Laguna - Bukmarker - Tri Rajke uzvraćaju udarac: Ovo je 19 knjiga koje su obeležile 2019. - Knjige o kojima se priča

Tri Rajke uzvraćaju udarac: Ovo je 19 knjiga koje su obeležile 2019.

Ukoliko ste već pročitali Laguninih „19 knjiga koje su obeležile 2019. godinu“, pogledajte 19 naslova koji su obeležili našu 2019. godinu i koji će postati vaši novi omiljeni naslovi u Laguninom izdanju.

Circe – Madeline Miller

Njen prkosni glas odjekuje i širi se kao vatra, a njena priča je zanosan, živopisan ep o rivalstvu u porodici, o ljubavi i gubitku. Ona je Kirka, prognana žena, veštica, ljubavnica, odrasla u senci između sveta bogova i ljudi, a nijednom ne pripada u potpunosti.

The Whisper Man – Alex North

Hičkok bi uživao režirajući film sa ovakvim zapletom. Recept je sledeći: pomešajte jezu Stivena Kinga sa misterijom Harlana Kobena i bolesnim umovima koje stvara Tomas Heris, i dobićete triler koji vam sa police šapuće da ga pročitate. Moramo da naglasimo da ćete posle čitanja ovog romana sigurno spavati sa upaljenim svetlom.

Les Bienveillantes – Jonathan Littel

Njega nazivaju Tolstojem 20. veka. U Nemačkoj su ga osudili da je napisao „pornografsku verziju Holokausta“. Za ovo delo dobio je najprestižnije francuske nagrade: Veliku nagradu za roman Francuske akademije i Gonkurovu nagradu. Litel nam predstavlja ogledalo čovečanstva, romansiranu autobiografiju bivšeg SS oficira, remek-delo napisano na papiru jedne zime u Moskvi, nakon mnogo godina istraživanja.

Sophie’s Choice – William Styron

Kontroverzni moderni klasik koji govori o Holokaustu, jednoj od najvažnijih tema 20. veka. Istražuje istorijske, moralne i psihološke posledice ovog događaja i prikazuje sudbinu jedne majke koja je morala da donese najtežu odluku u životu. Ne propustite ovo remek-delo američke književnosti koje ispituje prirodu zla pojedinca, ali i celog čovečanstva. Dobitnik je prestižne nagrade „National Book Award“, i prvi put će biti preveden na srpski jezik u izdanju Lagune.

10 Minutes and 38 Seconds in This Strange World – Elif Shafak

Ona ponovo daje glas nevidljivima. U ovom romanu oslikava dva lica Istanbula – ono lepo, koje pokazuje svu njegovu sinestezijsku raskoš: boje grada, mirise ukusne hrane, pesme i zvukove života na ulicama, ali i ono mračno, koje otkriva svu okrutnost velikog grada: prljavštinu, bedu, strah i kriminal. Junakinja ovog romana je brutalno ubijena prostitutka koja se 10 minuta i 38 sekundi priseća detalja iz svog prerano zaustavljenog života. Roman pleni sveopštom empatijom, nežnošću i razumevanjem za one koji su odbačeni, ranjeni i istisnuti iz društva.

Postman Always Rings Twice – Michael M. Cain

Majkl M. Kejn je priznat kao jedan od najvećih majstora američkog noara. Ovo je njegov prvi roman i ubraja se u najznačajnije krimiće 20. veka. Prvi put je objavljen 1934. godine i od tada je doživeo više od sto izdanja, a ovo je prvi put da se prevodi na srpski jezik. Zbog opscenosti, knjizi se sudilo u Bostonu, a Alber Kami je izjavio kako mu je baš ovaj roman dao inspiraciju za „Stranca“.

Me – Sir Elton John

Elton Džon je izjavio da će ovo biti prva i jedina autobiografija koju će ikada napisati. Njegov život je drama – na početku karijere su mu odbijali pesme na svakom koraku, a kada je postao internacionalna zvezda, stvari su se izmakle kontroli. Između ostalog, piše o druženju sa Fredijem Merkjurijem, Džonom Lenonom i Džordžom Majklom, o očinstvu i pronalaženju ljubavi, osnivanju Fondacije AIDS, i kako je dugo skrivao da se bori sa zavisnošću koja ga je držala u svojim kandžama više od deset godina. Fantastična i surovo iskrena, ova knjiga će oduševiti sve fanove ove mužičke ikone.

