Laguna - Bukmarker - 8 razloga da se zabavljate sa momkom koji čita knjige - Knjige o kojima se priča

8 razloga da se zabavljate sa momkom koji čita knjige

Postala sam maher da brzo prepoznam da li je dečko koji sedi preko puta mene vredan truda.

„Šta voliš da čitaš?“, glasi moje eliminaciono pitanje.

Odgovora je bilo raznih. Od tipova koji čitaju samo knjige bit generacije, preko onih koji vole samo „Uliksa“, do onih kojima je životna želja da upoznaju Džordža Martina. Ne želim da zvučim kao potpuni snob, ali knjige koje muškarac čita meni govore da li je to neko ko mi može biti dečko, ili možda ipak samo prijatelj *khm* s povlasticama. Ako muškarac tvrdi da „nikad ne čita“, i to kaže ponosno, to me odmah odbije jer, otkad je izašlo iz mode biti pametan? Ako kaže da voli da čita ali nikako da ugrabi dovoljno vremena, to je iskren odgovor i za pohvalu. Naravno, ako kaže da voli da čita, da stalno čita i još mu se ukus za knjige poklapa sa mojim, potpuno se rastopim. Knjiški moljci su moja slaba tačka.

Mada, iskreno, bitnije je da voli da čita od izbora štiva. Sledi osam razloga zašto to tvrdim.

1. Zato što završiti knjigu čak i kada je teška i naporna pokazuje predanost.

Možete mnogo toga zaključiti o osobi prema tome kako čita. Veza sa mojim bivšim dečkom je počela savršeno. Prva godina naše ljubavi je bila neviđeno romantična – stalna iznenađenja, detaljno osmišljeni sastanci, gomila ljubavnih pisama, put od lifta do našeg stana posut ružinim laticama, i tako dalje. Ali posle nekog vremena njegov trud je ispario. Gledala sam kako uvek na početku nekog projekta daje sve od sebe, ali na kraju ništa ne završi. Voleo je knjige – voleo je da ih kupuje, da priča o njima, i da počinje da ih čita. Na naslonu našeg kauča uvek je stajala neka knjiga. Ako biste pogledali našu policu sa knjigama videli biste da iz većine viri bukmarker. Uvek sam bila razočarana lakoćom sa kojom je odustajao od knjiga (čak i od Harija Potera, zamislite). Trebalo je da tu lošu naviku shvatim kao znak.

„Kakve planove imaš za nas u narednih šest meseci?“, pitala sam ga posle pet godina veze.

„Ne znam dušo!“, rekao je i poljubio me u čelo. To je bio kraj razgovora.

2. Zato što – ljubavna pisma, ljubavna pisma, i opet ljubavna pisma. I mejlovi i SMS poruke.

Setite se „Sirana de Beržeraka“, priče o žigolu velikog nosa koji piše ljubavna pisma Roksani u ime njenog neartikulisanog udvarača Kristijana. Roksana se zaljubi u Kristijana baš zbog ovih pisama, ali kasnije, kada sazna da ih je pisao Sirano, shvati da je on njena prava ljubav. Ja imam naviku da čuvam ljubavna pisma koja su mi pisali bivši momci. S vremena na vreme, kada me uhvati nostalgija, ponovo pročitam pisma koja mi je pisao jedan bivši koji je vrlo talentovan pisac. Ne zato što mi on nedostaje, nego su pisma prelepo napisana. Njegov stil pisanja mi vraća uspomene na jedno putovanje u njegovom starom, prljavom Volvu, miris šume kako se širi kolima ‒ kao da sam ponovo tamo.

Uvek je govorio da za svoju veštinu pisanja može da zahvali čitanju. Jedno obično „Volim te.“ je vrlo moćna rečenica kojoj ne treba mnogo ulepšavanja. Međutim, što je muškarac bolji u izražavanju razloga zbog kojih vas voli, da li putem ljubavnih pisama, SMS-a ili i-mejla, to ćete biti srećnije.

