Laguna - Bukmarker - Bukstagram: sve popularniji književni klub na društvenim mrežama - Knjige o kojima se priča
VestiIntervjuiPromocijeAkcijeKnjiževni klubPrikazi#knjigoljupci#TriRajkeVideoKolumneNagradeKalendar

Bukstagram: sve popularniji književni klub na društvenim mrežama

Neki književni formalisti kažu da je ovaj trend površan, ali ljubitelji knjiga na Instagramu veruju da na ovaj način podstiču komunikaciju između čitalaca i ohrabruju ljude da što više čitaju.

Foto: @queenofmirrorsbooks

Evo na koji način oni dele svoju strast:

Knjige uz sveće, jastučiće i ćebence; knjige uz čupavog psa, cveće i bundeve; knjige uz šolju toplog čaja ili savršen kapućino, poređane po boji na polici ili u rukama nasmejanog ljubitelja knjiga. Ovo su različite kombinacije koje ćete naći na nalozima bukstagramera. Dodatni poeni za pominjanje Hari Potera.

Zajednica ljubitelja knjiga na Instagramu se dosta fokusira na „predstavljanju naslovnih strana knjiga u okviru toplog okruženja“ objašnjava Berenike Voj iz Karlsen Verlaga, Hamburške izdavačke kuće specijalizovane za izdavanje knjiga za decu i omladinu, stripova i manga japanskih stripova. „Većina fotografija oslikava rustično-idiličan način života, takozvani hige (hygge), danski recept za sreću“, dodaje Berenike.

Foto: @whatnatisreading

Ako ste alergični na bilo šta što izdaleka podseća na udoban skandinavski trend, onda sigurno niste prava osoba za Bukstagram zajednicu. „Nemojte širiti negativnost“, preporučuje Džesi Sieb, poznata na Instragramu kao „@vičeribuks“ (@witcherybooks). Njeni saveti za ljude koji žele da postanu uspešni bukstagrameri glase: „Budite verni sebi, radite ono što želite i ostanite pri tome.“

Džesi koja ima preko 15.000 Instragram pratilaca, otvorila je svoj nalog 2016, kada je imala 18 godina. Ona kaže da se trudi da posveti tri do četiri sata dnevno kreirajući sadržaj za svoj nalog, što uspeva da uradi pored studiranja književnosti i posla od pola radnog vremena.

Razmena ideja

Ljubitelji književnosti koji traže inspiraciju za čitanje preko tradicionalnih prikaza knjiga će možda stilizovane fotografije sa naslovnim stranama knjiga smatrati površnim. Ali to je pitanje percepcije, kaže Džesi: „U poređenju sa modnim instagramerima (fashion instragrammers) koji se jednostavno nadaju što većem broju pozitivnih reakcija, objave bukstagramera su obično nešto duže i uključuju teme za raspravu o knjizi.

Džesi je prvobitno bila motivisao dijalog o knjigama: „Odrasla sam u malom selu gde ljudi mojih godina nisu bili zainteresovani za knjige. Nisam imala sa sa kim da pričam o knjigama. To je došlo iz nužde.“

Zajednica je internacionalna: trenutno ima preko 36 miliona postova sa heštagom #bukstagram, i ova zajednica svakodnevno raste.

Sve veći uticaj

Berenika je svoj nalog pokrenula pre pet godina, a prošle godine je dobila ponudu od jednog izdavača da vodi njegove družtvene mreže. Izdavači danas ohrabruju Instagram influensere da redovno objavljuju postove u vezi sa njihovim izdanjima, pozivajući ih na posebne događaje sa njihovim omiljenim piscima ili im šalju knjige zajedno sa poklončićima koji su vezani za knjigu.



Knjige kao rekviziti i pozadina

Među najvećim zvezdama Bukstagramera je Džejms Trevino (slika ispod), koji je sakupio 233.000 pratilaca koristeći knjige da bi napravio skulpture i pejzaže povazane sa poznatim pričama. Još jedan popularan knjiški trend na Instragramu uključuje pravljenje pozadine od poređanih otvorenih knjiga.

Foto: @james_trevino

Kritičari se mogu zapitati da li takve knjige na Instragramu služe više kao rekviziti koji dobro izgledaju ili nešto što zapravo treba pročitati. Ali za Nils, to nije inkompatibilno: „Bolje je da se na taj način zavole knjige nego da se ne zavole uopšte... ako možete da spojite kreativnost sa čitanjem knjiga i pričom o njima, onda zašto da ne!“

Dok svet već preko deset godina predviđa buduću smrt štampanih knjiga, ovi digitalni nalozi pokazuju da pripadnici generacije Z i dalje žele da poseduju stvarne papirne knjige: fotografije elektronskih knjiga jednostavno nisu tako dobre za Instagram.

I kao i uvek, bez obzira da su dela pročitana do kraja ili ne, knjige izložene na polici ostaju način da se izrazi identitet jedne osobe – i to je ono što bukstagrameri žele da podele sa celim svetom, ili barem sa hiljadama svojih pratilaca.

NAPOMENA: Redakcija Lagune naročito ceni trud bukstagramerke Milice Đorđević, #Knjigatron koja već duže vreme neguje svoj YouTube kanal posvećen knjigama. Njen Instagram profil je „mala beba“ u odnosu na njen kanal. Uverite se i sami!

Izvor: dw.com
Prevod: Marija Zuak


Podelite na društvenim mrežama:

izgubljeni muškarac daje lekcije o dejtovanju laguna knjige Izgubljeni muškarac daje lekcije o dejtovanju
25.09.2020.
Ako ćemo pošteno, Matjaž nije sasvim izgubljen. Ima tridesetak godina, pristojan posao i omiljeni pab u Petkovšeku, u kojem svakodnevno dangubi sa ortacima. Arogantan je, samodovoljan, pravi muški gad...
više
bunt protiv mentaliteta predstavljena knjiga bunt dece socijalizma dušana vesića laguna knjige Bunt protiv mentaliteta – Predstavljena knjiga „Bunt dece socijalizma“ Dušana Vesića
25.09.2020.
U okviru Petog festivala muzičkog i dokumentarnog filma Dok’n’Ritam 24. septembra u Domu kulture „Studentski grad“ predstavljena je knjiga Dušana Vesića „Bunt dece socijalizma“ o prvoj generaciji bend...
više
knjiga do viđenja predstavljena u novom sadu laguna knjige Knjiga „Do viđenja!“ predstavljena u Novom Sadu
25.09.2020.
Čudan splet okolnosti želeo je da najbogatija Beograđanka svih vremena i ujedno najveća škrtica Draga Mitrićević, koja za života nije prisustvovala nijednom jedinom društvenom događaju, nakon skoro st...
više
kako je 7 poznatih pisaca izabralo svoje pseudonime laguna knjige Kako je 7 poznatih pisaca izabralo svoje pseudonime
25.09.2020.
Za neke pseudonime se prilično dobro zna koji pisci stoje iza njih. Većina ljudi zna da je Mark Tven pseudonim Semjuela Lenghorna Klemensa. Saznanje da je Ričard Bahman pseudonim koji je koristio Stiv...
više

Naš sajt koristi kolačiće koji služe da poboljšaju vaše korisničko iskustvo, analiziraju posete sajtu na sajtu i prikazuju adekvatne reklame odabranoj publici. Posetom ovog sajta, vi se slažete sa korišćenjem kolačiča u skladu sa našom Politkom korišćenja kolačiča.