Laguna - Bukmarker - 7 važnih sitnica koje rade svi ljubitelji knjiga - Knjige o kojima se priča

7 važnih sitnica koje rade svi ljubitelji knjiga

U ovom svetu koji se brzo menja, mnogi od nas se prilagođavaju promenama koje se dešavaju. A i moramo, jer nam je deda Darvin dao važan savet u svom konceptu „preživljavanja najprilagodljivijih“. Isti slučaj je i kada je reč o čitanju. Mnogi od nas su toliko opsednuti luksuznim životom da su bogatstvo i uspeh jedine stvari koje pokušavamo da postignemo. Retko kada trošimo vreme na uživanje. Ali postoje mnogi koji i dalje grade kule u vazduhu i razgovaraju o Mesecu i magiji. Biblioteka je njihovo utočište, miris knjiga priziva drage uspomene, a pomisao na završetak  zanimljive knjige uliva strah. Iako ih možda zovu „štreberi“, samo ljubitelji knjiga poznaju radost u malim stvarima koje dolaze sa čitanjem knjiga. Evo 7 važnih sitnica koje rade svi bibliofili.

Ciknu od uzbuđenja kada spaze dobru knjigu ili biblioteku: Dobra knjiga koje ste želeli da se dočepate? A šta kažete na to da provedete ceo dan u ćošku biblioteke sa knjigom u rukama , gde niko ne može da vas uznemirava? Možda ovo vama ne zvuči dobro, ali knjigoljupcima ovo zvuči gotovo rajski!  Zbog knjige ili biblioteke srce počne da im preskače, ili u nekim slučajevima počne brže da lupa. Ciknuće od uzbuđenja i počeće da skaču kao dvogodišnjaci.

Mirišu stranice knjige: Nemojte se iznenaditi ako nađete osobu koja njuši stranice knjige. Ljubitelji knjiga imaju nešto, nekakvu „povezanost“, sa knjigama. Mogu da omirišu reči i priču kako bi zaključili koliko je dobra (ili loša, što je retkost). Dakle, sledeći put kada naiđete na osobu koja lista knjigu, njuška, udiše plesnjivi miris, nemojte misliti da je zavisnik. U stvari, jeste, ali nije narkoman.

Prelaze prstima po stranicama knjige: Svi ljubitelji knjiga će se složiti da, čim dohvate knjigu, ne počinju odmah da je čitaju. Gledaće u korice satima, onda će okrenuti poleđinu i preći prstima po stranicama da bi upili sve reči.

Oči im se zacakle na pomen omiljene knjige: Ako ikada pomenete njegovog omiljenog autora ili pesnika, prisustvovaćete čudu. Vašem knjigiljupcu će se raširiti zenice, a lice će mu se ozariti. Ako nameravate da malo više saznate o tom autoru ili pesniku, ovo je pravi čas za to i imate pravu osobu koja će vam dati sve informacije.

Mogu nadugačko da raspravljaju o nekom delu a da im ne dosadi: Svaki ljubitelj knjiga će sa zadovoljstvom diskutovati o autoru svojih omiljenih dela. Ako tragate za detaljnim odgovorima na pitanje i spremni ste da slušate, imaćete pravu poslasticu. Ako to nije slučaj, zbog odluke da postavite pitanje biste se kajali satima, jer kada ljubitelji knjiga počnu da pričaju, neće im biti dovoljno da samo saznate priču, već će vas naterati da takođe prečešljate štivo od ključnog značaja.

Za čitanje je neophodno da se udobno smestite: Ne postoji neko posebno mesto kojem se ljubitelji knjiga raduju kada čitaju, ali nema ništa bolje od radosti čitanja na nekom udobnom mestu. Ipak, ovo nije isto kod svih. Mnogi vole da se ušuškaju u nekom ćošku ili da legnu na sofu dok im noge vise u vazduhu, a glava dodiruje pod, ili čak da legnu na gomilu prljavog veša. Samo je udobnost važna.

Pomisao na završetak očaravajuće knjige izaziva strah: Iako svi ljubitelji knjiga vole da čitaju i umeju da posvete beskrajne sate ovoj aktivnosti, takođe ih plaši pomisao na završetak knjige. Razlog  je zato što imaju običaj da stvore izmišljenu zemlju u kojoj se radnja odvija i napuštanje tog mesta im steže srce.  To je teže nego oporavak od slomljenog srca. Ne, ne preterujemo; to je istina.

Izvor: offshootbooks.wordpress.com
Prevod: Borivoje Dožudić

odgovori koji su neophodni nikad bolja sve o famoznoj menopauzi u prodaji od 24 aprila laguna knjige Odgovori koji su neophodni: „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ u prodaji od 24. aprila
23.04.2024.
Ginekološkinja Šila de Liz prihvatila se odgovornog zadatka i u knjizi „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ dala detaljan vodič i odgovore na mnoga pitanja za važan period života žene. Ova knjiga p...
sjajne akcije za svetski dan knjige  laguna knjige Sjajne akcije za Svetski dan knjige!
23.04.2024.
Dan koji cela planeta obeležava kao Svetski dan knjige je 23. april. Ali kada ste knjigama okruženi svaki dan kao mi u Laguni, onda je za nas svaki dan Dan knjige! Ipak, u nedelji kada svi pose...
rajko grlić 23 aprila u kc grad, u okviru programa booking balkan  laguna knjige Rajko Grlić 23. aprila u KC Grad, u okviru programa „Booking Balkan“
22.04.2024.
U okviru književnoumetničke platforme „Booking“, Kulturni centar Grad organizuje programski segment pod nazivom „Booking Balkan“, u kom će 23. aprila od 18 sati gostovati Rajko Grlić, jedan od najznač...
22.04.2024.