3. Zato što detaljna i kreativna „prljava priča“ čini čuda u krevetu

Ovo ide u paketu sa razlogom broj 2. Ako treba da pričate prljavo, to može biti vrlo stresno. Ponekad se čini da postoje samo dve, tri fraze, maksimum – posebno kada ste u krevetu i dođe onaj trenutak moram-te-imati-sada-i-odmah. Ali prljava priča može biti veoma vrela, pogotovo ako je kreativna. Čitanje poboljšava vaše verbalne veštine, a muškarac koji ume sa rečima može u krevetu biti impresivan isto koliko i onaj sa isklesanim pločicama na stomaku. Ako vaš dečko voli da čita, kladim se da vrlo detaljno ume da opiše šta želi i kako to želi i šta bi tačno voleo da vam radi. Ako vam se baš i ne sviđa ovaj vid zabave u krevetu, razmišljajte ovako – svaka knjiga koju pročita će mu poboljšati komunikacijske veštine. A dobra komunikacija je ključ svake dobre veze.

4. Zato što su ljudi koji čitaju avanturisti

Kliše da je svaka knjiga putovanje je toliko popularan jer je istinit. Svaki put kada otvorite knjigu, krenete na putovanje – u stranu zemlju, u neki trenutak u istoriji, čak i u tuđe umove. Poriv za čitanjem se može izjednačiti sa porivom za avanturama. Svaki put kada počne da čita neku knjigu, vaš muškarac time pokazuje da voli nove stvari, i da hoće da proširi svoje vidike. Neurolozi koji su skenirali mozgove čitalaca otkrili su nešto neverovatno – kada ljudi čitaju scene koje zahtevaju upotrebu različitih čula (u romanima je to česta pojava), isti delovi mozga se aktiviraju kao kada stvarno koriste ta čula. Da li je vaš muškarac upravo čitao knjigu čija se radnja dešava u Kongu? Pa eto, kao da je bio tamo.

5. Zato što vas ništa neće zbližiti kao vaš privatni književni klub

Prema časopisu Psychology Today, kada se upustite u zajdeničku aktivnost sa partnerom, stvarate pozitivne uspomene i ojačavaje vašu povezanost. (Ovo me ne čudi, ali lepo je imati naučne dokaze.) Bez obzira na to šta volite da čitate, ako organizujete vaš privatni književni klub, zbližićete se. Možda ne osećate povezanost dok sedite na dvosedu i čitate isti roman, ali u stvari, gradite temelj za nove razgovore, interne šale, i gomilu zajedničkih aluzija na romane koje ste pročitali. Takođe ćete verovatno saznati nešto novo jedno o drugom posmatrajući reakcije na određene scene i likove u knjigama – ako se rasplačeš na kraju Ane Karenjine, a on baci knjigu o zid, to će započeti vrlo dinamičan razgovor.

6. Zato što je knjiga uvek bolja od filma

Jeste. Stvarno uvek jeste. Da li stvarno želiš da se oko ovoga stalno raspravljaš sa dečkom koji ne čita? Ako se zabavljaš sa dečkom koji je takođe pročitao „Beležnicu“ Nikolasa Sparksa, možete zajedno pretresti sve razlike između knjiga i filma.

7. Zato što kada više čita, više i sluša

Svi smo se mi zabavljali sa ljudima čiji se pogled gubi u daljini kada započnete neku dugu priču, ili ljudima kojima je mnogo važnije da oni ispričaju svoju priču, i potpuno zanemare šta vi govorite. Nema ništa gore od tipa koji ne obraća pažnju na ono što mu govorite – koji ne primećuje da vam je na žurci dosadno, ili da vam je hladno kada ste napolju, ili koji se pojavi sa vašim „omiljenim“cvećem – belim radama, a sto puta ste mu rekli da vam je omiljeni cvet narcis. Muškarci koji čitaju bolje se koncentrišu. Da bi mogli da prate komplikovan zaplet ili raspravu moraju čitati između redova i obraćati pažnju na detalje. Sposobnost tvog dečka da pohvata različite nijanse u romanima i publicistici će se pozitivno odraziti na sposobnost da pročita tvoja raspoloženja – ogroman broj istraživanja je potvrdio da čitanje utiče na povećanje empatije.

8. Zato što je teško naći pravi poklon

Najbolja stvar kod zabavljanja sa dečkom koji voli da čita? Ne moraš da paničiš kada treba da mu kupiš poklon, knjiga će mu se sigurno svideti.

Autor : Džuli Bantin