Laguna - Bukmarker - 6 najskupljih knjiga koje možete kupiti na internetu sa zanimljivim opisima - Knjige o kojima se priča

6 najskupljih knjiga koje možete kupiti na internetu sa zanimljivim opisima

U slučaju da imate višak novca, najbolje je da ga utrošite na knjigu. Ako imate pozamašan višak novca koji vam cepa džepove, a džepovi su vam od svile, zlata, jednoroga ili tako nečeg, onda je još bolje da ga utrošite na knjigu. Veoma skupu knjigu. Srećom, mnoge takve su dostupne na internetu, i zapravo je fascinantno videti cene starih knjiga i prvih izdanja. To pomalo podseća na umetničke aukcije jer vam nije uvek jasno zašto su neke stvari toliko vredne.

Odabrao sam najskuplje knjige koje sam mogao da nađem i istakao ono što je najinteresantnije, bilo u vezi sa knjigom, bilo sa njenim istorijatom (ili nedostatkom istog). Većina knjiga nisu ni blizu najskupljim knjigama ikad prodatim – ali za razliku od njih, ove danas mogu biti vaše. Dobro, danas plus još 3 do 5 dana potrebnih za isporuku.

Majkl Grant - „The Fouders of the Western World: A History of Greece and Rome“ (prvo izdanje) – 700. 011 dolara
Prodaje Jare Inc.dba Miles Books preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: „Prikladna kao poklon“.

Mondino de Luci – „Anatomia“ (Prvo izdanje) – 375. 000 dolara
Prodaje Džonatan A. Hil preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: „Neverovatno otkriće trećeg poznatog primerka prvog izdanja prve moderne knjige posvećene isključivo anatomiji. Preostala dva primerka su u biblioteci Korsiniana u Rimu i biblioteci Komunale u Viterbu. Koliko je ova knjiga retka dobro je poznato: to pokazuje i činjenica da su Kastiljoni, Šulan i Gerison svi naveli izdanje iz 1478. godine kao prvo... Veoma fin primerak nedirnutih ivica i u očuvanoj kutiji. Dva savremena komentatora su upisali brojna prikladna opažanja na širokim marginama. Ovaj primerak je očigledno bio deo kompleta od više različitih dela. Poslednje četiri stranice se malo teže otvaraju, što je sa svakom narednom sve izraženije (ali ne šteti) te slepljenost obuhvata i tekst na poslednje tri stranice.“

Volt Vitmen - „Vlati trave“ (prvo izdanje) – 270. 000
Prodaje 19th Century rare Books & Photograph Shop preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: „Jedno od samo 200 primeraka prvog izdanja 'Vlati trave' Volta Vitmena… Po podacima knjigovesca, 795 primeraka je uvezano; Vitmen je izvestio da je štampano 800. Prvih 200 je povezano u junu 1855. godine u A povezu (u zelenoj tkanini sa zlatnim žigom i svim ivicama u pozlati). Između decembra 1855. i januara 1856. godine, još 262 primerka su uvezani u B povez (zelena tkanina sa manje izraženim ukrasima) i u isto vreme  još 150 je uvezeno u C povez (papirne korice). Konačno, jula 1855. godine, 46 primeraka je uvezano u penakarton. Naša knjiga je izvrstan primerak koji spada u prvih dvesta. Većina primeraka ovog izdanja, koja su se pojavila u skorije vreme, prošla su kroz obimnu restauraciju. Naš primerak je izrazito lep. Poreklo: potpis Tomasa Bučera potiče iz oktobra 1855. godine. Prvo izdanje 'Vlati trave' retko kada ima dokaze da je iz 1855. godine… Originalna pozlata ukrašava zeleni omot, sve ivice u pozlati (A povez). Prvi tabak ponovo umetnut, male opravke na dnu. Veoma malo pohaban. Odličan primerak.“

