Laguna - Bukmarker - Književnost i alkohol: 5 najboljih književnih barova širom sveta - Knjige o kojima se priča

Književnost i alkohol: 5 najboljih književnih barova širom sveta

Kombinacije knjižara sa drugim branšama su neverovatne, zar ne? Knjižara i kafić. Knjižara i čajdžinica. Knjižara i muzej. Knjižara i umetnička galerija. Knjižara i zdrava hrana. Knjižara i društvene igre. Knjižara i igralište. Knjižara i pribor za pisanje. Pročitao sam čak da postoji i knjižara i berbernica.

Fantastično, zar ne? A da li znate koja je najbolja kombinacija knjižare za koju sam ikada čuo? Knjižara i bar. Da, da. Dobro ste pročitali. Književni barovi. To je nešto.

U stvari, to je tako dobra stvar da ih možete pronaći svuda po svetu!

1.  El Pendulo, Meksiko Siti

„The Pendulum“ je lanac knjižara koji se prostire kroz egzotični Meksiko Siti, i među njima se nalaze tri izuzetna šik bara da ćete se momentalno osetiti kao da ste ušli diretno u roman „Veliki Getsbi“. Naročito kada posetite „Bukovski bar“, koji se nalazi na drugom spratu El Pendulo prodavnice, sa terasom koja gleda na ulicu i delom koji je otvoren kako biste videli kupce knjiga. Opisan je kao „mesto u slavu piscima boemima koje je inspirisao alkohol“. Kombinacija naklonosti piscima čija se dela kupuju u ovako šik knjižari, sa ispijanjem specijalitet „michelada“ (meksičko pivo pripremljeno od ječma, soka limete i probranih sosova, začina i paprike u ohlađenoj, solju obloženoj čaši) u baru te prodavnice... možda čak tokom džez večeri koja je na programu sredom. Raj na zemlji.

2. Tipos Infames, Madrid

Ime znači „Zloglasni tipovi“ i grub prevod „Tipos“ navodi da smatraju da vino ide dobro u kombinaciji sa knjigama. Postoji čak i deo koji je napravljen od stakla na drugom spratu, pa tako možete gledati kupce odozgo. Ljudi gledaju dok upijaju: odlična aktivnost za ljubitelje knjiga. Osim čitanja, naravno. Ali da se vratimo bitnim detaljima: ova prodavnica nudi brižljivo odabranu kolekciju samizdata. Kako je „Ekonomist“ naveo u članku iz 2011. godine, ovo mesto je „zatrpano knjigama koje ste oduvek želeli da pročitate, dok posao i deca nisu stali tome na put“.

3. Sappho Books, Café & Bar, Sidnej

Australija je dom sjajnog spoja: knjižare, kafića, bara i muzičke prodavnice. I slike izgledaju neverovatno: izbledeli stubovi, zidovi puni grafita (ovo mesto je bilo omladinskih centar), gomile omiljenih knjiga i redovi ploča. Roba je polovna i u prodavnici će rado otkupiti vaše nekada omiljene knjige i ploče. Njihov vebsajt napominje da najviše vole da prikupljaju klasične rok i pank albume. Kafeterija nudi specijalizovani veganski meni, kao i hranu bez glutena. Dvorište kafića se noću pretvara u bar koji služi krčage njihovog kuvanog vina zimi i sangriju leti.

4. EB Social Kitchen & Bar, Johanesburg

„Exclusive Books“ je lanac prodavnica u Južnoafričkoj republici (imaju čak lokaciju i u Bocvani), nešto kao „Barnes & Noble“, koji nudi nova izdanja svih najpopularnijih naslova u svim popularnim kategorijama. Vebsajt tvrdi da oni vode računa o svom restoranu kao i o svojim knjigama: svako mora da bude u mogućnosti da pronađe nešto intrigantno i vredno iskustva, bez obzira na svoj budžet. Pogled sa prozora nudi neverovatan prizor Randburg područja, a karta pića dugu listu primamljivih koktela inspirisanih književnošću!

5. First Draft Book Bar, Feniks

Zanimljivo ime ovog bara će zaintrigirati svakoga. Knjižara u okviru bara nosi naziv „Changing Hands“, što se totalno uklapa jer se u njoj prodaju polovne knjige. U knjižari se organizuju i veliki događaji i aktivnosti za decu, književni klubovi, kostimirane storytelling večeri, a imaju čak „pročitaj zbog recenzije“ program, gde tinejdžeri mogu da se upoznaju sa knjigama pre nego što one budu objavljenje. Što se tiče bara, njihov espreso je veoma popularan i može se degustirati prilikom održavanja mesečnih sesija književnog kluba čiji je domaćin lokalna televizijska voditeljka, Barbara VanBenburg.

Pa, gde ćemo popiti prvu čašicu?

Izvor: amreading.com

održana promocija zbirke priča od šapata do vriska gorana skrobonje laguna knjige Održana promocija zbirke priča „Od šapata do vriska“ Gorana Skrobonje
23.04.2024.
Promocija knjige priča „Od šapata do vriska“ Gorana Skrobonje održana je 22. aprila u knjižari Delfi SKC. U pitanju su priče strave i fantastike, o kojima su govorili prof. dr Aleksandar Jerkov, knjiž...
23.04.2024.
Uskoro će se na knjižarskim policama naći deveto izdanje romana „Dorotej“ Dobrila Nenadića, kultne knjige koja je pomerila granice istorijskog romana i srpske književnosti. „Dorotej“ je roman na ivici...
još jedna knjiga o avanturama omiljenog pileta cile, zaljubljeno pile u knjižarama od 24 aprila laguna knjige Još jedna knjiga o avanturama omiljenog pileta: „Cile, zaljubljeno pile“ u knjižarama od 24. aprila
23.04.2024.
Nakon što smo upoznali našeg druga Cileta u knjizi „Cile, razmaženo pile“, pisac za decu Jovica Tišma sada nam predstavlja još jednu smehotresnu priču o Ciletu koja će male čitaoce upoznati s novim os...
odgovori koji su neophodni nikad bolja sve o famoznoj menopauzi u prodaji od 24 aprila laguna knjige Odgovori koji su neophodni: „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ u prodaji od 24. aprila
23.04.2024.
Ginekološkinja Šila de Liz prihvatila se odgovornog zadatka i u knjizi „Nikad bolja: Sve o famoznoj menopauzi“ dala detaljan vodič i odgovore na mnoga pitanja za važan period života žene. Ova knjiga p...