Laguna - Bukmarker - Tri Rajke uzvraćaju udarac – ovo je 21 knjiga koja je obeležila 2021. godinu - Knjige o kojima se priča

Tri Rajke uzvraćaju udarac – ovo je 21 knjiga koja je obeležila 2021. godinu

Ukoliko ste već pročitali „21 knjigu koja je obeležila 2021. godinu“, pogledajte 21 naslov koji je obeležio našu 2021. godinu. Ovo su knjige koje će postati vaši novi omiljeni naslovi u Laguninoj novoj izdavačkoj godini.

1. „Once Upon a Time in Hollywood“ – Kventin Tarantino

Kventin Tarantino je konačno rešio da se oproba i u književnim vodama. Ono na šta smo navikli u scenarijima, ne izostaje ni u romanu – sjajna karakterizacija, vrcavi dijalozi i obilje političke nekorektnosti. Knjiga postavlja više pitanja nego što daje odgovora, a jedno od ključnih koje se nameće – šta bi bilo da je Čarli Menson dobio taj ugovor za ploču i proslavio se kao muzičar?
2. „No One Is Talking About This“ – Patricia Lockwood

Neimenovana protagonistkinja romana „Niko ne govori o ovome“ Patriše Lokvud, finalistikinje ovogodišnje Bukerove nagrade, za sebe kaže da je izvorna internet generacija: seća se kad nije bilo interneta i ne može da zamisli da ga ikad nije bilo. Nakon što zbog jedne nonsense šale postaje internet senzacija, ona počinje da problematizuje granice između realnosti i tog bizarnog onlajn sveta koji preti da usisa naš pravi život i ispljune ga kao zgužvani besmisleni tvit.
3. „Harlem Shuffle“ – Kolson Vajthed

Novi roman dvostrukog pulicerovca je porodična saga u ruhu trilera. Vajthed smekšava slojeviti narativ o živopisnoj eri njujorške istorije prepoznatljivim harlemskim koloritom i slengom, izmeštajući se tematski u odnosu na nagrađene naslove koji su ga proslavili.
4. „The Mermaid of Black Conch“ – Monique Roffey
Nekada davno ljubomorne žene sa ostrva proklele su lepu devojku da večno živi u telu ribe. A onda su jednog dana sirenu Ajkaju ulovili američki turisti. Sve u današnjem svetu za nju predstavlja opasnost, ali i uzbudljivu priliku da ponovo nauči kako da bude čovek. Da li će nekadašnja sirena uspeti da izbegne svoju kletvu? Monique Roffey je ovogodišnja dobitnica nagrade Costa.
5. „The Seven Husbands of Evelyn Hugo“ – Tejlor Dženkins Rid

Tejlor Dženkins Rid kaže da je lik Evelin Hjugo, zvezde zlatne holivudske ere, delom zasnovan na glumicama Elizabet Tejlor, Avi Gardner i Riti Hejvort. Evelin reši da svoju životnu priču podeli sa neafirmisanom novinarkom i u razgovoru sa njom evocira stare dane svoje slave, kao i neuspele veze i brakove, skandale koji su ih pratili i tragedije koje su obeležile njen život.
6. „The Splendid and the Vile“ – Erik Larson

Da li želite da uđete u Čerčilov um u krucijalnom trenutku njegove karijere? U jeku bombardovanja Londona. Kao što je Njujorčane obeležio 11. septembar i pad Bliznakinja, tako su i London dvadesetog veka obeležili vazdušni napadi 1940–1941. U tom blesku nestao je do tada poznati grad, i uzdigla se ikonična politička ličnost – Vinston Čerčil.
7.  „Untamed“ – Glennon Doyle

I memoari i poziv upomoć. Ovo je sjajna, dvadesetprvovekovna priča o majčinstvu, sa primesama zabave i glitera. Majčinstvo nije i ne mora da bude podređivanje, odumiranje sopstva zarad novog bića. Majčinstvo može da bude i sjajni novi život. Postavite granice, zavolite svoje telo, zabavite se, oslobodite svoje najskrivenije divlje instinkte. Opustite se.
8. „The Reason for the Darkness of the Night“ – John Tresch

Edgar Alan Po je jedan od najpopularnijih američkih pisaca. Omiljen je širom sveta zbog svoje pionirske detektivske fantastike, horor priča i stihova koji vas proganjaju dugo nakon što zatvorite knjigu. U ovoj fenomenalnoj biografiji Džon Treš nudi smelu novu sliku o piscu čiji kratak ali turbulentan život i dalje fascinira. On otkriva Poovu opsednutost naukom i životnu ambiciju da unapredi i dovede u pitanje celokupno znanje čovečanstva.
9. „The Passenger“ – Ulrich Alexander Boschwitz

Ovaj novootkriveni moderni klasik je autor napisao u jednom dahu 1938. godine, nakon pogroma u Kristalnoj noći. Napet, neposredan, prožet jedljivim kafkijanskim humorom, ovaj roman je neizbrisiv portret čoveka i društva koje izmiče kontroli, smešten u Nemačku 1930. godina prošlog veka.
10. „Their Eyes Were Watching God“ – Zora Neale Hurston

Novootkriveni klasik, zabranjivana i obožavana knjiga koja govori o začecima аmeričkog Јuga i rasnoj sagregaciji početkom dvadesetog veka. Zora Neale Hurston pisala je o prašumama zapadne Floride na obzorju Novog sveta koji tek naseljavaju misionari vođeni snovima da žive po svojim pravilima. U takvom ambijentu jedna žena ima sopstvenu misiju da živi kako želi.
11.  „The Pursuit of Love“ – Nancy Mitford

Ponovootkriveni britanski klasik po kojem je snimljena nova šik BBC ekranizacija. Vrcava i duhovito snimljena, oponaša okrepljujuće duhoviti stil Nensi Mitford, koji je bio odgovor na realnost u raspusnim aristokratskim krugovima koju je i sama živela.

