek Ferveder

Pre nepunih 12 meseci objavili smo izuzetnu knjigu Džeka Fervedera o još izuzetnijem čoveku, Vitoldu Pileckom, čoveku koji se zove Hrabrost i veći je heroj od svih superheroja. O njemu ne piše nijedan udžbenik iz istorije, niti sama istorija. Ova knjiga izaziva duboke emocije i čita se kao triler. A glavni junak je sasvim običan čovek koji se do krajnjih granica ljudske izdržljivosti bori protiv zla.
2. Život na našoj planeti – Dejvid Atenboro

Pored korone koja je duboko potresla ceo svet i izmenila način života, postoji tema koja je daleko važnija od pandemije virusa. Tema kojom bi trebalo da počne svaki dnevnik, o kojoj bi trebalo da govorimo svaki dan, i koja bi trebalo da bude glavni predmet u školi – klimatske promene i očuvanje prirodnih resursa. Ser Dejvid Atenboro zna o čemu govori. Pročitajte ovu knjigu i uključite se u život u jednom jedinom domu koji (još) imamo.
3. M. Sin veka – Antonio Skurati

On je poput zveri: nanjušio je vreme koje dolazi. Pišući o Musoliniju, Skurati je duboko svestan da piše o jednom od najmonstruoznijih ljudskih bića koje je istorija upamtila. Pročitajte ovaj „dokumentaristički roman“, zasnovan na istorijskim izvorima, u kojem Benito Musolini u prvom licu govori o osnivanju i usponu fašizma. „M. Sin veka“ je važan roman koji staru priču priča kao da je nova, čineći da ona postane svevremena, kao klasik.
4. Frida Kalo i boje života – Karolin Bernard

Bez mnogo reklame, ovaj roman je vrlo brzo privukao čitalačku publiku i već tokom letnjeg izdanja Noći knjige postao jedan od najtraženijih naslova. Ova zanimljiva kombinacija romana i biografije upoznaće vas sa Fridom Kalo i njenim uzbudljivim životom. Preporuka za sve ljubitelje knjiga o hrabrim, uspešnim ženama koje imaju dovoljno drskosti da postanu uzor drugima.
5. Ordesa – Manuel Vilas

Diskretni miljenik knjigoljubaca, ovaj roman smo interno „obeležili“ kao španski ekvivalent Srđanu Valjareviću. U pitanju je autobiografska priča koja se obraća autorovom ocu i majci, insistirajući na dilemi da li je autor mogao da bude bolji sin ili nije. U isto vreme, posredi je duboka analiza španskog društva u poslednje dve generacije. Sve se sklapa, odnos između oba sloja teksta je sklizak, lucidan i sjajan.
6. Venera i Afrodita: Istorija jedne boginje – Betani Hjuz

Profesorka Betani Hjuz je nagrađivana istoričarka, autorka i voditeljka, koja se već 25 godina bavi antičkom i srednjovekovnom istorijom i kulturom. U ovoj knjizi vodi nas stopama drevne boginje ljubavi kroz kompleksnu istoriju zapadne civilizacije staru šest i više hiljada godina. Stopama drevne boginje ljubavi ne samo kroz civilizaciju.
7. Velika sestra, Mala sestra, Crvena sestra – Jung Čang

Za života, a i kasnije, sestre Sung iz Šangaja bile su kao likovi iz kineske bajke. Bilo ih je tri: „Prva je volela novac, druga moć, a treća svoju zemlju“. Na klackalici između istoka i zapada, živele su u tri veka, na dva kontinenta i za vreme revolucije, sa posledicama čiji se eho danas, možda, oseća više nego ikada u životima svih nas.
8. Diana Budisavljević – Nataša Mataušić

Prerađena i prilagođena širem čitateljstvu, doktorska disertacija Nataše Mataušić otvorila je novi svet nepojmljivog užasa i strahota koje je prema hrvatskim Srbima počinio ustaški režim za vreme NDH. Objektivno i kritički utemeljeno upozorenje na brojne predrasude i mitove koji su dominirali hrvatskom, odnosno jugoslovenskom društvenom scenom.
9. Moja sestra serijski ubica – Ojinkan Brejtvejt

Ne možete da pročitate ovu knjigu i da nemate komentar. Priča o ubistvu ne bi trebalo da bude tako vesela. Priča o sestrama serijskim ubicama sadrži mešavinu crnog humora, ljubavne priče i porodične drame. Pitanje koje čitalac ima odmah na početku je zašto dobra sestra pomaže lošoj, a razlozi se nižu dok jurimo kroz ovu neobičnu priču koja prevazilazi okvire žanra i postaje neobična mešavina porodične drame i trilera.
10. Molitva za Ovena Minija – Džon Irving

Iako ovo nije njegov roman koji je dobio najviše pohvala od kritičara, ostaje jedno od njegovih najupečatljivijih ostvarenja. Kroz glas Džona Vilrajta upoznajemo Ovena Minija, kržljavog dečaka koga školski drugovi uživaju da muče, sve dok ne izraste u tinejdžera koji uliva poštovanje i strah zbog mistične aure koju širi. Ubeđen da je oruđe u Božjim rukama, Oven Mini je rešen da ispravi zlo koje je naneo Džonu Vilrajtu, kako bi ispunio zadatak dodeljen Božjom voljom.
11. Zapisano u beskraju – Irene Valjeho

Ako volite knjige a svom duhu biste poželeli takav ručak, vaš restoran sa neverovatnom ponudom ukusa, mirisa i lepote zvao bi se „Zapisano u beskraju“, a šef kuhinje Irene Valjeho. Ogromno znanje i poznavanje teme o kojoj se piše, predivan stil, nenametljiva metodologija izlaganja, svi elementi potrebni da čitate, uživate, saznajete, da steknete sliku o istoriji i tradiciji pisane reči.
12. Igra s Vukovima – Majkl Blejk

