Laguna - Bukmarker - Izaberite najbolje za sebe: 10 knjiga koje bi trebalo da pročitate u 2019. godini! - Knjige o kojima se priča

Izaberite najbolje za sebe: 10 knjiga koje bi trebalo da pročitate u 2019. godini!

U toku je Beogradski sajam knjiga, a mnogo je novih i privlačnih naslova koji bi trebalo da vam zaokupe pažnju!

Ovo su knjige koje su privukle najveću pažnju posetilaca:

„Treće proleće“ Dragoslav Mihajlović

Niklo iz jedne rane pripovetke, „Treće proleće“ se razgranalo u klasičan roman, čistih linija radnje, ubedljivih (i ponekad prepoznatljivih) likova i snažne etičke poente. U Mihailovićevom opusu, „Treće proleće“ je donekle izuzetak po urbanom ambijentu i dramatičnom ljubavnom zapletu. Ovo delo dokazanog majstora srpske proze dočarava vreme političkih pritisaka u kulturi i pravosuđu, verbalnog delikta, disidenata i sveprisutne Udbe, prividnog izobilja i moralne oskudice u decenijama pred raspad Jugoslavije.

„Imenik klasične starine“ Vladeta Janković

Ovaj imenik se od sličnih danas dostupnih leksikona kod nas i u svetu razlikuje po tome što pored mitoloških, obuhvata i stvarne ličnosti od važnosti za društvenu i kulturnu istoriju, a donekle i po tome što nastoji da, u okvirima pojedinih odrednica, ukaže na značaj ove ili one mitološke ili istorijske figure u potonjem umetničkom i uopšte duhovnom stvaralaštvu. Zbog toga mitološke odrednice uglavnom sadrže osnovnu verziju legende, njeno simboličko značenje i najpoznatije obrade u književnosti, likovnoj umetnosti i muzici.

„Beogradski trio“ Goran Marković

U vreme prelomnih događaja koje je obeležila rezolucija Informbiroa s kraja četrdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji, jedan od službenika Britanske ambasade u Beogradu i glavni junak ove knjige bio je i proslavljeni pisac Lorens Darel. On se upušta u ljubavnu avanturu sa ženom jednog visokog rukovodioca, koji će ubrzo završiti na Golom otoku. Kad uskoro i njegova žena doživi istu sudbinu, britanski pisac i diplomata učiniće sve da je spase i da se pomogne njenoj kćeri, devojčici koja je silom istorijskih neprilika ostala bez oba roditelja.

„Teodorin prsten“ Vanja Bulić

Pripremajući se za modnu reviju na kojoj će manekenke nositi i srednjovekovni srpski nakit, novinar Novak Ivanović odlazi u manastir Banjsku i obilazi ruševine rudarskog grada Novo Brdo… Tamo nazire deo strašne tajne i stare legende o prstenu vizantijske princeze i potom srpske kraljice Teodore, majke cara Dušana Silnog: umreće brzo svako ko ga stavi na ruku! Za nepun sat, u toku modne revije u uglednom beogradskom hotelu, dogodiće se tri ubistva, a svi ubijeni, kako će se pokazati, bili su u neposrednom dodiru s kobnim prstenom.

„Sofijine mudrolije s Markom Kraljevićem“ Aleksandra Mihajlović

Knjiga je o najvećem srpskom junaku, ali i mnogo više od toga: ona traži da se upoznaš i sa istorijskim okolnostima, i sa narodnim predanjem, ali i da upotrebiš svoju kreativnost. Razmisli, docrtaj, dopiši, reši i zabavi se učeći o Marku Kraljeviću i njegovom dobu na originalan način.

„Strahovita knjiga“ Uroš Petrović

„Da se nismo prepadali, možda bismo pre padali“, kaže nam Uroš Petrović u svojoj „Strahovitoj knjizi“. To je knjiga o strahovima, o tome zbog čega je važno da se ponekad, dok smo još mali, pošteno isprepadamo i kako nam takva strahotna iskustva pomažu da izrastemo u hrabre ljude. Zabavna da pukneš od smeha i strašna da se slediš od jeze – to je knjiga za sve generacije.

„Adresa“ Dragan Velikić

Na srednjoevropskoj mapi Velikićeve književne geografije Beograd se često pojavljivao, ali je u romanu „Adresa“ prestonica Srbije glavni tragičar ove savremene povesti. U svesti glavnog junaka Vladana Todorovića, dokumentariste u Muzeju pošte, javljaju se slike grada koji je prolazio kroz raznolike faze razaranja, od turskih vremena do danas. Šetajući ulicama i parkovima, on sastavlja svoj „zapis teskobe“, svojevrstan dosije grada i sebe u njemu, nastojeći da prizove slike prošlosti i u njima pronađe smisao današnjeg stanja duha i opšteg propadanja.

„Feliks“ Vladimir Kecmanović

Osoben Kecmanovićev stil, način tematizovanja odnosa glavnih junaka, majstorsko i nenametljivo oslikavanje današnjih prilika i sudbina likova našeg podneblja pribavljaju ovom romanu visoko mesto u srpskoj književnosti na početku 21. veka. Pisan u maniru trilera, napet od početka do kraja, „Feliks“ je istovremeno variranje biblijskog motiva sukoba oca i sina, koji je u svakoj kulturi i svim vremenima isti, a koji se ispoljava uvek na različit način.

„Solunska 28“ Dr Nele Karajlić

Drugim delom trilogije posvećene ljudima i događajima koji su prolazili kroz dorćolsku kuću na samoj obali Dunava, Dr Karajlić dokazuje kako poseduje neiscrpnu energiju kojom uspeva da se izbori sa najvećim životnim i umetničkim izazovima. Pripovedajući o svemu onome što je snašlo stanare Solunske 28 tokom nemačke okupacije Beograda u Drugom svetskom ratu, Dr Karajlić nudi podjednaki čitalački užitak i onima koji su čitali prvi deo trilogije, ali i onima koji se tek sada pridružuju armiji njegovih vernih čitalaca.

„Ples sitnih demona“ Marko Vidojković

Osamnaest godina posle prvog izdanja, roman „Ples sitnih demona“ Marka Vidojkovića otkrivaju nove generacije koje u odrastanju Bobana Šestića na beogradskim ulicama prepoznaju i svoje sazrevanje. A kad se punoletstvo jedne knjige može ispratiti istim rečima koje su dočekale njeno rođenje, onda to već nešto govori o sudu vremena i sudbini knjige.

Autor: Vladana Jokić
Izvor: aska.rs