Becoming – Michelle Obama

Memoari bivše prve dame Sjedinjenih Američkih Država i prve Afroamerikanke u istoriji na ovoj poziciji. Vrlo neposredno i sa puno humora, Mišel Obama nas vodi kroz odrastanje u Čikagu, preko studija i advokatske prakse gde je bila mentor svom budućem suprugu, do dva mandata koja je s njim provela u Beloj kući. Toplina koju je ponela iz roditeljskog doma i blizak odnos sa bratom oduvek su bili njena pokretačka snaga. Ovo je jedna od najinspirativnijih i najautentičnijih priča o uspehu, porodici i pravim vrednostima.

Testaments – Margaret Atwood

Dugo iščekivani nastavak „Sluškinjine priče“. Petnaest godina nakon događaja iz prve knjige, priča se nastavlja svedočanstvima tri ženska lika. Teokratski režim republike Galad i dalje je na snazi, ali postoje znakovi da počinje da se urušava iznutra. Životi tri žene se prepliću sa potencijalno razornim posledicama po vladajući poredak. Dve su odrasle kao deo prve generacije dece Galada. Njihovim svedočanstvima pridružuje se i treće: tetka Lidijino. Njena komplikovana prošlost i neizvesna budućnost odlučujuće će uticati na sudbinu ostalih protagonista i samog Galada.

Qualityland – Marc-Uwe Kling

U naizgled savršenom svetu Qualitylanda roboti i algoritmi koegzistiraju u ovoj korporatizovanoj zemlji. Roboti iznenada upadaju u egzistencijalnu krizu, pa tako dobijamo drona koji se plaši letenja, seks-droida Romea sa erektilnom disfunkcijom, bespilotnu letelicu sa posttraumatskim sindromom... Piter, čovek čiji je posao
da uništava neispravne robote, počinje da sumnja da tehnologija koja vlada našim životima ima suštinskih propusta i da su mu ovi roboti možda jedini prijatelji. Urnebesna satira za fanove Daglasa Adamsa i „Futurame“.

Welcome to America – Linda Bostrom Knausgaard

U romanu Linde Knausgor srećemo porodicu na ivici katastrofe. Ćerka je prestala da govori i ukućani su se na to navikli. Majka je glumica obuzeta karijerom, sin je tipični tinejdžer koji se zaključava u sobu i bavi muzikom. Svi oni samo žele da budu ostavljeni na miru dok istovremeno očajnički čeznu jedno za drugim. Ova priča je pokušaj ćerke da se sećanjem na srećne trenutke svoje porodice izbori sa grižom savesti koju ima zbog smrti oca.

Ordesa – Manuel Vilas

„Ordesa“ – ujedno i naziv španskog gradića u podnožju Pirineja – autobiografski je roman o pedesetogodišnjaku koji se vraća u mesto gde je rođen, gde su njegovi roditelji preminuli. Suočava se sa razvodom i apatičnom decom, sa odlukom da se otrezni, i sa ne tako impresivnom karijerom. Duhovi porodice ga opsedaju, guraju u agoniju, ali i donose nadu. Iz osećaja nemoći započinje ovu hroniku, svojevrsni omaž svojoj porodici. Manuel Vilas uspeva da nepretenciozno uhvati kolektivni duh trenutka u intimnom prikazu individualne borbe. Španski Valjarević.

Kommando Puff – Dominik W. Rettinger

Prvi roman ikada napisan o bordelu u Aušvicu. „Kommando Puff“ je bio naziv javne kuće u bloku 24 zloglasnog logora smrti. Podsticajni sistem za zatvorenike koncentracionih logora, poznatiji kao „Frauen, Fressen, Freiheit“ (žene, hrana, sloboda), stupio je na snagu u maju 1943. Za one koji bi postigli visoku radnu efikasnost bile su obezbeđene posebne nagrade, a oni najmarljiviji imali su pravo na dva bona za posetu bordelu. Budući da su u njemu radile zatvorenice koje su se dobrovoljno prijavljivale, jer im je obećano da će biti puštene iz logora, po završetku rata one nikada nisu dobile status žrtava Holokausta. Roman paralelno prati priče dve žene iz dva vremena – Elizinu, pre i tokom Drugog svetskog rata, i Aninu, koja 1967. odlazi u Izrael i dolazi do Elizinog dnevnika.

