Laguna - Bukmarker - Tri Rajke uzvraćaju udarac – ovo je 20 knjiga koje su obeležile 2020. godinu - Knjige o kojima se priča

Tri Rajke uzvraćaju udarac – ovo je 20 knjiga koje su obeležile 2020. godinu

Ukoliko ste već pročitali Laguninih „20 knjiga koje su obeležile 2020. godinu“, pogledajte 20 naslova koji su obeležili našu 2020. godinu i koji će postati vaši novi omiljeni naslovi u Laguninom izdanju.

Daisy Jones and the Six – Taylor Jenkins Reid

Dejzi Džouns će vas vratiti u najluđu muzičku eru prošlog veka. Zaljubićete se u nju i njen bend, i pitaćete se kako do sada niste čuli za njih. Ovo je roman o usponu i padu rok benda iz 70-ih, priča o seksu, drogi, muzici, smehu, tuzi, bolu i ljubavi. Knjiga je napisana u formi muzičkog dokumentarca. U razgovorima sa bendom saznaćete kako se dolazilo do vrha, ali i kako se sve raspalo u jednoj noći, bez ikakvog objašnjenja, usred velike svetske turneje.
__________________________________________________________________________________________

Fleishman is in Trouble – Taffy Brodesser-Akner

Roman koji odiše ženskim besom i muškom inferiornošću. Autorku upoređuju sa velikim američkim romanopiscima poput Filipa Rota, Tomasa Vulfa i Džonatana Frenzena. Naš protagonista Tobi svedoči o svom braku sa Rejčel i njenom neuspehu kao supruge toliko ubedljivo da nam se čini da ne postoji opravdanje za sve što mu je priredila. Ipak, u poslednjim poglavljima, saznajemo razarajuću istinu. Možda Tobi nije svetac za kakvog se izdaje? Možda je u pitanju nešto veće od prostog raspada braka jednog imućnog para? ...detaljnije

All Adults Here – Emma Straub

Bestseler Njujork tajmsa, pronicljiv, duhovit i emotivan roman o životnom ciklusu jedne porodice. Bićemo svedoci dešavanja kad deca postanu roditelji, unuci postanu tinejdžeri, a matrijarh porodice se suočava sa posledicama svojih izbora. Jedinstven spoj mudrosti, humora i slika iz naizgled običnog života donosi nam priču o odrasloj braći i sestrama, ostarelim roditeljima, pravim prijateljima, tinejdžerskim problemima, svim onim neizbežnim stvarima koje čine život.

Homeland Elegies – Ajad Aktar

Ajad Aktar je našoj publici poznat po svom debitantskom romanu „Američki derviš“ koji ga je 2012. ustoličio kao legitimnog naslednika Haleda Hoseinija. Gotovo čitavu deceniju čekao se novi roman, dok se u međuvremenu Aktar afirmisao kao autor scenarija za film i dobio Pulicerovu nagradu za dramu. „Homeland Elegies“ je portret pisca, sofisticiranog posmatrača, novopečenog člana kulturne elite. Neko vreme se kreće u krugovima poznatih i bogatih da bi na kraju shvatio da nije ništa drugo do neoliberalna dvorska luda.

Utopia Avenue – Dejvid Mičel

Avenija utopija je najčudniji britanski bend za koji ste ikada čuli. Nastao na londonskoj psihodeličnoj sceni 1967. godine, gradio je slavu preko klubova Sohoa, a vrhunac uspeha dostigao u Amsterdamu. Ovaj dugoočekivani, kaleidoskopski roman Dejvida Mičela govori o burnom životu neiskvarenih umetnika, poznatom faustovskom paktu, trnovitom putu do zvezda i porodici koju sami biramo. Autor ostavlja svoje junake sa pitanjem: Da li su promenili svet ili je svet promenio njih?
_________________________________________________________________________________________

Diana – Her True Story in Here Own Words – Andrew Morton

Kada je prvi put objavljena 1992. godine, ova biografija je izazvala medijsku pomamu i uzdrmala Veliku Britaniju. Pošto je otkriveno da je napisan uz princezinu potpunu saradnju, ovaj međunarodni bestseler se sada smatra njenom zvaničnom biografijom. Dajana nam je opisala hrabru evoluciju od života potlačene supruge do nezavisne savremene žene pune samopouzdanja. Dopunjena novootkrivenim materijalima i snimcima i obogaćena fotografijama, ova biografija je sveobuhvatno svedočanstvo omiljene princeze dvadesetog veka, iskrena priča o njenim strahovima, snovima i nadama i odnosu sa kraljevskom porodicom.

