Laguna - Bukmarker - Lagunin Mundijal: 32 knjige iz 32 države - Knjige o kojima se priča

Lagunin Mundijal: 32 knjige iz 32 države

Tokom dvadeset godina poslovanja, izdavačka kuća „Laguna“ je objavila više od 3700 naslova. Autori koje objavljujemo dolaze sa raznih meridijana naše planete, a priče koje su nam podarili pokrivaju gotovo sve delove sveta. Svetsko prvenstvo u fudbalu i učešće 32 najbolje reprezentacije sveta bilo je odličan povod da proverimo kolika je Lagunina „pokrivenost sveta“. Pokušali smo da za svaku zemlju koja učestvuje na prvenstvu u Rusiji pronađemo bar jednog pisca ili knjigu koja je na neki način povezana sa njom. Kod nekih zemalja imamo pisaca dovoljno i za klupu sa rezervnim igračima, ali smo se ipak odlučili za po jedan naslov. Predstavljamo vam 32 naslova i reprezantacije po grupama, a vi ćete sasvim sigurno među njima pronaći neki kojim ćete ispuniti vreme između utakmica.

GRUPA A

1. Rusija

Zemlja koja je domaćin Svetskog prvenstva ujedno je i ona iz koje potiče najveći broj klasika svetske književnosti. Podarila nam je Dostojevskog, Tolstoja, Čehova, Puškina, Bugalkova i mnoge druge, a u njoj je rođen i jedan od najboljih pisaca današnjice Viktor Peljevin. Laguna je objavila njegovu zbirku „Kristalni svet“ koja se sastoji od 15 priča među kojima je i „Žuta strela“, jedna od njegovih najpoznatijih i najvažnijih.

2. Saudijska Arabija

U istorijskoj ljubavnoj drami „Pod mesečinom boje šafrana“, autorka Nikol Foseler nas vodi u avanturu koja počinje u Britaniji gde Maja opčinjeno sluša priču britanskog vojnika Ralfa o dalekim zemljama i polazi sa njim u Indiju, a zatim ih put odvodi u Saudijsku Arabiju. Tokom većeg dela romana uz glavnu junakinju koja biva oteta upoznajemo beduinski život i pravi Orijent.

3. Egipat

Debitantski roman Inid Šomer „Dvanaest odaja Nila“ je neverovatno izmaštana priča o prijateljstvu dve istorijske ličnosti koje se nikada nisu srele. Autorka je spojila Florens Najtingejl i Gistava Flobera na brodu koji krstari Nilom pred kraj XIX veka. Osim što nam je pružila fenomenalne dijaloge između ove dve srodne duše, dočarala je i neverovatne slike Egipta tog vremena.

4. Urugvaj

Jedan od najvažnijih događaja u istoriji naše fudbalske reprezantacije odigrao se upravo na Svetskom prvenstvu u Urugvaju 1930. godine. Vladimir Stanković je u knjizi „Montevideo, Bog te video!“ oživeo priču o legendarnim igračima, odlasku na prvenstvo, senzacijama i nepravdi, i oslikao vreme kada se fudbal igrao sa strašću prve ljubavi.

GRUPA B

1. Portugalija

Kao što Portugalija u svojoj reprezentaciji ima verovatno najboljeg fudbalera današnjice, tako i Laguna u svom timu ima jednog od najboljih pisaca savremenog doba – Žozea Saramaga. Mogli bismo ovde navesti bilo koju od sedamnaest dosad prevedenih knjiga ovog nobelovca, ali neka to bude ona koja je u potpunosti posvećena zemlji koju predstavlja: „Putovanje kroz Portugaliju“ je neverovatan prikaz ove zemlje, njene istorije i kulture, savršena oda Saramagovoj i Ronaldovoj domovini.

2. Španija

Naš gost na poslednjem Sajmu knjiga Ildefonso Falskones napisao je predivan istorijski roman „Katedrala na moru“ 2006. godine, a nedavno nam je podario i njegov nastavak „Naslednici zemlje“. Jedna od najvoljenijih knjiga koju je Laguna objavila pre deset godina i danas se rado čita, a u ovoj neverovatnoj priči o čoveku koji nikad nije zaboravio svoje korene isprepletane su španska inkvizicija, spletke, izdaja i osveta, ali i ljubav i strast i bezuslovno prijateljstvo.