Big Sister, Little Sister, Red Sister – Jung Chang

Ovo je priča o sestrama Song, koje su bile u centru istorijskih previranja između carske i komunističke republike Kine. Budući da su ćerke jednog od najmoćnijih kineskih biznismena koji je obožavao Zapad i radio sve da Kina postane demokratska zemlja, njihova sudbina neraskidivo je vezana sa sudbinom ove monumentalne zemlje. Najstarija sestra je volela novac i postala jedna od najbogatijih žena u Kini; najmlađa je volela moć i udala se za beskrupuloznog čoveka koji će jednog dana, nakon što nije uspeo da postane predsednik Kine, osnovati Republiku Kinu na Tajvanu. Srednja sestra je volela svoju zemlju i nakon razočaranja u svog muža, osnivača prve kineske moderne partije, postala je strastvena komunistkinja i jedan od najbližih ljudi Mao Cetunga.

Killers of the Flower Moon – David Grann

Malo je poznato da je jedan od prvih slučajeva u kojem se pročuo FBI bio niz ubistava Osejdž Indijanaca iz Oklahome. Ovi Indijanci su postali milioneri kada je na njihovoj teritoriji otkriveno jedno od najvećih nalazišta nafte u Americi. Belci su naravno našli način da eksploatišu njihovo novostečeno bogatstvo, te je svaki Indijanac dobio svog „belog anđela“, upravnika imanja i domaćinstva. A onda su počela ubistva i slučaj je došao do čuvenog Edgara Huvera.

Joy Luck Club – Amy Tan

Na tridesetogodišnjicu prvog izdanja romana „Klub radosti sreće“, ponovo je pred čitaocima sada već kultna knjiga objavljena u 156 izdanja u svetu, uvršćena u Pingvinove klasike i ekranizovana 1993. u čuveni istoimeni film. Četiri Kineskinje koje su posle Drugog svetskog rata emigrirale u Ameriku decenijama su se sastajale svakog četvrtka da igraju madžong. Kada jedna od njih umre, zameniće je ćerka, koja će od majčinih prijateljica naučiti mnogo o generacijskim razlikama između azijskih emigrantkinja u Americi i nove generacije potpuno asimilovanih Kineskinja, rođenih u Americi.

Agatha Christie: An Autobiography

Celog svog života Agata Kristi je odbijala zahteve raznih pisaca da napišu njenu biografiju. Još 1962. sama Agata je obavestila svog literarnog agenta da ne želi da o njenom životu bude išta zapisano. Ali godinama pre toga ona je počela da radi na jednom rukopisu u tajnosti. Jedini uslov da on ugleda svetlost dana bio je da se ne objavi za njenog života. Od svih misterija koje je Agata Kristi stvorila, u tom rukopisu zapisana je ona najveća – njen život.

The Body – Bill Bryson

Naša tela su sastavljena od malih čuda – a ova knjiga je antologija svih čudesnih svojstava našeg organizma. Bil Brajson se bavi time koliko su naša tela oročena: stres u prenatalnom periodu zaista može dovesti do kraćeg i manje kvalitetnog života. Zbog nepokretljivosti i brze hrane deca koja se danas rađaju žive kraće nego njihovi roditelji. Imajući sve ovo na umu, krajnje je vreme da upoznamo sebe – od glave do pete, svoje korene, ali i svoje potomstvo.

Les quatre coins du coeur – Françoise Sagan

Ovo je poslednji roman Fransoaz Sagan, „l’enfant terrible“ francuskog mondenskog sveta druge polovine 20. veka. Jedan od najvećih događaja na francuskoj i evropskoj književnoj sceni 2019. godine bio je pronalazak njenog poslednjeg rukopisa. Kao i mnoge žene njenog doba, protagonistkinja ovog romana Fani očekivala je od svojih ljubavnika da daju smisao njenom životu, što je podjednako izvor i vrhunske sreće i najdublje nesreće. Knjiga sa otvorenim krajem koji daje novu čar njenom dobro poznatom melanholičnom stilu.