Laguna - Bukmarker - Zajedničko čitanje knjiga: 5 razloga zašto je to super - Knjige o kojima se priča

Zajedničko čitanje knjiga: 5 razloga zašto je to super

Na blogu Knjigoteka.rs pronašli smo veoma zanimljiv (knjigoljubački, razume se) tekst o (dobrim) razlozima za čitanje u paru. Zorana Karapandžin, autorka bloga, dala je sjajne argumente svima koji vole da razmenjuju (instant!) svoje utiske o pročitanoj knjizi.

1. Zajedničko čitanje knjige je izuzetno motivišuće

Koliko puta vam se desi da neku knjigu malo odugovlačite? E pa kad čitate knjigu kao buddy read, odrede se neka pravila koliko poglavlja ili strana se čita dnevno. To nikad nije neki prevelik broj, već optimalan broj strana koji svako može da postigne. Ako imate obaveze ceo dan, radite, trenirate, šetate kuče  – vreme za čitanje vam je pomalo ograničeno. Uglavnom vam pred spavanje ostane par sati koje možete da posvetite knjizi. E pa, ako su ostali učesnici u buddy read-u uspeli preko dana da pročitaju to što je trebalo, a vi niste – požurićete da ih stignete jer želite da učestvujete u diskusiji. To je psihološka stvar. Svaku knjigu koju čitate zajedno s nekim pročitaćete brže i sa više razumevanja nego kada biste je čitali sami – i to je prvi razlog da postanete deo nekog čitalačkog kluba.

2. Imate s kim da pričate o knjizi dok je čitate

Kao što sam rekla, jedina stvar koju volim više od čitanja knjige, jeste da o njoj blebećem. E pa, buddy read je idealna stvar za vas ako i vi to volite. Nećete morati da smarate ljude pričom o knjizi jer ćete imati ljude koji čitaju s vama i jedva čekaju da čuju vaše mišljenje. Nije li to apsolutno sjajno? Za mene jeste, pošto ponekad imam utisak da jako smaram ljude oko sebe. Na primer, napišem članak o nekoj knjizi koju sam pročitala. Neka osoba mi kaže da planira da pročita tu knjigu. I sad bih ja tu osobu uputila na svoj blog, plus bih sad mogla da joj pričam satima i satima šta je čeka i koliko će joj biti dobro. A opet mi je glupo da to radim. Ovako imate svoje kolege koji dele vaš entuzijazam! I svi jedva čekaju 8 uveče, da se skupite na zajedničkom četu i da pričate o tome šta ste pročitali. Znam da zvuči geeky, ali svi smo mi pomalo štreberi kad je reč o njigama, zato i imamo bookstagram, zar ne?

3. Čitate sa više razumevanja i razvijate sposobnost kritičkog mišljenja

Ponekad, kada samo želimo da završimo neku knjigu, može se desiti da je zbrzamo. Takođe se nekad desi da, zbog svih ostalih obaveza i problema, nismo stopostotno fokusirani na to što čitamo. Čitaš nešto i kad pređeš 5-6 strana skapiraš da nemaš pojma šta si pročitao jer si mislio o nečemu što te je tog dana iznerviralo. Ili je jednostavno uticalo nekako na tebe i sad ne možeš da prestaneš da misliš o tome. E pa kada čitaš knjigu zajedno sa nekim, toga nema. U neko doba dana sledi diskusija o knjizi i trebalo bi da kažeš nešto o njoj. Osećaćeš se jako glupo ako samo napišeš nešto tipa – slažem se sa kolegom, sve je tačno. Ne želim da kažem da je buddy read neka strašna obaveza, ali prosto se očekuje da izneseš svoje stav o pročitanom. Taj stav treba da bude smislen i zato ipak treba malo da razmisliš o tome što si pročitao.  Ima sigurno ljudi koji će na ovo reći kako su oni potpuno fokusirani na apsolutno sve što čitaju, i njima svaka čast ako uopšte postoje. Zato je buddy read zapravo odličan način da se izađe iz tog rutinskog čitanja u koje svi ponekad zapadnemo.

4. Obratićete pažnju na stvari koje možda ne biste primetili kad biste sami čitali

Četiri oka uvek vide bolje nego dva, i tako je sa svim u životu – pa i sa knjigama. Čitanje lektira u srednjoj školi me je tome naučilo. Kada bismo svi zajedno na času analizirali neko delo, uvek su svima bile interesantne različite stvari. Na primer, kad smo čitali „Kaina“, neki ljudi su primetili stvari koje ja možda nisam, pa me je to navelo da više obratim pažnju na neke detalje. I to je jedna genijalna stvar. Toliko je dobar taj osećaj eureke kad skapirate zašto je baš taj detalj na tom mestu bitan. I kad skapirate da ga sami možda ne biste videli. Svako od nas različito percipira svet oko sebe. Neko drugi vidi moj život na potpuno drugačiji način od mene, i to je meni baš zanimljivo. Svako gleda stvari iz drugačije perspektive, tako da se to prenosi i na knjige. Zbog toga ćete knjigu shvatiti na mnogo bolji način ako je čitate zajedno s nekim. A kao što će vama taj neko pomoći da jasnije vidite neke stvari i uočite neke naizgled nebitne detalje, tako ćete i vi uticati na njihovo viđenje i možda malo promeniti njihovu percepciju.

5. Postaćete deo jedne mini zajednice gde ćete upoznati super ljude

Last, but not least. Ne želim previše da patetišem, ali ovo je jedan divan aspekt book club-ova. Ja svaki dan preko bukstagrama upoznajem super ljude. Svi ste se okupili oko jedne stvari koja vam je svima podjednako interesantna, a to su knjige. Kroz buddy read neke knjige videćete kako drugi ljudi razmišljaju i bolje ćete ih upoznati. A takođe ćete i sebe bolje upoznati kroz to. Imaćete utisak kao da ste u nekom timu, nekoj zajednici zatvorenog tipa kojoj nema svako pristup. Zvuči malo elitistički, ali jeste tako. Vaš book club je nešto što je za vas posebno i čemu imaju pristup samo ljudi koji podjednako vole da čitaju i žele da čitaju istu knjigu. Zbog toga vas pozivam da se priključite nekom čitalačkom klubu ili postanete učesnik sledećeg buddy read-a na Instagramu. Obećavam da će vam to biti jedno potpuno novo iskustvo i da ćete početi skroz drugačije da gledate na neke knjige.

Autor: Zorana Karapandžin
Izvor: knjigoteka.rs

25.04.2024.