3. Maroko

Južno od Španije i Portugalije, na afričkom kontinentu nalazi se Maroko, zemlja iz koje potiče još jedan pisac čiji je roman Laguna objavila. Tjeri Koen je rođen u Kazablanki, a podario nam je neobičnu ljubavnu priču u romanu „Ne dozvoli mi da odem“. Žeremi izvršava samoubistvo jer ga je žena koju voli odbila, ali se godinu dana kasnije budi pored nje ne znajući da li je živ ili mrtav. Ovo je samo početak neobične životne drame koja nam poručuje da je život dar koji ne treba olako shvatiti.

4. Iran

Zemlja koja je bila počasni gost Beogradskog sajma knjiga 2016. godine opisana je u sjajnom romanu Sibe Šakib „Eskandar“. U ovoj neobičnoj istorijskoj drami pratimo stogodišnji život glavnog junaka kroz koji na maestralan način upoznajemo i istoriju ove bliskoistočne zemlje – od siromašnih sela s početka prošlog veka do modernog doba u kome je Iran doživeo značajne promene pod uticajem Zapada. Dirljiva priča o čoveku koji živi sudbinu svoje zemlje.

GRUPA C

1. Francuska

Zemlja romantike, izvrsne hrane i predivne prirode oduvek je bila inspiracija umetnicima, a Pariz je, kao grad ljubavi, večna inspiracija i postavka mnogih romana. Francuska je i zemlja izuzetnog književnog bogatstva, a Laguna je u sklopu edicije „Klasici svetske književnosti“ objavila jedan od dragulja iz te neprocenjive kolekcije. O „Dami s kamelijama“ Aleksandra Dime Sina nije potrebno trošiti reči, dovoljno je samo reći da je to jedan od najvećih ljubavnih romana svih vremena.

2. Australija

Australijska književnica Kolin Mekalou podarila nam je tokom svoje spisateljske karijere mnogo značajnih istorijskih romana o antičkim vladarima i njihovim ženama, a Laguna je nedavno objavila knjigu kojom je ova autorka stekla svetsku slavu. „Trn u grudima“ prevazilazi okvire ljubavnog romana i donosi nam priču o tri generacije jedne porodice dugu više od pola veka. Po ovom romanu snimljena je serija „Ptice umiru pevajući“ koja je jedna od najgledanijih na našim prostorima.

3. Peru

Iako Peru možda nije među najboljim reprezentacijama ovogodišnjeg prvenstva, Laguna se može pohvaliti da u svojoj kolekciji ima trinaest dela jednog od najcenjenijih pisaca današnjice Marija Vargasa Ljose. Dobitnik je Nobelove nagrade za književnost 2010. godine i bio je gost naše zemlje pre tri godine. Gotovo u svim svojim delima govori o Peruu, dočarava nam važne istorijske trenutke koji su se odigrali u njegovoj domovini i upoznaje nas sa svojim sunarodnicima. Izdvojićemo memoare „Riba u vodi“ za koje je magazin „Tajm“ rekao da su intrigantniji od ma kojeg njegovog romana. U njima upoznajemo Vargasa Ljosu u raznim etapama života, a svakako najzanimljiviji deo govori o kandidaturi za predsednika Perua čime malo koji pisac može da se pohvali.

4. Danska

Milioni dece trenutno uz svoje fudbalske junake maštaju o tome kako će jednog dana zaigrati u dresu svoje reprezantacije. Još je veći broj mališana koji svake večeri odlaze na spavanje uz jednu od osam bajki koje se nalaze u predivno ilustrovanoj zbirci „Bajke Hansa Kristijana Andersena“. Mala skandinavska zemlja iznedrila je pisca koji već dva veka ulepšava dečje snove.

GRUPA D

1. Nigerija

Najpoznatija autorka iz ove afričke države je svakako Čimamanda Ngozi Adiči. Svojim jedinstvenim glasom uspela je da skrene pažnju na svoj rad već prvim romanom, a dobila je i mnoge značajne nagrade. Laguna je prevela sva četiri dosadašnja romana, a poslednji je „Amerikana“, raskošna priča koja se prostire na tri kontinenta i prati brojne likove u današnjem svetu globalizacije.