12.  „The Cat Who Saved Books“ – Sōsuke Natsukawa

Ovaj japanski bestseler je na putu da pokori svet, trenutno se prevodi na 25 jezika, a mi jedva čekamo da ga ugledamo na policama naših knjižara. Očaravajuća priča o knjigama, prvoj ljubavi i neobičnom prijateljstvu sa mačkom koja govori, ovaj roman je za sve one kojima su knjige mnogo više od reči na papiru.
13.  „West with Giraffes“ – Lynda Rutledge

Vudro Vilson Nikel ima sto pet godina i oseća da mu se primiče kraj. Ali kad čuje da su žirafe vrsta koja izumire, prisetiće se nezaboravnog iskustva koje bi bilo šteta ne podeliti sa drugima pre nego što njegovo sećanje zauvek nestane s njim. Ova istorijska saga, velika avantura, priča o odrastanju i knjiga puna ljubavi razgaliće vam srce i rasplamsati maštu.
14. „Three Sisters“ – Heder Moris

Heder Moris, autorka bestselera „Tetovažer iz Aušvica“ i „Cilkin put“, ovim novim naslovom zaključuje potresnu trilogiju. Sa samo petnaest godina Liviju su nacisti poslali u Aušvic. Cibi, koja ima devetnaest, sledi Liviju, odlučna da zaštiti svoju sestru ili umre s njom. U njihovom rodnom gradu u Slovačkoj sedamnaestogodišnja Magda se krije, očajnički želeći da izbegne varvarske nacističke snage i sanja da ponovo vidi svoje dve sestre.
15.  „The House at Riverton“ – Kejt Morton

Prvi roman voljene autorke Kejt Morton uskoro će biti objavljen i na srpskom jeziku. „Kuća u Rivertonu“ je istorijski roman smešten u Engleskoj između dva svetska rata. Ovo je priča o aristokratskoj porodici, jednoj kući i misterioznoj smrti i načinu života koji je zauvek nestao, ispričana kroz sećanja žene koja je svedočila događajima koji su promenili mnoge živote.
16. „The Woman in the Purple Skirt“ – Natsuko Imamura

Nagrađivani roman o opsesiji pun psiholoških intriga o dve misteriozne žene, od kojih jedna manipuliše drugom izdaleka, od jedne od najpriznatijih mladih japanskih spisateljica. Originalna i uznemirujuća, ova knjiga istražuje dinamiku zavisti, mehanizme moći na radnom mestu i ranjivost neudatih žena u napetom, voajerističkom narativu o ponekad očajničkoj želji ljudi da budu primećeni.
17. „Manrape“ – Märta Tikkanen

Da li se muškarac može silovati? Ona je obična bibliotekarka u četrdesetim, jedna od onih nevidljivih žena koje niko ne želi. I njoj je to u redu. Kad je za njen rođendan neko siluje, postaje vidljiva u javnosti na način koji nikako ne želi. Ona postaje žrtveno jagnje pred očima javnosti, što nikako ne želi. Ona želi osvetu „oko za oko“.
18.  „Seven Days in June“ – Tia Williams

Eva je autorka vampirske tinejdž sage koja postaje književna senzacija. U realnosti njen život je daleko od glamuroznog – ima problematičnu prošlost, samohrana je majka a sa sopstvenom je u lošim odnosima. Kada se nenadano u njen život vrati Šejn, nagrađivani autor za kog niko ne sluti da je zapravo inspiracija za muškog protagonistu hit serijala Cursed koji je proslavio Evu, moraće da se suoči sa prošlošću.
19. „Sex and Vanity“ – Kevin Kvan

Seksi venčanje na Kapriju. Azijska sklonost ka megalomaniji i luksuzu. Vašar taštine na kineski način sa italijanskim đakonijama i pogledom od kojih će vam krenuti dijamantske suze – od dirnutosti ili zavisti. „Soba sa pogledom“ sa mnogo sočnih azijskih „dinastijskih“ intriga. Edvardijanska drama u svetu instagram plemstva.
20.  „Divine Lola“ – Cristine Morato

Životna priča Lole Montes po svim parametrima može da parira vrhunskoj fikciji. Gde god da se pojavila, Lola je skandalizovala javnost, što svojim ponašanjem, što pojavom, što izjavama. Niz vojnika i pripadnika evropske aristokratije odvešće je do najkrupnijeg ulova – kralja Ludviga I Bavarskog. Avanturistički duh i neukrotiva priroda učinile su je jednom od najpoznatijih žena svog vremena iako zapravo nije posedovala nijedan talenat koji bi parirao neverovatnoj lepoti koju je posedovala.
21. „We Were Never Here“ – Andrea Bartz

Emili i Kristen su najbolje drugarice, ali žive na različitim krajevima sveta. Međutim, zajedno putuju na egzotične destinacije, uvek inkognito, ne uključujući telefone i bez tagovanja na društvenim mrežama. Kada u Kambodži Emili napadne tip kog su upoznale u baru, stvari se otimaju kontroli. Dve drugarice donose niz odluka koje će razotkriti toksičnu prirodu njihovog prijateljstva.

25.04.2024.
25.04.2024.
24.04.2024.