Laguna - Bukmarker - 12 gradova za ljubitelje knjiga - Knjige o kojima se priča

12 gradova za ljubitelje knjiga

Kada planiraju odmor, knjigoljupci traže prelepe biblioteke sa bogatom prošlošću, mesta od književnog značaja i gradove sa živom književnom scenom. Ako vam to zvuči kao idealno putovanje, onda za vas imamo preporuke odakle da počnete.

Buenos Ajres, Argentina

Ako je vaša vizija raja na zemlji da ceo dan provedete u prelepoj staroj knjižari, onda bi Buenos Ajres trebalo da bude u samom vrhu vaše liste planiranih putovanja. Prema izveštaju iz 2016. godine, ovaj grad ima najviše knjižara (ukupno 690) u odnosu na broj stanovnika, a među njima su neke koje su pravi dragulji: 2015. godine je u „Gardijanu“ knjižara „El Ateneo Grand Splendid“ izglasana za drugu najlepšu na svetu.

Tokio, Japan

Možete naići na iznenađujuće veliki broj knjižara sa polovnim knjigama u ultra modernom gradu kakav je Tokio. U kraju poznatom kao Grad knjiga Džimbočo nalazi se više od 160 prodavnica polovnih knjiga. Popularni knjižarski lanac Cutaja, koji ima ogranke svuda po Japanu, prodaje mnogo knjiga na engleskom i ima velike odeljke o arhitekturi i dizajnu.

Dablin, Irska

Neke knjige su jednostavno bolje sa slikama, a „Knjiga Kelsa“ je upravo takva. Ovo remek-delo iz devetog veka je najpoznatiji rukopis na svetu i to sa razlogom – samo pogledajte fotografije. Možete ga videti na koledžu Triniti u Dablinu. Ako ste obožavalac savremene književnosti, posetite Centar Džejmsa Džojsa i krenite u obilzak grada u kome je ovaj autor „Dablinaca“ i „Uliksa“ počeo svoj rad.

San Francisko, Sjedinjene Američke Države

Grad u zalivu je bio poprište dešavanja mnogih romana, uključujući i noar remek-delo Dešijela Hemeta „Malteški soko“. Šetajući kroz centar grada možete videti mnoga mesta spomenuta u romanu poput „Džonovog grila“ koji i danas služi opasan biftek. Knjižara „Siti lajts“ je još jedno važno književno mesto, kao i obližnji „Bit“ muzej. Ako vam preostane vremena, prošetajte distriktom Mišn i posetite neke od najlepših i najuređenijih knjižara u zemlji.

Pariz, Francuska

Teško je naći grad sa više književne istorije od Pariza u kome su salonske zabave Gertrude Stajn omogućavale velikanima poput F. Skota Ficdžeralda, Ernesta Hemingveja i Pabla Pikasa da se dodiruju ramenima uz velike količine vina. Posetite važnu knjižaru „Šekspir & kompani“, pokupite primerak „Paris Rivju“ i popijte piće u „La Kolzeri de Lila“, živahnom baru gde su francuski pisci poput Pola Verlena i Šarla Bodlera pili apsint i sastavljali prve rukopise svojih dela.

Hej-on-Vej, Vels

Možda vam ovo mesto nije listi prioriteta, ali bi trebalo da bude. Reč je o malom selu na samoj granici Engleske i Velsa koje je dom 30 prodavnica polovnih knjiga i tradicionalnog Hej festivala gde autori, čitoaci, knjižari i ljubitelji knjiga sa svih strana sveta dolaze na vikend književnih dešavanja.

Nju Orleans, Sjedinjene Američke Države

Posetite hotel „Monteleone“ i njegov predivni bar kako biste zakoračili stopama velikana poput Ernesta Hemingveja, Tenesi Vilijamsa ili Vilijama Foknera koji su u određenom trenutku ovo mesto nazivali domom. Jednom godišnje se održava i književni festival Tenesi Vilijams gde se okuplja mnogo pisaca koji drže predavanja i radionice o klasičnoj i savremenoj književnosti. Takođe svratite i u „Bekspejs Bar & Kičen NOLA“ gde su sva jela i pića nazvana po nekoj knjizi.

London, Engleska

London je bio inspiracija za bezbroj književnih dela. Za početak krenite na neku od popularnih tura poput Šekspirove ili Dikensove, a zatim posetite fondaciju „Sent Brajd“ gde možete učestvovati u radionici koja pokazuje rad mašine za otiskivanje. Obiđite i Britansku biblioteku i posetite neku od trenutnih izložbi, a u njenoj postavci možete naći i neka od najneverovatnijih književnih blaga.

Portland u Oregonu, Sjedinjene Američke Države

Svi naravno znaju za knjižaru „Pavels buks“, samoproklamovani „grad knjiga“, i najbolje mesto da započnete kupovinu u Portlandu. Zatim posetite „Divižn lip“, malu prodavnicu retkih knjiga koja je specijalizovana za poeziju i knjige o umetnosti, ili „Madr Fokaults“, knjižaru koja prodaje knjige o politici i filozofiji na mnoštvu različitih jezika.

Vašington, Sjedinjene Američke Države

Svi znamo koliko su biblioteke sjajna mesta, ali ako želite da se baš oduševite, posetite Kongresnu biblioteku. Možete krenuti na besplatnu turu kroz ovu neverovatnu zbirku znanja koja je smeštena u predivnoj zgradi Džeferson. Od manjih knjižara u glavnom gradu SAD vam preporučujemo „Politiks & Prouz“, malu knjižaru u okviru kafića, i „Basbojs end poets“, restoran i bar u čijem sklopu se nalazi i neverovatna knjižara.

Edinburg, Škotska

Najveći književni festival na svetu se odvija upravo u ovom gradu svake godine, a uz njega tu su i mnogi mali događaji poput sajma nezavisnih radikalnih knjiga. Posetite Muzej pisaca ili Škotsku biblioteku poezije kako biste prisustvovali nekom predavanju ili naučili nešto o bogatoj književnoj istoriji ove zemlje.

Berlin, Nemačka

Možda Berlin nije toliko poznat kao raj za pisce poput Pariza, ali kroz ovaj grad su prošli mnogi velikani tokom istorije. Franc Kafka, Vladimir Nabokov i Kristofer Išervud samo su neki od slavnih pisaca koji su Berlin nazivali svojim domom. Kako biste se podsetili uloge knjige u istoriji, posetite Bebelplac, mesto na kome su nacisti izvršili najveće spaljivanje knjiga 1933. godine.

Izvor: rd.com

25.04.2024.
25.04.2024.