2. Argentina

„Teret iskušenja“ je najkontroverznije delo najpriznatije savremene argentinske književnice. Ana Marija Šua napisala je zabavan, oštar, duhovit i promišljen roman koji postavlja pitanje da li je moderno društvo svet u kojem je savršen fizički izgled, u nedostatku drugih utopija, postao najviši ideal? U jeku borbe sa stereotipima i pojave brojnih pokreta za odbranu ženskih prava, ova argentinska spisateljica uspeva da poput svog sunarodnika Mesija pogodi pravo u gol... iz kornera.

3. Island

Udaljeno ostrvo na severu Evrope poznato je po svojim fudbalskim navijačima koji su i na ovom prvenstvu izuzetno zanimljivi, ali i po neobičnim pejzažima koji su često korišćeni u spotovima, filmovima i serijama. U jedno od tih neobičnih okruženja smeštena je i radnja romana „Pogrebni običaji“ Hane Kent. Agnes Magnusdoutir je 1829. godine osuđena je na smrt zbog saučesništva u svirepom dvostrukom ubistvu. Roman je zasnovan na istinitom događaju, a Kentova slika veličanstveni pejzaž Islanda, gde je svaki dan bitka za opstanak, i postavlja pitanje kako jedna žena može da se nada da će preživeti kada joj život zavisi od onoga što drugi pričaju o njoj?

4. Hrvatska

Naši susedi su odigrali šokantno dobro protiv Argentinaca, a jedna od najšokantnijih predstavnica Hrvatske je svakako Vedrana Rudan čiji je roman „Kosturi okruga Medison“ Laguna objavila pre nekoliko dana. Reč je o reizdanju knjige iz 2012. godine u kojoj autorka beskompromisno i duhovito, na sebi svojstven način, govori o roditeljima, deci, ljubavi i seksu. Ona razbija stereotipe o požrtvovanim majkama, poslušnim ćerkama, posvećenim muževima i zlim ljubavnicama.

GRUPA E

1. Srbija

Apsolutno najteži izbor trebalo je napraviti pri izboru knjige koja će predstavljati našu reprezentaciju. Kako je prvi gol za Srbiju na ovom prvenstvu postigao Aleksandar Kolarov, odlučili smo da on bude presudan faktor i tako izabrali roman za decu njegovog prezimenjaka Igora. „Dvanaesto more“ je magična bajka koja nam govori o snovima koji čekaju da sazrimo za njih. Igor Kolarov nas je prerano napustio prošle godine, a za sobom je ostavio dela kojima je pomerio granice književnosti za decu.

2. Švajcarska

Iz ove napredne evropske zemlje nam dolazi pisac koji može da se pohvali retkom titulom među književnicima – bio je „prvi suprug“ Švajcarske tokom 2015. godine kada je njegova supruga Simoneta Somaruga bila na mestu predsednice zemlje satova, sireva i čokolade. Lukas Hartman iskoristio je istorijsku ličnost arapske princeze Salme od Zanzibara da napiše dirljivu ljubavnu priču „Rastanak sa Zanzibarom“. Uzbudljiva sudbina Emili Rite i njenih potomaka obeležena je protivrečnostima islama i hrišćanstva, visokog porekla i gorkog siromaštva, nemačke discipline i egzotike Istoka.

3. Brazil

Fudbalska velesila iz Južne Amerike ima i jednu književnu velesilu koja već trideset godina dominira listama bestselera. Reč je naravno o Paulu Koelju čiji su romani prodati u tiražu od preko 150 miliona primeraka i prevedeni na osamdeset jezika. Teško je izdvojiti jedan od devetnaest prevedenih na naš jezik, ali iz poštovanja prema domaćinima, odabrali smo roman „Pobednik je sam“ u kome se u plejadi najrazličitijih likova okupljenih na Kanskom filmskom festivalu pojavljuje i jedan ruski milioner.

4. Kostarika

Džesika Hokins provela je deo svog života u ovoj centralnoameričkoj zemlji. Ova književnica, poreklom iz Kalifornije, podarila nam je jednu od najprovokativnijih ljubavnih priča u poslednjih nekoliko godina svojim romanom „Gola duša“, a sasvim sigurno je da je život u Kostariki, zemlji uzavrelih strasti, doprineo da se razbukti plamen između glavnih junaka Halston i Fina.

