Laguna - Bukmarker - Velika čitanost knjiga domaćih autora - Knjige o kojima se priča

Velika čitanost knjiga domaćih autora

Izdavačka kuća Laguna objavljuje književnost koja iz dana u dan ima sve veću čitalačku publiku, a proza u Srbiji zauzima sve veći značaj u društvu. Ponekad je jezik kojim se piše jedini način da se govori o istoriji, filozofiji, religiji, stvarima koje smo proživeli ili koje nas okružuju. Čitaocima je danas sve mnogo dostupnije, a dobre knjige su izbor koji neretko prave, zato Lagunini pisci imaju velike tiraže.

Knjiga „Spas“ Isidore Bjelice postiže veliki uspeh. „Spas“ je ultimativna knjiga za spasenje tela i duše, koja ne može da se poredi ni sa jednom drugom knjigom po iskrenosti, emocijama, ali ni velikom broju tajni i recepata koje autorka otkriva. U štampu je ušlo dvadeset peto izdanje knjige „Spas“, što govori o tome da je publika prepoznala njenu iskrenu emociju i motiv za pisanje da sa javnošću podeli najteže trenutke svog privatnog života.

Jedan od najznačajnijih srpskih savremenih pisaca Igor Marojević opisao je u novoj knjizi „Beograđanke“ (Laguna, 2014) ljubavne nesporazume, zbližavanja, iskušenja i želje različitih žena. Sve ove teme bliske savremenom čoveku probudile su veliko interesovanje čitalaca, ali i stručne javnosti. Knjiga je svetlost dana ugledala 1. jula, a u štampi se već nalazi peto izdanje knjige za koju je književnik Filip David rekao: „Odlična proza! Zrelo, majstorski. Svaka priča je sjajna. Mnogo odličnih detalja, poznavanja ženske psihologije.“

Petim izdanjem se može pohvaliti i dr Nele Karajlić, čija hit knjiga ovog leta „Fajront u Sarajevu“ doživljava svoje peto izdanje u tiražu od 10.000 primeraka. Dr Nele Karajlić je jedan od najdragocenijih insajdera još neispričane priče o Jugoslaviji, koja je cela igrala rokenrol, čak i u nedelji kad je otišô Hase i kada je crkô maršal i kada nam se ženio Vukota! Pred nama je neodoljivo ispričana priča o odrastanju, sazrevanju i starenju u jednoj zemlji koja se krvavo raspala, a onda formirala slobodnu teritoriju u našim sećanjima. Čitaoci su oduševljeni autobiografijom „Fajront u Sarajevu“ koja je do sada štampana u 70.000 primeraka.

Otvorimo li bilo koju od predivnih knjiga Ljubivoja Ršumovića, zaboravićemo na sve njegove pokušaje da ne otkrije kako nije pristao nikada da odraste. „Ujdurme i zvrčke iz antičke Grčke“ je najlepša knjiga za sve ljubitelje mudrih priča i lepršavih reči, a u štampi je peto izdanje ove knjige kojom nam je Ršumović dao najlepši poklon – želju da i sami otkrivamo šta se u nama i oko nas zbiva i da o tome mislimo i govorimo nesputanim jezikom.

Dejan Lučić, kultni pisac čitave jedne generacije, svojim knjigama donosi nam zaprepašćujuće trilere u kojima se mešaju fakta i fantazija koja, protokom vremena, postaje stvarnost... Kao dobar poznavalac teme, on nas uvodi u tajne masona, njihovih običaja, skrivenog načina govora, sistema skupljanja informacija i uticaja na događaje, u mehanizme obaveštajnih službi, njihovih obmana i manipulacija svešću... U štampi je šesto izdanje knjige „Kineska osveta“, peto izdanje priručnika za osvajanje vlasti pod nazivom „Teorija zavere I – Priručnik za osvajanje vlasti“, treće izdanje knjige „Islamska republika Nemačka 3: Mosadova meta“ i drugo izdanje knjige „Ljubav sa Pink Panterom“ koja otkriva zakulisne puteve kriminala i novca i upoznaje nas s tajnama legendarne grupe lopova koju favorizuju britanski i nemački mediji.

Knjiga mozgalica i glavolomki čuvenog pisca i pustolova Uroša Petrovića „Misterije Ginkove ulice“ nudi izazove za sve odvažne istraživače i mudrice. Ljubitelji „Avena“, „Zagonetnih priča“ i „Petog leptira“ uživaju i u ovoj sjajnoj zbirci misterija, ilustrovanoj neponovljivim crtežima maestra Dejana Mandića, a to potvrđuje i činjenica da je u štampu ušlo jedanaesto izdanje ove knjige. Novi tiraž biće štampan u 2.000 primeraka.