Volunteer – Jack Fairweather

Vitold Pilecki se 1940. dobrovoljno prijavio da bude odveden u Aušvic. U nadi da će uspeti da organizuje ćeliju otpora unutar samog logora, Pilecki je postao akter nesvakidašnjeg čina. Šta je jednog sasvim običnog čoveka navelo da proširi svoje moralne kapacitete i sagleda razmere zla koje je raslo među bodljikavim žicama zloglasnog logora? Kako je Pilecki anticipirao industrijalizaciju smrti u Aušvicu? I zašto je odlučio da žrtvuje sve, uključujući i sopstveni život, da bi i ostatak sveta postao svestan toga? ...detaljnije

Infinity in a Reed – Irene Valjeho

Najprodavanija knjiga u Španiji u jeku globalne pandemije. Bavi se tajanstvenim usponom pisanja i potrebom za knjigama koja prati ljude otkad znaju za sebe. Irene Valjeho sa neverovatnom elokvencijom piše o rađanju knjige, njenom razvojnom putu i evoluciji kroz vekove: od kamena, svitaka, svile i kože do papira i elektronske verzije. „Infinity in a Reed“ ujedno predstavlja i putovanje kroz antički svet prožeto književnim evokacijama.

Chasing the Light – Oliver Stone

Život kultnog reditelja i scenariste Olivera Stouna i sam je dostojan ekranizacije. Pre nego što se otisnuo u rediteljske vode, kao scenarista je potpisao čuvena ostvarenja Lice s ožiljkom i Ponoćni ekspres. „Chasing the Light“ nije priča o ambiciji ili neodustajanju od svojih snova. To je priča o čoveku koji je ponekad dozvoljavao demonima da ga vode, osećajući čak i u mraku koji je put kojim treba da ide.

The Book of V – Anna Solomon

Baš kao i Kaningemovi „Sati“, sa kojima upoređuju „The Book of V.“, prvenac Ane Solomon je isprepletani triptih. Pored toga što daje intiman prikaz unutrašnje borbe junakinja, ovaj roman potvrđuje i da su suštinski problemi sa kojima se žene suočavaju isti vekovima. „The Book of V.“ ima očiglednu političku i feminističku agendu u čijem središtu pulsira nasušna potreba za ženskom solidarnošću.

Apropos of Nothing – Woody Allen

Memoari čuvenog reditelja Vudija Alena u neposrednom maniru i sa prepoznatljivo britkim humorom donose nam detalje iz njegovog burnog života, od odrastanja u Bruklinu do profesionalnih trijumfa u svetu filma i komplikovanih porodičnih odnosa koji ne prestaju da intrigiraju javnost.

Lonesome Traveller – Džek Keruak

Nedvosmisleno autobiografska, ova kompilacija tekstova će se sada prvi put naći na srpskom jeziku. Sastavljena od dnevničkih zapisa, crtica i eseja o putovanju kroz SAD, Meksiko, Maroko, Veliku Britaniju i Francusku, „Lonesome Traveller“ je vrhunsko delo spontane proze po kojoj je Keruak postao prepoznatljiv.

How do you like me now – Holly Borne

Za razliku od bajki, život se nastavlja i posle srećnog kraja. Upravo na tom mestu počinje roman Holi Born „How do you like me now“. Tori ima vernu onlajn zajednicu fanova koji je prate i koji sa ushićenjem očekuju da u svakom trenutku kaže pravu stvar. Ona savetuje mlade izgubljene milenijalke šta da urade sa svojim životom i govori u nebrojenim Ted nastupima, tribinama i emisijama. Pa ipak, kako to obično biva, perfektno osmišljena javna persona puca po šavovima u privatnosti svoga života.

Metropolis – Ben Wilson

Pre nacija, religija, politika i ideologija, interneta i tehnoloških revolucija bili su gradovi. Kada je čovek poželeo da se otcepi od prirode i omeđi prostor za sebe, podigao je zidine i nastao je prvi pronalazak koji je stvorio civilizacije: polis, grad-država. To su prvi mali koraci ka formiranju velikih antičkih civilizacija i uspostavljanju dihotomije priroda-čovek, jedne od pokretačkih snaga istorije koja je iznedrila tipično ljudski doživljaj života na ovoj planeti. O tome govori „Ep o Gilgamešu“, najstariji poznati tekst na svetu. O tome govori i „Metropolis“ Bena Vilsona. Ovo nije samo knjiga o gradovima kroz istoriju i prostor. Ovo je priča o tome šta za nas predstavljaju gradovi i kako se kroz njih razvijala moderna kosmopolitska svest koju danas živimo.

Invisible women – Caroline Criado Perez

Ovo je priča koja će vam sistematično, potpomognuto kredibilnim naučnim istraživanjima i ozbiljnim studijama, objasniti kako se u savremenom svetu očitava nejednakost polova. Ovo je knjiga koju želite da imate u ruci svaki put kada vas neko ućutka argumentom da je feministička borba završena. Ovo je najvažnija knjiga dvadeset prvog veka koja se bavi razlikom između polova u savremenim okolnostima: na radnom mestu, u naučnim istraživanjima, u javnosti i privatnosti doma, u svim domenima našeg života u kojem žene još nisu dovoljno vidljive, ili su vidljive na pogrešan način.