GRUPA F

1. Švedska

Ekspanzija skandinavske književnosti poslednjih godina iznedrila je nekoliko hit pisaca, a posebno zapažen u našoj zemlji, kao i u svetu, bio je Fredrik Bakman čija je genijalna priča o Uveu prodata u preko tri miliona primeraka. Nedavno smo objavili njegov roman „Moja baka vam se izvinjava“ koji je veoma brzo osvojio srca publike. Komična preciznost i toplina, koje su osnovne karakteristike Bakmanovog stvaralaštva, ovog puta iznedrile su nam priču o životu i smrti, i jednom od najvažnijih ljudskih prava: pravu na različitost.

2. Nemačka

Neobičnu knjigu iz oblasti popularne nauke napisao je nemački šumarski inženjer i ekolog Peter Voleben. „Tajni život drveća“ je informativno i zanimljivo delo koje nam govori o čudima prirode i otkriva skrivene svetove. Šta drveće oseća i kako komunicira, da li ima pamćenje ili oseća bol, samo su neka od pitanja na koje nam Voleben daje odgovore u ovoj knjizi, jednoj od retkih čija je tema priroda, a uspela je da se nađe na listama bestselera.

3. Južna Koreja

Gong Đijong je najpopularnija spisateljica južnokorejskog novog talasa čiji su romani prodati u više od dvadeset miliona primeraka u Aziji. „Naše srećno doba“ je potresna drama u kojoj autorka, poznata kao Paulo Koeljo orijentalne književnosti, zadire duboko u naše emocije stvarajući likove sa kojima ćemo se lako zbližiti iako su njihove sudbine možda u potpunosti drugačije od naših.

4. Meksiko

Dok američki predsednik uporno pokušava da izgradi zid između svoje zemlje i Meksika, njegova sunarodnica Dženifer Klement donosi nam priču o ženama u unutrašnjosti najveće centralnoameričke države. „Molitva za ukradene“ je nezaboravna priča o prijateljstvu, porodici, odlučnosti, ljubavi i preživljavanju, o problemima sa kojima se susreću stanovnici unutrašnjosti Meksika, posebno žene, i strahovima od kartela zbog kojih su prinuđeni da rade nezamislive stvari.

GRUPA G

1. Engleska

Engleska je dom većine najomiljenijih autora čije je knjige Laguna objavila. Toni Parsons i Trejsi Ševalije svakako su među najistaknutijima, ali za našu izdavačku kuću ne postoji važniji autor od Terija Pračeta. Prva knjiga koju je Laguna objavila pre dvadeset godina bila je „Boja magije“, a nedavno je njen tiraž obnovljen tako da svi oni koji se do sada nisu upoznali sa Disksvetom mogu uroniti u genijalno delo komične fantastike.

2. Belgija

Remek-delo flamanske književnosti „Seljakova molitva“ nastalo je iz pera Feliksa Timermansa, jednog od najpopularnijih belgijskih autora svih vremena koji je stvarao početkom prošlog veka. Ovaj kratki, optimistični roman govori nam o siromašnom seljaku koji je duboko odan svojoj molitvi i nada se prostom i poštenom životu. Tokom vremena koje provedemo s njim, shvatićemo u čemu je tajna njegove životne radosti.

3. Panama

Roman „Osamdeset dana“ Metjua Gudmana mogao je predstavljati bilo koju od zemalja opisanih u njemu, a mi smo ga izabrali da zaigra u dresu Paname zbog neobične scene koja se odvija u ovoj centralnoameričkoj zemlji. Dve žene kreću iz Njujorka, u suprotnim pravcima, kako bi nadmašile junaka iz romana Žila Verna, Fileasa Foga, i obišle svet za manje od osamdeset dana. Avantura koja će nas provesti kroz mnoge zemlje dok pratimo ove novinarke u neverovatnoj trci sa vremenom

4. Tunis

Jedna od najplodonosnijih autorki ovih prostora, Isidora Bjelica, opisala je u svojim romanima mnoge zemlje koje je posetila, a u „Ljubavi u Tunisu“ iznedrila je jednu od najromantičnijih ljubavnih priča ikada ispisanih na uzavrelom pesku Afrike. Roman je rađen na nekoliko narativnih nivoa i istovremeno otkriva tajnu seksualnu biografiju Oskara Vajlda i Andrea Žida, autorkine najskrovitije lične seksualne fantazme i najgolicavije bračne pikanterije.