Neiscrpna tema o ljubavi podstakla je Jelenu Bačić Alimpić da svoja osećanja i razmišljanja prenese na papir. Napisala je „Ringišpil“, knjigu koja doživljava svoje trideset treće izdanje. I roman „Pismo gospođe Vilme“, koji govori o tajnama porodične prošlosti i sudbini žene koja je svoj život žrtvovala zbog ljubavi, dobro se kotira kod čitalačke publike. U štampi se nalazi dvadeset sedmo izdanje ove knjige koja će se štampati u novih 3.000 primeraka.

Basarin roman, nesvakidašnja alegorija o srpskim naravima, današnjim i svagdašnjim, pod nazivom „Dugovečnost“ odvija se kroz razgovor glavnog lika Nastasijevića sa svojim zemljakom Maslaćem, koji kao gastarbajteri obavljaju posao hranitelja majmuna u frankfurtskom zoološkom vrtu. U duhu najuspelijih komediografskih ostvarenja ova knjiga zasmejava čitaoce do suza i još jednom, u Basarinom maniru i besprekornom pripovedačkom stilu, nepogrešivo razotkriva lice i naličje našeg mentaliteta. U štampi je sedmo izdanje ove knjige.

I knjiga „Gavrilov princip“ grupe autora je knjiga čijih je četrnaest priča o Sarajevskom atentatu zaintigiralo čitaoce. U štampi je treće izdanje ove knjige koja će se štampati u tiražu od 2.000 primeraka.

Knjiga „Dorćol“ Svetlane Velmar Janković, koja je dobila „Andrićevu nagradu“ za najbolju knjigu priča, po rečima kritičara, „opčinila je čitaoce prenoseći ’dobri duh Dorćola’ u ključ pomoću kojeg u naznakama i kroz sivilo stvarnosti uspevamo da uđemo u raskoš prošlosti“. Uskoro će iz štampe izaći treće izdanje ovog jedinstvenog putovanja ulicama Dorćola nazvanim po znamenitim istorijskim ličnostima.

Sudbina jedne žene između dva veka i nekoliko kraljevina, ljubavi i patnje, neverstva i beskrajne vere u svoju zemlju ispisana na stranicama romana „Gospodarica Ana“ zaintrigirala je čitaoce koji su ovoj knjizi poverili pažnju. Uskoro će iz štampe izaći četvrto izdanje knjige koja nas upoznaje sa Anom, divljom devojčicom koja je u bliskom srodstvu sa velikim županom Nemanjom. Ana rano ostaje bez majke i raste u Toplici pod uticajem viteza Antinoja i vidara monaha Jovana. Gradi selo koje joj je ostalo od majke i rudnik srebra na Kopaoniku. Porodica je udaje u Veneciju u moćnu kuću Dandolo. Dočekuje u svom selu prolazak krstaša, rat među Stefanom i Vukanom, razaranje i pljačkanje rudnika, kugu, glad... i potpunu promenu ustrojstva sveta sa padom Carigrada 1204. godine.

„Trkači na duge pruge“ Maje Trifunović je duhovita pripovest koja se, kao klupko, odmotava pred budnim okom čitaoca, pisac nam srce hvata za gušu i ne pušta ga do kraja, kada ste slobodni da se poslužite vinom i predahnete u tišini, s likovima koje od ranije znate, kraj jezera na kom ste i ranije bili. Ko okleva, neka ostane na suvom; ko želi, neka uđe u vodu. Preporučljivo je, u oba slučaja, ponuđenu čašu iskapiti do dna – vino je oporo, ali pitko, bistri misao i ne izaziva mamurluk... U štampi je drugo izdanje ove knjige.

Drugo izdanje doživeće i „Sentimentalna povest Britanskog carstva“ Borislava Pekića. Objedinjujući mnoge istorijske istine i zablude, Borislav Pekić, dugo godina azilant na britanskom ostrvu, stvorio je neobičnu, istorijski validnu i čitalački uzbudljivu i zanimljivu povest gordog Albiona – britanskog Ujedinjenog Kraljevstva. „Sentimentalna povest Britanskog carstva“, međutim, uzdiže se iznad „terora istorije“, ali i iznad književnih uopštavanja i fikcionalizacije, ironijskim otklonom prema inače pouzdanom istoriografskom pristupu građi. Na taj način je stvorio delo koje svedoči da je istorija „učiteljica života“ ali je opisao i njene dobre i loše đake.

Autor bestselera „Konstantinovo raskršće“ i „Duge noći i crne zastave“ Dejan Stojiljković ima veliku čitalačku publiku. „Znamenje anđela“ je istorijski roman čije će se sedmo izdanje naći uskoro u prodaji. Baš kao prethodni romani, „Konstantinovo raskršće“ i „Duge noći i crne zastave“, i „Znamenje anđela“ ima u sebi dosta referenci na književnost, strip, muziku i film.

Bestseleri izdavačke kuće Laguna zadržali su kulturnu vrednost koju čitaoci prepoznaju. To je razlog zašto knjige domaćih autora imaju veliki uspeh kod čitalaca.