100 nasty women of history – Hannah Jewell

Sledeći put kad vam neko izađe sa argumentom: ako su muškarci i žene jednaki, gde su sve te žene kroz istoriju koje su imale velika dostignuća, živele do daske, dolazile do genijalnih pronalazaka i radile šta su htele bićete pripremljeni uz knjigu „100 Nasty Women of History“ u kojoj ćete čitati o prvoj piratkinji od koje su strahovali i Britanci i Portugalci, o baroknoj slikarki koja je u 17. veku živela od slikanja, o najuspešnijoj matematičarki i astrološkinji svog vremena – nekoliko hiljada godina pre nego što bi joj mogli reći da žene nisu dobre u nauci i da je njihov mozak jedna raspilavljena ružičasta smesa, o ženskom vojskovođi u persijskoj vojsci, o jednoj od najmoćnijih žena iz otomanske istorije koja je bila poreklom sa Balkana, i mnogim, mnogim drugim.

My sister, the serial killer – Oyinkan Braithwaite

Šta biste uradili da sumnjate da je vaša sestra serijski ubica? Da li biste joj pomagali da sakrije tragove zločina? A šta ako je njena sledeća žrtva čovek u koga ste zaljubljeni, divan i obziran mladi doktor? A ako i on padne na nju, kao i svi muškarci, i izneveri vaše simpatije, da li biste ga upozorili? Ili joj pomogli?

Ghosts – Dolly Alderton

Naša omiljena dejting kolumnistkinja Sandej tajmsa Doli Olderton napisala je knjigu o gostovanju. Kao što u svojim slavnim memoarima „Sve što znam o ljubavi“ draga Doli crpi inspiraciju iz svakodnevnih i uobičajenih pojava, jer svakome se dogodilo da ga neko gostuje. Čista događajnost, ono što se svima desilo makar jednom (pravimo se da nisu u pitanju desetine puta), srž je njenih memoara, a sada i debitantskog romana. Ona piše vrhunski o prizemnim temama, sa humorom i autoironijom. Jer kome se nije desilo da bude žrtva opšte epidemije gostovanja?

Life on our planet – David Attenborough

U svetlu pandemije koju trenutno preživljavamo, knjiga koja je obeležila godinu „Život na našoj planeti“ nastala je kroz imejl prepisku tokom karantina između ser Dejvida Atenboroa i Džonija Hjuza, u kojoj, kroz priču o svoje 94 izuzetne godine na ovoj planeti, čije smo najdragocenije trenutke gledali na malim ekranima, tokom kojih je svetska populacija narasla sa 2,3 milijarde na 7,8 milijardi – pri čemu je ugljenik u atmosferi porastao sa 280 miliona molekula na 415 molekula, a procenat preostale netaknute prirode sa 66 na 35 posto – ser Dejvid Atenboro u knjizi objašnjava šta se do sada desilo planeti Zemlji, šta je tek čeka, i šta možemo da uradimo već sada da to sprečimo. ...detaljnije

Prayer for Owen Meany – John Irving

Jedanaestogodišnji Oven Mini, mali rastom sa prodornim glasom koji odudara od njegove visine, ima samo jednog prijatelja Džonija koji ga ne ismeva kao njegovi vršnjaci. Tokom jedne utakmice bejzbola ubija lopticom Džonijevu obožavanu majku koju i sam obožava. Od tada Oven počinje da umišlja da je instrument božanskog proviđenja, koji će voditi brojnim komičnim ekscesima i životu u samoobmani. Tome je veoma doprinela glupost njegovih roditelja, njihovo neznanje i pogrešno vaspitanje. Na trenutke bizarna, uvek duhovita kao i sve Irvingove knjige, ovo je pomalo iskrivljena slika o veoma iščašenom američkom društvu.

Autorke teksta: Dunja Lozuk, Ivana Veselinović i Nevena Milojević

roman moja ljubav nikola tesla oduševio čitaoce u rumi laguna knjige Roman „Moja ljubav Nikola Tesla“ oduševio čitaoce u Rumi
18.04.2024.
U Gradskoj biblioteci „Atanasije Stojković“ u Rumi održana je promocija romana „Moja ljubav Nikola Tesla“ Ane Atanasković. Foto: Jelena Vidaković Autorka je naišla na srdačan prijem publik...
 kenija damari divljine viktora lazića u prodaji od 19 aprila laguna knjige „Kenija: Damari divljine“ Viktora Lazića u prodaji od 19. aprila
18.04.2024.
Viktor Lazić, u putopisnom delu „Kenija: Damari divljine“, kroz neverovatne opise, vodi nas u egzotične predele ove mnogoljudne i raskošne zemlje. Prema rečima autora: „Savane, lavovi, zebre, slono...
šesta knjiga kultnog serijala roberta džordana u tvrdom povezu od 19 aprila u prodaji laguna knjige Šesta knjiga kultnog serijala Roberta Džordana u tvrdom povezu od 19. aprila u prodaji
18.04.2024.
Sigurno će vas obradovati vest da će se u prodaji naći „Gospodar haosa“, šesti deo serijala „Točak vremena“, s novim koricama i u tvrdom povezu. Nakon što je pokorio Tir, Andor i Kairhijen, Rand po...
18.04.2024.