Više od 30 godina posle objavljivanja istoimenog filma koji je dobio sedam Oskara, ovaj roman je prvi put preveden na srpski. To je priča o propasti Komanča, najmoćnijeg indijanskog plemena u američkoj istoriji, ali i dirljiv roman o duhovnom putovanju jednog slomljenog čoveka, o civilizaciji vrednoj divljenja koju smo uništili, o porodici, prirodi, hrabrosti i potrazi za slobodom.
13. Stručnjak za ljubomoru i druge priče – Ju Nesbe

Ju Nesbe nas je ove godine iznenadio zbirkom od sedam priča na čijoj sceni nema obavezno krvi, leševa i detektiva. Spajajući psihologiju sa kriminalistikom, Nesbe se još jednom pokazuje ne samo kao norveški i skandinavski nego i kao evropski i svetski majstor pripovedne proze, uspevajući da napravi umetnost koju će obožavati široka publika.
14. Apropo ničega: Autobiografija – Vudi Alen

Najkontroverznija knjiga ove godine, i to na svetskoj sceni, upravo je ova autobiografija. Ako volite filmove Vudija Alena, onda će vam se beskrajno dopasti i ova knjiga. Iskrena, duhovita i na momente komična ispovest otvoreno pretresa brakove, skandale i optužbe kojima je bio izložen i koje se ponovo obrušavaju na njega. Upoznajemo se s njegovim demonima, greškama, uspesima i osobama koje je voleo, s kojima je sarađivao i od kojih je učio.
15. Izgubljena sestra – Lusinda Rajli

U poslednjoj knjizi iz izuzetno popularnog serijala Lusinde Rajli šest usvojenih ćerki Tate Solta kreću u potragu i lov za sedmom sestrom. Ovog puta čitamo o Irskoj iz perioda dvadesetih godina prošlog veka, kada se Irska prvi put borila za nezavisnost od Britanaca. Upotreba dnevnika koji je pronađen u sadašnjosti je zapravo most pomoću kog se priča preliva napred-nazad kroz vreme.
16. Deca Volge – Guzelj Jahina

Iako je ovaj naslov ranije objavljen na srpskom, već po samom svom objavljivanju u Laguni privukao je veliko interesovanje čitalaca. U pitanju je roman nagrađene ruske autorke Guzelj Jahine, koji obuhvata dvadesetak godina burne ruske i sovjetske istorije opisujući život nemačke autonomne zajednice u stepama kraj Volge. Maestralno štivo.
17. Dajana: Njena ispovest – Endru Morton

Senzacionalna biografija princeze Dajane momentalno je dospela na top-listu Lagune. Ovo novo izdanje njene životne priče – koje uključuje i Dajanina sećanja, kao i nove detalje o događajima povezanim sa njenom smrću – dirljivo pojačava utisak koji je ostavila ova ikona stila i iskreni borac za prava potlačenih i bolesnih. Neshvaćena i neprihvaćena u kraljevskoj porodici, Dajana je ostala upamćena i voljena kao prava narodna princeza i kraljica srca.
18. Mi protiv vas – Fredrik Bakman

Fredrik Bakman jednostavno nikada ne izlazi iz mode. Kako se pojavio nastavak „Medvedgrada“, roman „Mi protiv vas“ našao se na vrhu top-liste najprodavanijih naslova u Laguni. I u ovom romanu se nalaze svi oni sastojci koje ljubitelji Bakmanovih romana toliko vole. Mala preporuka: ako mislite da poklonite jednu od ove dve Bakmanove knjige, počnite ipak od „Medvedgrada“. Za svaki slučaj.
19. Utopia Avenue – Dejvid Mičel

Očekujte neočekivano! Zar nije uvek tako sa svakim njegovim novim romanom? Autor nam ispreda uzbudljivu priču o usponu psihodeličnog rok benda Utopia Avenue šezdesetih godina. Svi su tu, Dženis Džoplin, Lenard Koen, Erik Klepton, Dejvid Bouvi i mnogi drugi. Ljubitelji Dejvida Mičela će ovde sa zadovoljstvom prepoznati neke likove iz prethodnih romana. Ovaj roman na momente deluje previše dobro, ali Mičelu pisanje doista ide od ruke.
20. Tugovanke za zavičajem – Ajad Aktar

Dobitnik Pulicerove nagrade Ajad Aktar ostvario je u ovom romanu maestralnu kombinaciju eseja i dnevnika. Ovo nisu memoari, ali jesu činjenice o njegovom životu, priznanje o neprestanim poniženjima i napadima u zemlji čiji je pisac (premda su mu roditelji palestinski imigranti), a što kod njega izaziva osećanje besa i otuđenosti. Posmatramo svet koji se raspada očima jedne porodice koja nas vodi od urbane Amerike, preko centralne Evrope do gerilskih vidikovaca u planinama Avganistana.
21. Svaki dan u godini 3 – Uve Jonzon

Na kraju 2021. zaokružili smo trilogiju nemačkog autora Uvea Jonzona, koju savremena kritika svrstava među najvažnije romane 20. veka. Stoleće za nama otvorilo je vrata za opsežne freske moderne porodice ali i društva koje je doživelo mnoge kulturološke promene. Dok su prva dva dela trilogije upečatljiva pripovest majke, treći deo veličanstveno zaokružuje pogled njene ćerke na sadašnjost jer nas život ove dve žene podseća na sve ono što nas u aktuelnom trenutku uznemirava.