Laguna - Bukmarker - 19 knjiga koje se obeležile 2019. - Knjige o kojima se priča

19 knjiga koje se obeležile 2019.

Decembar je mesec rekapitulacija. Predlažemo vam da pregledate ovu listu od 19 naslova koji su obeležili 2019. godinu i pronađete onaj koji ste propustili ili mislite da bi bio prava knjiga za vas.

Bilo da je pročitate do kraja godine ili prenesete u narednu, svih 19 koje se nalaze na ovoj listi zaslužuju vašu pažnju u nekom trenutku.

19. Ma, sve je sje*ano – Mark Manson

Iako se pojavila pred sam kraj godine, možemo taj detalj shvatiti kao idealan trenutak. „Probudite se!“, uzvikuje Manson, prečešljajte sve velike iluzije, blokade, apatije, dosade i sve što vas odvraća od aktivnosti. Danas vam, prijatelji, kažem da iako se suočavamo s teškoćama današnjice i sutrašnjice, u ovom trenutku na kraju dozvoliću sebi da se usudim i nadam, piše on. Usudite se i vi! Knjiga koja se čita, poklanja, o kojoj se razmišlja i naglas i u sebi. ...detaljnije
__________________________________________________________________________________________

18. Pačinko – Min Đin Li

Kada jednom budete počeli da je čitate, ovu knjigu ćete nositi svuda sa sobom – sve dok se ne rastanete, teška srca, od plemenitih, dostojanstvenih i hrabrih junaka. Pačinko je nepoštena igra – fliper u tom trenutku pripada kockaru, ali su sve šanse na strani kuće. Zato je i bila pogodna kao metaforu o životu: „Moglo je da bude samo nekoliko pobednika i mnogo gubitnika“, kaže jedan od junaka, „a opet smo igrali dalje, zato što smo se nadali da bismo mi mogli da budemo ti srećnici.“ ...detaljnije

17. Izlomljeno – Karin Sloter

Ove godine smo imali priliku da čitamo dva romana Karin Sloter koja je vrlo brzo privukla pažnju ljubitelja trilera. U „Triptihu“ smo upoznali agenta Vila Trenta, i nastavili da čitamo o njegovim slučajevima u romanu „Izlomljeno“. Obe knjige se mogu čitati zasebno, kao nezavisne priče. Radnju romana „Izlomljeno“ otvara scena u kojoj Ebigejl Kampano zatiče provalnika koji je, izgleda, ubio njenu ćerku. Ono što sledi je šokantno i nezamislivo, podjednako kao i junaci i zaplet o kojima ćete čitati. ...detaljnije

16. Problem tri tela – Liju Cisin

Fascinantan naučno fantastični roman kineskog autora Liju Cisina je iznenađujuća mešavina nanotehnologije, teorije struna, astrofizike i religije, sa Kulturnom revolucijom kao osnovom. U Kini se autorova popularnost meri sa popularnošću Vilijama Gibsona u SAD, a mnogi ga porede sa Arturom Klarkom. „Problem tri tela“ nagrađen je brojnim priznanjima u Kini i inostranstvu. Kod čitaoca budi zaboravljenu fascinaciju smelim istraživačkim poduhvatima i veličanstvenim razmerama svemira. ...detaljnije

15. Unutrašnjost – Tea Obreht

U bezakonitim, sušom ispijenim krajevima Arizone 1893. naporedo teku dva jedinstvena života. Nora je nepokolebljiva žena koja živi u pustinji i pokušava da održi svoju porodicu. Luri je bivši odmetnik i čovek kog proganjaju duhovi. Način na koji će se Lurijeva putanja, prkoseći smrti, ukrstiti s putanjom Norinih nedaća najveće je iznenađenje i najnapetiji sloj ovog izvanrednog romana čiji će vas kraj apsolutno oduvati. ...detaljnije
_________________________________________________________________________________________