Hajnrih Kramer - „Malleus maleficarum“ (prvo izdanje) – 221. 356,60 dolara
Prodaje Antiquariat INLIBRIS Gilhofer Nfg.GmbH preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: „Prvo izdanje zloglasnog 'Čekića za veštice' koji izlaže postupke za pronalaženje i osudu veštica. Zahvaljujući izumu moderne štamparije, delo je podstaklo ludilo lova na veštice. 'Najvažnije i najzlokobnije delo o demonologiji ikada napisano. Kristalizovalo je postojeći folklor vezan za crnu magiju u stroge dogme o herezi, i ako je neko delo moglo da otvori kapije histeriji inkvizicije, onda je to bilo ovo. Bilo je izvor, inspiracija i građa za sve potonje istrage veštica.' (Robins „Encyclopaedia of Witchcraft and Demonology“). Knjiga je imala najmanje 13 izdanja do 1520. godine a onda ponovo postala aktuelna krajem 16. veka, dobivši najmanje 16 izdanja između 1574. i 1669. godine, kao i brojna izdanja na nemačkom, francuskom i engleskom jeziku. Celokupni primerci prvog izdanja su retki a u Americi postoji svega nekoliko kopija u raznim ustanovama. Prednja korica umazana kao i prve tri stranice, fina restauracija na poslednjoj strani. Sve u svemu, izuzetno dobar, čist primerak iz čuvene Donauešingen biblioteke koja je pripadala prinčevima Furstenberg, sa njihovom kataloškom oznakom '298' na rikni.“

Ernest Hemingvej – „U naše vreme“ (prvo izdanje) – 150. 000 dolara
Prodaje Peter L. Stern & Co.Inc preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: „Prvo izdanje Hemingvejeve druge knjige; jedan od 170 numerisanih primeraka. Mrlje od knjigovezačkog lepka na forzecu kao i obično; tragovi izlizanosti; iskrzanost na krajevima; veoma dobar primerak u platnenom omotu. Primerak sa posvetom autora; na prvoj slobodnoj strani napisano 'za Bertrema i Gustu Hartman s ljubavlju Ernest Hemingvej / Pariz 1924.'. Hartman, američki slikar, oženjen Nemicom, asistentkinjom fotografa, koja je pokrenula neuspešan posao prodajući tepihe sa dezenima svog muža. Hemingvej je napisao neblagonaklon skeč o njima. Na preporuku slikara, Hemingvej je sa sinom i suprugom našao jeftin smeštaj u austrijskim Alpima, gde mu je Hartman bio drugar u kuglanju i naslikao piščev portret u akvarelu. Potpisani primerci ove knjige su značajno ređi nego oni prethodne zbirke - 'Tri priče i deset pesama', što se samo delimično može objasniti većim tiražem prve knjige.“

F. Skot Ficdžerald – „Veliki Getsbi“ – 143. 608,40
Prodaje Peter Harrington preko sajta AbeBooks

Napomena prodavca: Oktavo format. Originalni tamno zeleni laneni omot, naslov na rikni u pozlati. Originalni omot koji se skida. Knjiga smeštena u plavu maroko kutiju koju je napravila knjigoveznica Čelzi. Rikna veoma blago izlizana, sjajan primerak u svetlom platnu, rikna ima blaga oštećenja pri dnu koja se šire ka lepenki, zadnja lepenka ima i dodatnih par santimetara oštećenja u donjem levom uglu, gornje ivice korica blago iskrzane, svetla mrlja na zadnjim koricama, ali slavna prednja korica netaknuta. Prvo izdanje, prvi otisak, prvobitni tekst, originalni omot. Primerak ima ispravan prvi otisak sa 'chatter' na 60. stranici, 'northern' na 119., 'it’s' na 165., 'away' na 165. stranici, 'sick in tired' na 205. i „ Street station“ na 211. stranici; omot je onaj iz prvog tiska, sa malim dž u 'džej Getsbi', na poleđini u 14. redu ručno ispravljeno mastilom. Slavni omot je dizajnirao Frensis Kugat (1893-1981). Čarls Skribner III ('Celestial Eyes – from Metamorphosis to Masterpiece') tvrdi da je omot ne samo priznat kao najživopisniji u istoriji američke književnosti, već i da je Kugatov umetnički rad dokazano imao uticaja na razvoj Ficdžeraldovog remek-dela, jer su skice omota uticale na pisca koji ih je video pre nego što je knjiga završena, što je možda jedinstven slučaj u istoriji književnosti. Ficdžerald je iz Francuske avgusta 1924. godine pisao svom izdavaču: 'Za ime Hrista, nemojte davati nikome taj omot koji ste čuvali za mene. Pišem o njemu u knjizi.' Iako umetnički izvanredan, omot sadrži grešku u štampi koja je morala da se ručno ispravi i nešto je većih dimenzija od knjige. Posledica toga je da skoro svi, od malog broja preostalih omota, imaju neku vrstu oštećenja po ivicama.“

Izvor: lithub.com
Autoe: Vladimir Martinović

29.03.2024.