GRUPA H

1. Poljska

Česlav Miloš je dobitnik Nobelove nagrade za 1980. godinu. Rođen je u Litvaniji, ali je tokom života imao turbulentan odnos sa Poljskom, zemljom u kojoj je živeo deo svog života, bio njen diplomata, a zatim mu je oduzet i vraćen pasoš, da bi je potom napustio tražeći azil u Francuskoj i na kraju se ipak vratio u Varšavu početkom devedesetih. Antiutopijski roman „Planine Parnasa“ je sa poljskog prvi put preveden na neki drugi jezik pre par godina kada ga je Laguna objavila. Ovo kratko delo je priča o planeti koja je prenaseljena ljudima koje muči jedino strah od viška vremena.

2. Japan

Napet i težak triler „Tokio“ smešten je, kako i sam naslov kaže, u prestonicu zemlje izlazećeg sunca. Mo Hejder na maestralan način uspeva da stvori mračno i uzbudljivo delo koje prevazilazi granice žanra. Pokolj iz prošlosti i misteriozni snimak koji može da ga dokaže, profesor na uglednom tokijskom univerzitetu, gangster u invalidskim kolicima i mlada devojka koja mnogo toga skriva samo su neki od elemenata koji ovu knjigu smeštaju u sam vrh svetskih trilera.

3. Senegal

Francuska književnica Fatu Diom poreklom je iz Senegala i u njega je smestila priču svog debitantskog romana koji povezuje ovu afričku zemlju i fudbalsku euforiju u kojoj se svet ovih dana nalazi. „Trbuh Atlantika“ govori o devojci Sali koja se iz Pariza vraća u rodni Senegal gde je čeka mlađi brat zaluđen fudbalom, nadajući se da će ga povesti u Francusku, obećanu zemlju u kojoj strani fudbaleri postaju zvezde. Kako objasniti momku zadojenom iluzijama turobnu stvarnost imigrantskog života?

4. Kolumbija

Najčešća asocijacija na ovu zemlju je gotovo uvek najveći svetski kriminalac u modernoj istoriji, Pablo Eskobar. Njegov sin podario nam je biografiju „Moj otac Pablo Eskobar“ u kojoj se nalaze priče koje verovatno ne bi trebalo ni da znamo. Huan Pablo Eskobar otkriva nam čime je njegov otac uticao na mnoge mafijaše iz drugih zemalja, pa i sa Balkana, i kako je stvoren kult njegove ličnosti kod dobrog dela Kolumbijaca koji i dan danas masovno posećuju njegov grob.

Autor: Dragan Matković sa saradnicima: Tanja Kolović, Jovana Golubić i Srđan Vidrić

odgovori koji su neophodni nikad bolja sve o famoznoj menopauzi u prodaji od 24 aprila laguna knjige Odgovori koji su neophodni: „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ u prodaji od 24. aprila
23.04.2024.
Ginekološkinja Šila de Liz prihvatila se odgovornog zadatka i u knjizi „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ dala detaljan vodič i odgovore na mnoga pitanja za važan period života žene. Ova knjiga p...
sjajne akcije za svetski dan knjige  laguna knjige Sjajne akcije za Svetski dan knjige!
23.04.2024.
Dan koji cela planeta obeležava kao Svetski dan knjige je 23. april. Ali kada ste knjigama okruženi svaki dan kao mi u Laguni, onda je za nas svaki dan Dan knjige! Ipak, u nedelji kada svi pose...
rajko grlić 23 aprila u kc grad, u okviru programa booking balkan  laguna knjige Rajko Grlić 23. aprila u KC Grad, u okviru programa „Booking Balkan“
22.04.2024.
U okviru književnoumetničke platforme „Booking“, Kulturni centar Grad organizuje programski segment pod nazivom „Booking Balkan“, u kom će 23. aprila od 18 sati gostovati Rajko Grlić, jedan od najznač...
22.04.2024.