14. Minhen – Robert Heris

Robert Heris je na sigurnom tlu u ovom briljantnom špijunskom romanu o Čemberlenovom poslednjem pokušaju političkog pregovora sa Hitlerom. Ljubiteljima istorijskih trilera dopašće se to što će se u priči, zasnovanoj na činjenicama, dva fiktivna junaka sa dobrom namerom naći u intrigantnom vremenu političkih mahinacija i balansiranja na ivici rata, sa napetim zapletom koji svakog trenutka samo što ne eksplodira. ...detaljnije

13. Zašto spavamo – Metju Voker

Knjiga „Zašto spavamo“ ima ozbiljan zadatak. Voker je zaljubljen u spavanje i želi da to budemo i mi. Jedno od najboljih obeležja ove knjige je to što njen autor čitaocu ne prilazi kao naredbodavac. On iznosi dobronamerne predloge koji, onome ko ih se pridržava, mogu uneti čudesne promene u život. Preporučujemo da je, iz praktičnih razloga, čitate pred spavanje. ...detaljnije

12. Pertle – Domeniko Starnone

Već na sam pomen da „Pertle“ podsećaju na sagu Elene Ferante, posegnuli ste za ovom knjigom. I niste pogrešili! Samo što će vas u njoj dočekati četvoročlana porodica koja ima štošta da vam kaže. Sve vam je poznato, sve ste već čuli, ali niste očekivali obrte koje vam oni pripremaju. Domeniko Starnone nam poklanja dirljivu i vrlo snažnu priču o bekstvu, povratku i svim promašajima, onim koji nam deluju neprebrodivo i onim koji nas prate celog života. ...detaljnije

11. Dnevnik duhočuvara sa priručnikom – Džafet Ašer

Ovo je priča o duhovima, zagonetkama i brojnim avanturama, koja uz pomoć aplikacije čini svet mašte stvarnim. Pratićete svim srcem avanture jednog dečaka, lovca na duhove, a imaćete i ulogu lovca na duhove. Ovaj priručnik sadrži brojne tragove, zagonetke i sitne detalje koji će vam na kraju otkriti pravu istinu, a osim toga, odlično će vam poslužiti pri suočavanju sa duhovima koji otežavaju rešavanje ovog zagonetnog slučaja. ...detaljnije

10. Memoari kralja Milana – Nepoznati pisac

Izvorno štampani na nemačkom jeziku, u Cirihu 1902, ovi memoari su tek 117 godina kasnije prevedeni na srpski i prvi put objavljeni u zemlji koju je upravo Milan Obrenović učinio prvi put kraljevinom. „Memoari kralja Milana“ predstavljaju veliku dragocenos, jer donose obilje novih podataka o privatnom životu srpskog vladara i o njegovoj državničkoj delatnosti. Knjiga je snabdevena predgovorom istoričara Nebojše Jovanovića i osnovnim podacima o istorijskim ličnostima koje se pominju u memoarima. ...detaljnije

9. Umetnost pobede – Fil Najt

Memoari osnivača Najkija Fila Najta ne govore samo o njegovom poslu i privatnom životu, nego je ovo i slika vremena tokom kojeg je Najt radio, stvarao i borio se za opstanak svoje firme. Otuda je ova knjiga zapravo šarenolika galerija zanimljivih a ponekad i iritantnih ljudi karakterističnih za američki poslovni svet. Za sve one koji trče, ali i one koji to ne rade, „Umetnost pobede“ je neprocenjiv uvid u jednu od najpoznatijih kompanija na svetu i život njenog revolucionarnog osnivača. ...detaljnije

8. Veliki pad – Peter Handke

U „Velikom padu“ Peter Handke kritički preispituje marginalizaciju „beskorisnih“ pripadnika društva, ali uvek koristi priliku i da se pozabavi sobom i svojim ekscentričnostima. U ovoj mešavini nežnosti i gneva prema svetu, njegovo pripovedanje je istovremeno i stvarno i bajkovito nestvarno. Naš savet je: uzmite putnički štap u ruke, stavite – kao junak „Velikog pada“ – pero u šešir i krenite za piscem. Za vaše dobro. Nećete se pokajati. ...detaljnije

7. Dok još nismo bile vaše – Liza Vingejt

Inspirisan istinitom pričom – mračnim delom američke istorije iz tridesetih godina 20. veka – roman pripoveda o deci koju je „Kućno društvo dece Tenesija“ kralo, maltretiralo, manipulisalo i prodavalo bogatim porodicama. Kroz dva palalelna vremenska toka – jedan u prošosti i drugi u sadašnjosti, autorka ispisuje veoma pitko štivo koje će se dopasti čitaocima romana poput „Svetlo između okeana“ ili „Snežno dete“. ...detaljnije

6. Leonardo da Vinči – Volter Ajzakson

Nakon pet vekova neko bi pomislio da je do sada poznato sve što uopšte može da se zna o Leonardu, ali nam vešto pero Voltera Ajzaksona pokazuje da još uvek ne poznajemo dovoljno neponovljivu ličnost velikog majstora. On nam vrlo ubedljivo prikazuje Leonarda kao naučnika i izumitelja, inženjera i prikrivenog doktora, ali se pokazuje u najboljem svetlu kada analizira ono što je Leonarda činilo čovekom. Ova dragocena knjiga sadrži desetine ilustracija u koloru, svaka vredna divljenja. ...detaljnije

5. Suludo bogati Azijci – Kevin Kvan

Najbolja komedija ove godine stiže nam iz – Singapura! Svet apsurdno preteranog bogatstva je pozornica na kojoj se odvija radnja ovog romana Kevina Kvana – uzbudljive, neverovatno brze trke kroz živote grupe ultrabogatih Azijaca. Začinjen podsmešljivim ali informativnim činjenicama, ovaj roman nas upoznaje sa azijskim kulturološkim kontekstom dok zaplet prati dekadentne životne stilove proširene kineske porodice. ...detaljnije

4. Crveni adresar – Sofija Lundberj

Debitantska knjiga Sofije Lundberj postala je svetski bestseler – rado smo čitali „Crveni adresar“, a onda i „Upitnik je pola srca“. A tek kad nas je Sofija posetila tokom Sajma knjiga, postali smo potpuno opčinjeni njenim dirljivim pričama. Približavajući se kraju svog života, devedesetšestogodišnja Doris Alm lista stranice svog crvenog adresara, priosećajući se svog bogatog života. Ovo je roman o životnoj radosti koja nas može preplaviti u svakom trenutku. ...detaljnije

3. Brit-Mari je bila tu – Fredrik Bakman

Dirljiv i urnebesno duhovit, poput romana „Čovek po imenu Uve“, roman „Brit-Mari je bila tu“ govori o našoj najintimnijoj potrebi – da budemo potrebni; divna priča o životu koja će vas dirnuti u srce. Bakman polako ruši sve zidove koje je Brit-Mari izgradila oko sebe kako bi se sakrila i pronašla nešto dragoceno. Ako niste pročitali nijedan od Bakmanovih romana, odmah ispravite taj propust, i počnite od ovog. ...detaljnije

2. Tetovažer iz Aušvica – Heder Moris

„Tetovažer iz Aušvica“ je priča o dvoje običnih ljudi koji su živeli u neobično vreme, uskraćeni ne samo za slobodu već i za dostojanstvo, imena i identitet. Ovaj roman je Laletovo sećanje o svemu što je bilo potrebno da uradi kako bi preživeo. Njegov životni moto bio je: „Ako se ujutru probudite, dan je dobar.“ Ova snažna knjiga o hrabrosti i nadi, u vreme kada je potpuno neosnovano imati ih, neverovatna je priča koju svako treba da pročita. ...detaljnije

1. Semper idem – Đorđe Lebović

Ova izuzetna knjiga je objavljena 2016, ali su je ove godine knjižari Delfi lanca izabrali za najpreporučivaniju knjigu ove godine. U pitanju je porodični roman ali i izuzetan memoarski spis kojim se Đorđe Lebović, posthumno, predstavio kao veliki majstor moderne realističke proze, smatraju kritičari poredeći ga sa „Porodičnim cirkusom“ Danila Kiša. Jedna od onih knjiga koje se pišu godinama i uglavnom se nikad ne napišu do kraja. ...detaljnije